Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.564.271.96
Średnio4.624.764.482.10
Najdrożej4.894.994.842.24

Historyczny sukces Kajetanowicza i Barana

8 paź, 14:52
Udostępnij
0
Skomentuj
Kajetan Kajetanowicz i Jartoslaw Baran Kajetan Kajetanowicz i Jartoslaw Baran Foto: Lotos Rally Team / Auto Świat

Po raz pierwszy w 64-letniej historii Rajdowych Mistrzostw Europy to dwaj Polacy, Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran, po raz trzeci zdobyli tytuł Mistrzów Europy.

Po tegorocznych 8 rundach FIA ERC i przejechaniu prawie 1700 kilometrów europejskich tras reprezentanci LOTOS Rally Team ponownie udowodnili, że są najlepsi! Dokładnie 384 dni po ubiegłorocznym triumfie Polacy znowu nie dali szans rywalom. Ostatnia runda rajdu na Łotwie przyniosła historyczny sukces.

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran to niepokonany od trzech sezonów duet rajdowy w Europie. Od wielu lat osiągają wybitne wyniki. To już trzykrotni Rajdowi Mistrzowie Europy (2015, 2016, 2017), ale także czterokrotni z rzędu Mistrzowie Polski (2010, 2011, 2012, 2013). Osiągnięcie tegorocznego sukcesu jest wynikiem wielu lat pracy i przygotowań, doskonalenia techniki, zgrania i perfekcyjnego przygotowania ponad 20-osobowego zespołu. Mistrzowie tak podsumowują tegoroczne zmagania FIA ERC:

– Gdy siedemnaście lat temu rozpoczynałem starty w rajdach, nie spodziewałem się, jak wiele można osiągnąć w tym sporcie. To wielka radość i satysfakcja zdobywać najważniejsze tytuły rajdowe w biało-czerwonych barwach. Razem z naszymi partnerami: Grupą LOTOS, Delphi, Driving Experience oraz CUBE.ITG jesteśmy po raz trzeci Mistrzami Europy. Trudno krótko podsumować ten sezon. Był z pewnością pełen emocji, trudnych decyzji, dynamiczny, ciekawy, ale także nie zabrakło w nim wielu niespodziewanych momentów. Teraz wiem, że przyjęta na początku strategia, której celem było całościowe zwycięstwo Mistrzostw – okazała się najlepszą decyzją tego sezonu! I mamy to, na co czekali nasi kibice! Ten wynik to rezultat pracy wyjątkowej ekipy LOTOS Rally Team razem z M-Sport – jesteście najlepsi w Europie! To dla mnie wzruszający moment, w którym myślę o mojej rodzinie, bliskich, przyjaciołach, kibicach, partnerach. Osobiście czy myślami — wiem, że ze mną jesteście, i za to Wam dziękuję – mówił Kajetan Kajetanowicz.

Nikołaj Griazin i Jarosław Fedorov, którzy zacięcie rywalizowali z Kalle Rovanperą i Jonne Halttunenem, wygrali Rajd Lipawy, który w tym roku stanowił ostatnią rundę rajdowych mistrzostw Europy.

Załoga Skody Fabii R5 na mecie okazała się lepsza od fińskiego duetu o 18,5 sekundy. Najniższy stopień podium przypadł w udziale Łukaszowi Habajowi i Danielowi Dymurskiemu (+2:52,8).

Nowi Mistrzowie Europy wycofali się z dalszej rywalizacji po 11.OS. po wypadku helikoptera z Polakami na pokładzie. W śmigłowcu miały znajdować się osoby z zespołu Kajetana Kajetanowicza. Według nieoficjalnych informacji w wyniku katastrofy prywatnego śmigłowca towarzyszacemu rajdowi, zginęła jedna osoba, a trzy są ranne.

W ERC JU28 Griazin pokonał Suareza. Mistrzem już przed Rajdem Lipawy został Marijan Griebel.

W kategorii juniorów do lat 27 Chris Ingram był lepszy od Martinsa Sesksa (+18,7) i Filipa Maresa (+1:01,0). Piąte miejsce wywalczył duet Zawada/Dachowski (+1:44,1). Mistrzem Europy w tej kategorii został Chris Ingram (139), wicemistrzem Jari Huttunen (122), a drugim wicemistrzem Filip Mares (118). Aleks Zawada (108) został sklasyfikowany na czwartym miejscu .

Dariusz Poloński i Balbina Gryczyńska ukończyli rajd na szósty miejscu w ERC3. Mistrzem Europy został Chris Ingram (157) za którym sklasyfikowano Filipa Maresa (143) i Jariego Huttunena (125). Aleks Zawada (115) jest czwarty.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 48/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. wrażenia z jazdy Oplem Insignią Country Tourer; wyprzedaże 2017 - poradnik kupującego; porównanie kompaktowych SUV-ów z silnikami benzynowymi; testy BMW 530d Touring i Hyundaia i30 N Performance; akumulator przed zimą; youngtimer po sezonie; Kia cee'd z drugiej ręki; Top 7: klasa średnia w cenie ok. 25 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej