Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Kierowcy nie chcą samochodów autonomicznych

15 gru 17 10:23

Znaczna część europejskich kierowców lubi samodzielnie prowadzić swoje samochody i chce zachować taką możliwość nawet po rozpowszechnieniu się pojazdów z funkcją jazdy autonomicznej – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Mazdy.

Udostępnij
0
Skomentuj
Europejscy kierowcy chcą samodzielnie prowadzić samochody Europejscy kierowcy chcą samodzielnie prowadzić samochody Foto: Mazda

Badanie zostało wykonane przez agencję badania rynku i opinii Ipsos. Zostało przeprowadzone na próbie liczącej 11 008 osób na najważniejszych rynkach motoryzacyjnych w Europie. Średnio aż 66% kierowców chce zachować możliwość samodzielnego prowadzenia samochodów. Najwięcej miłośników samodzielnej jazdy (71%) znajduje się w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii oraz Polsce. Co ciekawe, najniższy wynik uzyskano we Włoszech (59%).

Szybkiego rozpowszechnienia się pojazdów autonomicznych oczekuje tylko 33% kierowców. We Francji i Holandii odsetek ten jest jeszcze niższy (25%). Interesujące jest, że badanie nie wykazało oznak większego poparcia dla pojazdów autonomicznych wśród młodszych grup wiekowych (33% wśród osób w wieku 18-24 lata).

Europejscy kierowcy chcą samodzielnie prowadzić samochody Europejscy kierowcy chcą samodzielnie prowadzić samochody Foto: Mazda

To krzepiące informacje dla miłośników motoryzacji, bombardowanych obecnie informacjami o samochodach autonomicznych. Średnio 69% kierowców wyraża nadzieję, że przyszłe pokolenia będą nadal miały możliwość i prawo samodzielnego prowadzenia samochodów. W Polsce odsetek ten sięgnął aż 74%, a w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Szwecji osiągnął lub przekroczył 70%.

Dalsze wyniki badania pokazują, że 54% europejskich kierowców czasami wybiera się na przejażdżkę dla samej przyjemności z jazdy - w Szwecji ich odsetek sięga 73%, a w Wielkiej Brytanii, Holandii, Polsce i Austrii przekracza 60%.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~Arek Leeds UK Użytkownik anonimowy
~Arek Leeds UK :
No photo ~Arek Leeds UK Użytkownik anonimowy
Samochody autonomiczne, transakcje finansowe tylko bezgotowkowe, bezgraniczna wymiana danych osobowych, itd,itp - czyli bezgraniczna kontrola nad naszym zyciem, tym co robimy - niewolnictwo perfekcyjne. Czasem zastanawiam sie czym jest postep , doskanalenie technologii...?
17 gru 17 18:50 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nick Użytkownik anonimowy
~Nick :
No photo ~Nick Użytkownik anonimowy
Za sa chyba tylko kobiety i to nie wszystkie, tylko te co tam, gdzie zmieszcza sie 3 samochody probuja przez godzine zaparkowac po czym odjezdzaja bo im sie nie udalo:-)
15 gru 17 12:34 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
~Q :
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
Wiem. Do SUVa łatwiej wsiąść. Lepiej sobie radzi z progami. Lepsza widoczność. Bezpieczeństwo, nie licząc dachowania. I z daleka się odróżnia od starych damochodów.
16 gru 17 09:50 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
~Q :
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
Społeczeństwo się starzeja. Nowe samochody kupują ludzie po 40-tce. Dla nich ułatwione wsiadanie i wysiadanie z SUVa to zaleta.
16 gru 17 13:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hen Użytkownik anonimowy
~hen :
No photo ~hen Użytkownik anonimowy
dla mnie pojazdy autonomiczne , są to pojazdy komunikacji miejskiej. ,i to mi wystarczy
20 gru 17 20:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~borys01 Użytkownik anonimowy
~borys01
No photo ~borys01 Użytkownik anonimowy
do ~Arek Leeds UK:
No photo ~Arek Leeds UK Użytkownik anonimowy
17 gru 17 18:50 użytkownik ~Arek Leeds UK napisał
Samochody autonomiczne, transakcje finansowe tylko bezgotowkowe, bezgraniczna wymiana danych osobowych, itd,itp - czyli bezgraniczna kontrola nad naszym zyciem, tym co robimy - niewolnictwo perfekcyjne. Czasem zastanawiam sie czym jest postep , doskanalen
Jakby nie patrzeć, to jest ułatwienie dla człowieka. Teraz telefonem i zapłacisz i otworzysz zamek i zrobisz przelew, potem poczytasz książkę i posłuchasz muzyki przed snem. Takie czasy że wszystko jest udoskonalane. Czy samochody autonomiczne sprawdza sie to siejeszcze okaze. W tej chwili mamy stycznosc z prototypami. Ja to nawet srednio nastawiony jestem do hybryd czy innych wynalazkow, tylko rextona ze spaliniakiem kupilem. Nie wiem, moze kiedys ie przekonam do tych typowo eko napedow, na dana chwile nawet sie nie staram przekonac.
19 gru 17 00:38 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~muszka Użytkownik anonimowy
~muszka :
No photo ~muszka Użytkownik anonimowy
kompletnie nie jestem za tym żeby odbierać przyjemność z jazdy :) nie wyobrażam sobie że auto bedzie kierowac za mnie. oczywiście rozumiem te wszystkie dodatki które faktycznie dodają dużo autom takiej nowoczesności ale bez przesady. sama mam peugeota salonu i jakoś nie jest to auto na poziomie takim ze samo się prowadzi :)
16 gru 17 19:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~QQ Użytkownik anonimowy
~QQ
No photo ~QQ Użytkownik anonimowy
do ~Adamczyk:
No photo ~Adamczyk Użytkownik anonimowy
16 gru 17 08:17 użytkownik ~Adamczyk napisał
Nie chcą bo się boją, to spora nowość dla ludzi i trudno się im dziwić. A co do wypowiedzi kolegi o suvach to wcale nie zgodze się że są bez sensu, sam kupiłem teraz sobie suva z peugeota (nie powiem, skusiła mnie spora promocja) ale jeździ się wybornie.
SUV vs segment B. Mocne. Może porówaj z A. Będzie pogrom.
16 gru 17 13:22
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
~Q
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
do ~weewrt:
No photo ~weewrt Użytkownik anonimowy
16 gru 17 12:49 użytkownik ~weewrt napisał
Nie wiem o co chodzi z wsiadaniem, ale jest droższy w zakupie i użytkowaniu i gorzej się prowadzi.
Niestety nie masz racji w kwestii bezpieczeństwa, SUVy wypadają tak samo jak osobówki.
Dlatego X6 tak dobrze się sprzedawało. Miał odpowiedni znaczek, wygląd odbiegający od otoczenia - "Tak To Jest Ten Nowy!". W pewnym momencie w życiu człowiek tego potrzebuje. Pokazać, że Coś Osiągnął. Możecie się z tego śmiać. I tak nie kupicie. Wam je pokazują, żeby zwiększyć rozpoznawalność marki i tych pierwszych skłonić do wydania pieniędzy na nowy samochód.
16 gru 17 13:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
~Q
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
do ~weewrt:
No photo ~weewrt Użytkownik anonimowy
16 gru 17 12:49 użytkownik ~weewrt napisał
Nie wiem o co chodzi z wsiadaniem, ale jest droższy w zakupie i użytkowaniu i gorzej się prowadzi.
Niestety nie masz racji w kwestii bezpieczeństwa, SUVy wypadają tak samo jak osobówki.
SUV jest POSTRZEGANY jako droższy w zakupie i eksploatacji. A to ZALETA. PRESTIŻ.
16 gru 17 13:17
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej