Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Kłopoty Daimlera – wstrzymano dostawy „oszukanych” silników

9 lip, 19:44

Daimler tymczasowo wstrzymał dostawy silników do aut ciężarowych po stwierdzeniu, że w pewnych warunkach drogowych emisja tlenku azotu (NOx) może przekroczyć dopuszczalne normy – poinformowała niemiecka firma.Czy to początek poważnych kłopotów Daimlera?

Udostępnij
0
Skomentuj
Mercedes-Benz Mercedes-Benz Foto: Daimler / Auto Świat

W ubiegłym miesiącu Niemieckie Ministerstwo Transportu stwierdziło, że 774 tys. pojazdów Mercedes-Benz w Europie zostało wyposażonych w niedozwolone urządzenie i nakazało Daimlerowi przywołać 238 000 samochodów w Niemczech. Silnik, o którym mowa był sprzedawany w ciężarówkach Mercedes-Benz w Europie do 2013 roku. Obecnie jest sprzedawany tylko poza Europą.

Kilka dni później Bild am Sonntag poinformował, że Daimler stwierdził podczas kontroli wewnętrznych, że oprogramowanie napędzające silnik ciężarówki OM 501 w pewnych okolicznościach przerywa wstrzykiwanie AdBlue. To z kolei oznacza, że auto może przekraczać normy. I tu zaczęła się afera, której finałem jest oświadczenie niemieckiego producenta.

W oświadczeniu Daimler stwierdził, że raport wprowadzał w błąd, a system diagnostyczny pokładowego silnika został zaprojektowany, aby wyłączyć przepływ płynu AdBlue w nietypowych okolicznościach, na przykład podczas pracy silnika na paliwie biodiesel.

"W trakcie testów regulatorów, Daimler odkrył odosobnione przypadki, w których sześciocylindrowy silnik spełniający normę Euro 5 nieznacznie przekroczył odpowiednie limity NOx", stwierdziła firma. Producent zadeklarował, że na bieżąco informuje o całej sprawie Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA).

Z jednej strony Daimler informuje, że były to tylko odosobnione przypadki i na dodatek nieznacznego przekroczenia norm, a z drugiej firma oświadczyła, że do czasów wyjaśnienia „kwestii technicznych” wstrzymuje dostarczanie silnika.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej