Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Koncepcyjny Lexus LF-LC w pełnej krasie

10 sty 12 10:51

Na salonie samochodowym w Detroit Lexus oficjalnie ujawnił sportowe coupe 2+2, oczywiście z napędem hybrydowym. Concept car obrazuje przyszły kierunek designu, w jakim podąży marka

Udostępnij
0
Skomentuj

Samochód został zaprojektowany przez studio projektanckie Calty w kalifornijskim Newport Beach, które na prośbę japońskiej centrali zajęło się poszukiwaniem nowego oblicza Lexusa. Znakiem szczególnym LF-LC jest wcięta po bokach („klepsydrowa”) osłona chłodnicy, która będzie wyróżnikiem przyszłych Lexusów. Wydatne krzywizny łagodnie przechodzą w ostre załamania, tworząc ciekawe połączenie linii, cieni i załamań. Boczny profil LF-LC tworzy dynamiczną sylwetkę.

Zobacz wszystko na temat

Koncepcyjny Lexus LF-LC w pełnej krasie

Wnętrze koncepcyjnego LF-LC jest ukierunkowane na kierowcę. W sposób kontrastowy łączy zimną obecność najnowocześniejszej techniki z miękkimi materiałami i organicznymi kształtami.Powierzchnie w przeszklonej kabinie pokryte są kombinacją gładkiej skóry i zamszu z elementami wykończeniowymi o fakturze szczotkowanego metalu oraz drewnianymi wstawkami.

Auto wyposażone jest w wyświetlacz ze zdalnym sterownikiem dotykowym, umożliwiający wygodne sterowanie poszczególnymi funkcjami bez konieczności zmiany pozycji za kierownicą ani przenoszenia linii wzroku. Dwa ciekłokrystaliczne ekrany o przekątnej 12,3 cala przekazują niezbędne informacje i wskazówki nawigacyjne. Ustawiony dokładnie na wprost oczu kierowcy zespół analogowych wskaźników prezentowanych na ciekłokrystalicznym wyświetlaczu charakteryzuje wielowarstwowa struktura. Najgłębsza warstwa pokazuje temperaturę silnika, zapas paliwa i tło dla wskaźnika ekonomiczności jazdy. Środkową warstwę stanowi centralny pierścień z podziałką obrotomierza. Ostatnia warstwa obrazuje wskazania obrotomierza, prędkościomierza i wskaźnika ekonomiczności jazdy.

Polecenia przekazywane są z panelu dotykowego, osadzonego w futurystycznej środkowej konsoli. Interfejs wykorzystywany do sterowania funkcjami radioodtwarzacza, układu klimatyzacji i systemu nawigacyjnego zawiera wysuwany ekran z klawiaturą dotykową, umożliwiającą wprowadzanie bardziej złożonych poleceń. Podobne panele dotykowe w każdych drzwiach służą są do sterowania szybami bocznymi i lusterkami bocznymi, regulacji siedzeń oraz zmiany indywidualnych ustawień urządzeń uprzyjemniających jazdę.

Lexus LF-LC wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy. Silnik spalinowy jest umieszczonyz przodu, a napęd przenoszony jest na tylne koła. Producent nie zdrazza mocy auta, ale zapewnia, że jego osiągi są odpowiednie do przeznaczenia pojazdu.

„Jesteśmy w trakcie największych w historii Lexusa zmian, zainicjowanych przez nową generację charakterystycznej linii wzorniczej.” – mówi Karl Schlicht, dyrektor zarządzający działu planowania produktu i marketingu Lexusa. „Jej zwiastunem jest nowy GS, z wciętą linią osłony chłodnicy jako symbolem tych zmian. Obecnie, wraz z prezentowaną w Detroit koncepcją projektową modelu coupe, otwieramy kolejny rozdział ewolucji Lexusa. Efektownie wyglądające koncepcyjne 2+2 z napędem hybrydowym demonstruje stylistykę, która w ciągu następnych 24 miesięcy szeroką falą obejmie nowe modele Lexusa”.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej