Dla Lamborghini Gallardo Superleggera nie jest już miejsca w gamie modelowej włoskiej marki, tak więc samochód kończy swoją karierę. Rok życia, a jednak auto trafiło na pierwsze strony prestiżowych magazynów motoryzacyjnych, tak więc przynajmniej pod względem marketingowym Gallardo Superleggera spełniło swoje zadanie doskonale.
Gallardo Superleggera było o 100 kg lżejsze od zwykłego Gallardo (47 kg zaoszczędzono we wnętrzu, 17 kg na karoserii, 12 kg na silniku, 17 kg na układzie napędowym i 7 kg na "pozostałych" elementach) i dysponowało o 7,5 kW (10 KM) większą mocą. Superllegera (przez ludzi z branży nazywana "leggera") oferowała wyższe standardy niż zwykła wersja, za które w Sant'Agata Bolognese żądano dodatkowych 30 tys. euro.
Gallardo Superleggera ustępuje miejsce odmłodzonemu Gallardo LP560-4, które ma o 22 kW (30 KM) większą moc (412 kW/560 KM przy 8000 obr./min), i chociaż waży o 80 kg więcej od Superleggery, od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 3,7 s, czyli o jedną dziesiątą szybciej.
Istnienie Lamborghini Gallardo Superllegera traci tym samym swój sens, dlatego Lamborghini oficjalnie ogłosiło ukończenie produkcji tej odmiany. Firma może się więc w pełni skupić na produkcji Gallardo LP560-4, na które według źródeł bliskich firmie jest duże zapotrzebowanie.
W sumie Gallardo Superleggera powstało w ilości 172 egzemplarzy, co zapewnia jego właścicielom znaczną dawkę indywidualności.