Poza drobnymi zmianami stylistycznymi, nowymi wzorami felg i modyfikacjami we wnętrzu, zmodernizowana Astra może „pochwalić się” także nowymi silnikami i wyposażeniem.
Nowością wśród jednostek napędowych pięciodrzwiowej Astry, Sports Tourera i GTC będzie najmocniejszy turbodiesel 2.0 BiTurbo CDTI, znany już z Insignii. Silnik generuje 195 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Modyfikacjom poddano 140-konny benzynowy motor 1.4 z turbodoładowaniem, który został wyposażony w funkcję overboost, przydatną przy wyprzedzaniu. Wtedy do dyspozycji jest nie 200, a 220 Nm. Na początku 2013 roku gama powiększy się o benzynowy silnik 1.6 SIDI Ecotec.
Odmłodzona Astra wzbogaci się także o zestaw zaawansowanych systemów: Opel Eye drugiej generacji, system ostrzegający o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, układ ostrzegający o kolizji i pojeździe znajdującym się w martwym polu, aktywny tempomat, kamerę cofania i asystenta parkowania.
Ceny Opla Astry po liftingu nie są jeszcze znane.