Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Kombi – szybszy od Audi RS6

2 lut, 13:15
Udostępnij
0
Skomentuj

Walka w segmencie sportowych kombi trwa w najlepsze. Mercedes-AMG zaprezentował właśnie nową Klasę E Kombi w wydaniu E 63 S 4MATIC+, która jest mocniejsza nawet od Audi RS6 Performance!

Pod koniec zeszłego roku Mercedes-AMG wypuścił limuzynę E 63 S 4MATIC+. Teraz przyszedł czas na wariant kombi. Pod maską obu modeli w tej specyfikacji pracuje czterolitrowy silnik V8 biturbo, generujący aż 612 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 850 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie 2500-4500 obr./min.

Kombi z Allfalterbach jest nie tylko mocniejsze od Audi (o 7 KM), ale również szybsze – osiąga pierwszą „setkę” w 3,5 sekundy. Taki czas jest rekordem w tej klasie. RS6 Performance potrzebuje na taki sprint o 0,2 s więcej. Audi jest tylko (albo i aż) lepsze w kategorii prędkości maksymalnej – wygrywając 305 km/h do 290 km/h (Mercedes z dodatkowym pakietem kierowcy AMG).

Skupmy się teraz wyłącznie na nowej gwieździe, czyli wszechmocnym kombi Mercedesa. Jego potężny silnik współpracuje ze specjalnie przystosowaną do tego, 9-stopniową skrzynią biegów Speedshift MCT, którą po raz pierwszy połączono z mokrym sprzęgłem startowym (w miejsce przekładni hydrokinetycznej). O jak najlepszą trakcję dba seryjny napęd 4Matic+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego między osiami.

Specjalnie opracowano także zawieszenie samochodu. Sportowy układ AMG oparto na zawieszeniu pneumatycznym. Jego samopoziomowanie zapewnia lepszą stabilność i dynamikę w połączeniu z wysokim komfortem podróżowania. Możliwości szybkiej jazdy dodatkowo zwiększa blokada tylnego dyferencjału (tzw. szpera) (w E 63 S 4MATIC+ ma sterowanie elektroniczne).

Światowa premiera Mercedesa-AMG E S 63 4MATIC+ Kombi, w tym jego słabszej, 571-konnej wersji bez oznaczenia”S”, odbędzie się 7 marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Zamówienia na sportowe kombi będzie można składać już od kwietnia. Samochody trafią do dealerów marki w czerwcu.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Wiele Marek samochodów już posiadałem ale Mercedes najbardziej pozytywnie mnie zaskoczył, największa wadą Mercedesow jest rdza w egzemplarzach niezbyt często mytych i nie garażowanych. Negatywnie z własnego doświadczenia oceniam Audi, Toyote oraz Nissana. Miałem również Acure to tam minusem bylo ekstremalnie wysokie ceny części oraz jednak nie najwyższej jakości plastiki jak na luksusowy samochód Hondy oraz branie oleju 3.5 V6
2 lut 23:29 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Znowu jakiś porządny kombi w Auto Świecie, super ale mały opis. Przydały by się jakieś testy najlepiej długo dystansowe takich kombiaków lub SUV i tym podobnych praktycznych samochodów. O najtańszych za mochodach za bardzo nie ma po co pisać bo każdy wie mniej więcej czego można się po nich spodziewać.
2 lut 13:45 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~artek Użytkownik anonimowy
~artek :
No photo ~artek Użytkownik anonimowy
Jeździł bym ale jednak Rs6 lepiej się prezentuje
3 lut 07:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asdasd Użytkownik anonimowy
~asdasd :
No photo ~asdasd Użytkownik anonimowy
mój 1.9 TDI wcionga go nosem ...
2 lut 17:21 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olek Użytkownik anonimowy
~olek :
No photo ~olek Użytkownik anonimowy
Kurcze do takiego to nawet z suva bym sie przesiadl. Za mlodu wozilem E klasa 320cdi swojego szefa nawet 1000km dziennie. Wdzieczne auto. Jezdzony ile fabryka dala. Przy przebiegu 500tys km dal go kierownikowi a ten wymienil licznik i sprzedal z przebiegiem ok 200tys;p Pancerne wizodlo:)
2 lut 15:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ Kombi

Najmocniejsza Klasa E w historii zwraca uwagę wyrazistą muskulaturą.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Kombi – szybszy od Audi RS6 (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego