Stacja z siedzibą w Ociążu k/ Kalisza może pochwalić się niezwykle wysokim poziomem zadowolenia klienta, dużą ilością sprzedawanych samochodów i wysoką dynamiką rozwoju. Polski dealer, jako jeden z sześciu w Europie, zostanie specjalnie wyróżniony przez Prezesa Zarządu Daimler AG Dietera Zetsche.

Firma Mercedes-Benz Polska od 2005 roku prowadzi system wielopłaszczyznowej oceny dealerów marki Mercedes-Benz w formie zrównoważonej karty wyników (Balanced Score Card). Na podstawie wartości kluczowych wskaźników wyliczana jest ocena poszczególnych dealerów w danym roku.

Wskaźniki dotyczą pięciu głównych obszarów działalności dealerskiej: wyników i stabilności finansowej,jakości obsługi klienta, zarówno w zakresie sprzedaży jak i obsługi posprzedażnej, efektywności sprzedaży, efektywności obsługi posprzedażnej oraz jakości zarządzania i standardu dealerstwa.

Najwyższą ogólną ocenę za rok 2008, i tym samym tytuł Dealera Roku 2009 otrzymała firma J. i A. Garcarek, Sp. j z Ociąża k/ Kalisza, prowadząca sprzedaż i serwis samochodów osobowych i użytkowych Jeszcze w tym roku zostanie oddana do użytku nowa część stacji przeznaczona do obsługi pojazdów ciężarowych. Wynik tej placówki potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług, dbałość o klienta oraz nieustanne dążenie do perfekcji we wszystkich obszarach działania.

- Aktualnie dysponujemy 2500 m2 powierzchni użytkowej, w tym 4 kanałami obsługowymi dla samochodów dostawczych i ciężarowych, które są wyposażone w podnośniki kanałowe firmy MAHA oraz 7 stanowiskami dla samochodów osobowych. Dla kierowców oczekujących na odbiór auta zostały przygotowane zaplecza kuchennie i sanitarne z prysznicami. Mamy także specjalny pokój z widokiem na hale, z którego klient cały czas może mieć podgląd na swój pojazd. Jeżeli samochód wymaga dłuższego postoju w serwisie, przygotowaliśmy dla klientów minihotel z 2 pokojami. Nasz serwis dysponuje również obszernym magazynem części zamiennych. Wkrótce rozbudujemy stację o serwis samochodów dostawczych i ciężarowych o powierzchni 2500 m2, a także oddzielny punkt sprzedaży części i akcesoriów oraz odnowiony salon sprzedaży samochodów osobowych wraz z Mercedes Cafe, w której klienci będę mogli wypić kawę oraz zjeść posiłek - mówi Jan Garcarek, współwłaściciel firmy.

- Rodzinna firma braci Jana i Andrzeja Garcarków od wielu lat jest systematycznie rozbudowywana. W tym roku przybyła inwestycja w wydzieloną stację samochodów ciężarowych. Autoryzowana stacja obsługi jest przy tym w czołówce naszego rankingu zadowolenia klienta i to zarówno po stronie sprzedaży jak i obsługi posprzedażnej. Mimo, że punkt położony jest w małej miejscowości, to jakością obsługi przyciąga klientów z całej Polski - mówi Przemysław Rajewski, Dyrektor Działu Rozwoju Sieci Dealerskiej Mercedes-Benz Polska.

Mercedes-Benz Polska od kilku lat realizuje program poprawy jakości obsługi klienta. Badania na ten temat prowadzone są w naszym kraju już od 2003 r. Od dwóch lat obowiązują standardy obsługi klienta, a od roku funkcjonuje centralny program CSI (Customer Satisfaction Index) No 1.

Osiągnięcia braci Garcarków zostały dostrzeżone przez centralę koncernu w Stuttgarcie. Bracia Garcarkowie zostali zaproszeni przez Prezesa Daimler AG, Dietera Zetsche na specjalny obiad jako jedni z sześciu europejskich dealerów.

- Serdecznie gratuluję braciom Garcarek tegorocznych wyników. Fakt, że zostali wyróżnieni jako jedni z sześciu europejskich dealerów obiadem z Prezesem Dieterem Zetsche świadczy także o rosnącej pozycji polskiego rynku - dodaje Paweł Miszkowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Mercedes-Benz Cars.