O tym, że Moto Guzzi planuje wstąpić do segmentu dużych turystycznych motocykli enduro, wiadomo już jakiś czas. W tej klasie niepodważalnie króluje BMW R 1200 GS, a z ważniejszych konkurentów możemy wskazać modele Aprilia Caponord, Honda Varadero czy KTM Adventure. W danym segmencie jest to bardzo mało, tak więc Moto Guzzi wyczuwa okazję pozyskania części klientów dla siebie.
Niestety do pierwszych zdjęć, w dodatku zrobionych komórką, nie mamy bliższych informacji. Ze zdjęć jest jednak jasne, że koncepcja 2-cylindrowego silnika w układzie V zamontowanego poprzecznie pozostała. Żeby jednostka była w stanie konkurować z wymienioną konkurencją, powinna mieć podobne parametry, co przedstawiony niedawno model 1200 Sport: 2-cylindrowy silnik chłodzony powietrzem o pojemności 1151 cm3 z rozrządem OHC i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który oferuje 70 kW (95 KM) przy 7800 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 100 Nm dostępny jest przy 6000 obr./min.
Siła napędowa przenoszona jest na tylne koło za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni biegów i wału kardana. Kolektor wylotowy sprowadzony jest do jednej dużej rury, a cały układ wydechowy spełnia normy emisji spalin Euro 3. Z rurową ramą współpracuje przedni widelec upside-down, z tyłu 1-ramienny wahacz z centralnym amortyzatorem. Układ hamulcowy pochodzi z firmy Brembo, z przodu zamontowano dwie duże tarcze z pływającymi zaciskami, z tyłu pojawiła się jedna większa tarcza.
W wyposażeniu nie brakuje mechanicznie regulowanej owiewki, obudowy silnika, a w stosunku do masywnego przodu bardzo skromny tył wręcz prosi się o zestaw trzech walizek. Niektóre źródła podają, że obok dużego enduro może pojawić się również wersja 850 Stelvio z silnikiem z modelu 850 Griso. Na to, jak będzie naprawdę musimy jednak poczekać.
Konkurencja dla Moto Guzzi 1200 Stelvio?Aprilia ETV Caponord72 kW (98 KM)97 NmBMW R1200GS72 kW (98 KM)115 NmHonda XL1000V Varadero69 kW (94 KM)98 NmKTM 990 Adventure72 kW (98 KM)95 NmMoto Guzzi 1200 Stelvio **70 kW (95 KM)100 Nm** = prawdopodobne parametry silnika.