Pięciodrzwiowy hatchback praktycznie nie różni się od koncepcyjnej wersji, pokazanej w tym roku na salonie samochodowym w Genewie. Zanim jednak europejscy kierowcy będą mogli kupić ten model, zgodnie ze strategią japońskiego producenta w pierwszej kolejności pojawi się on w Stanach Zjednoczonych.

Podczas gdy sedan oraz coupé są produkowane w Ameryce, hatchback powstaje w Wielkiej Brytanii. Pierwsze egzemplarze są już wysyłane za ocean, natomiast produkcja na europejski rynek rozpocznie się pod koniec tego roku.

Nowa Honda Civic w wersji hatchback ma nadwozie o 30 mm szersze, 20 mm niższe i 130 mm dłuższe od poprzednika. Konstruktorzy zadbali o dynamiczny charakter auta. To nie tylko zasługa stylistyki karoserii, lecz także dużego rozstawu osi oraz krótkich zwisów.

Z tyłu samochodu zastosowano
ledowe światła w kształcie litery „C”
Z tyłu samochodu zastosowano ledowe światła w kształcie litery „C”

W 5-drzwiowej odmianie nie zabrakło również sportowych akcentów. Samochód zawdzięcza taki wygląd przede wszystkim charakterystycznym wlotom powietrza w przednim zderzaku oraz spoilerom z tyłu. Efektownie prezentują się również ledowe tylne światła w kształcie litery „C”.

W USA nowa Honda Civic będzie oferowana w pięciu wersjach wyposażenia: LX, Sport, EX, EX-L i Sport Touring.

Do napędu samochodu przewidziano doładowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, ale w dwóch wariantach mocy. Słabsza odmiana rozwija 174 KM oraz maksymalny moment obrotowy 220 Nm. W wersjach Sport oraz Sport Touring jednostka napędowa ma 180 KM, ale maksymalny moment obrotowy – podobnie jak w słabszym modelu – wynosi 220 Nm. Standardem w USA jest bezstopniowa przekładnia automatyczna CVT. W ofercie przewidziano również (na zamówienie) montaż 6-biegowej przekładni manualnej.

Nasza opinia

Już za kilka miesięcy europejscy fani będą mogli zamówić Civica hatchback dziesiątej generacji. Samochód tradycyjnie dla Hondy ma sportową stylistykę nadwozia. To może się podobać, choć u niektórych budzi mieszane uczucia. Spodziewamy się, że pod względem prowadzenia to również będzie typowa Honda i da dużo frajdy z jazdy. Liczymy też na to, że nadwozie, większe niż w obecnej wersji, będzie jeszcze bardziej obszerne.