CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.614.231.95
Średnio4.654.854.472.10
Najdrożej4.984.994.892.45

Nowy Hyundai Elantra – prezentacja modelu

22 mar 16 16:26
Udostępnij
0
Skomentuj

W salonach Hyundaia można już przedpremierowo składać zamówienia na nową generację kompaktowego sedana Elantra. Przedstawiamy pełną ofertę modelu na polski rynek.

To już szósta odsłona Elantry (w Korei ten model jest oferowany pod nazwą Avante). Kompaktowy model jest najpopularniejszym Hyundaiem na świecie. Przez 25 lat sprzedano w sumie ponad 10 mln egzemplarzy. Nowy generacja Elantry ma za zadanie umocnić pozycję koreańskiej marki w popularnym segmencie C. Samochód po raz pierwszy w Europie zostanie zaprezentowany 31 marca podczas Poznań Motor Show 2016.

Auto urosło w porównaniu z poprzednikiem – o 20 mm na długość i 25 mm na szerokość. Większe wymiary oznaczają większą ilość miejsca w kabinie, którą szczególnie docenią pasażerowie tylnej kanapy. Bagażnik jest pojemny - ma pojemność 458 litrów. Ponadto nowa Elantra wyróżnia się nowoczesną stylistyką nadwozia oraz uporządkowanym, eleganckim wnętrzem, które może być wykończone w jednym w z trzech dostępnych kolorów (czarny, ciemnoszary lub beżowy). Lista proponowanych lakierów nadwozia liczy 11 pozycji (patrz galeria).

Każdy znajdzie coś dla siebie

Do napędu Elantry przygotowano dwa silniki – benzynowy lub wysokoprężny. Oba mają pojemność 1,6 litra i standardowo współpracują z ręczną skrzynią biegów. W opcji dla benzyniaka przygotowano sześciobiegowy „automat” (dopłata 4500 zł), a dla diesla – dwusprzęgłową przekładnię 7DCT (dopłata 6000 zł).

Wolnossąca, benzynowa jednostka 1.6 MPI to sprawdzona konstrukcja. Generuje 128 KM mocy i 155 Nm momentu obrotowego. Turbodoładowana jednostka 1.6 CRDI wytwarza 136 KM oraz 260 Nm (300 Nm z 7DCT). Drugi wariant jest droższy, ale oferuje niższe zapotrzebowanie na paliwo, dzięki czemu spełni wymagania klientów pokonujących znaczne odległości. Średnie spalanie Elantry oscyluje w granicach 6,6-6,9 l/100 km dla silnika benzynowego oraz 4,1-4,5 l/100 km w przypadku turbodiesla. Auto, z zależności od wersji, przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie od 10,1 do 11,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 190-195 km/h.

Cztery wersje do wyboru

Hyundai Elantra oferowany jest w czterech poziomach wyposażenia: Classic Plus, Comfort, Style i Premium. Już w wersji seryjnej znajdują się m.in. manualna klimatyzacja; przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne; systemy kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu; elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby; skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów; centralny zamek z pilotem i alarmem czy radio CD/MP3 z 4 głośnikami.

Najbardziej optymalną wydaje się odmiana Comfort, zawierająca dodatkowo: dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, kolorowy wyświetlacz centralny, kamerę cofania i aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali. W tym poziomie oferowane są korzystne cenowo pakiety, podnoszące wyposażenie niemal do poziomu Style (od 83 400 zł). Wybierając opcję „Ksenon” (3500 zł) otrzymujemy: reflektory ksenonowe, tylne światła LED i składane elektrycznie lusterka boczne. W chłodne dni przyda się pakiet zimowy (1000 zł), który obejmuje podgrzewaną kierownicę i fotele przednie. Za jedyne 1000 zł można uatrakcyjnić wygląd zewnętrzny wybierając 17 calowe felgi aluminiowe.

Wersja Premium (od 89 900 zł) stanowi wizytówkę modelu. Elantra w tym wydaniu oferuje wszystko to, co można zażyczyć sobie na pokładzie samochodu. Wygodę użytkowania pojazdu podnosi system bezkluczykowy oraz inteligentna klapa bagażnika, otwierająca się automatycznie, gdy tylko wykryje osobę z kluczykiem w bliskiej odległości. Nie brakuje też systemów poprawiających bezpieczeństwo, takich jak: układ ostrzegający o pojeździe w martwym polu widzenia kierowcy (BSD), system wspomagania zmiany pasa ruchu (LCA) czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA).

Hyundai Elantra - cennik

Silnik/wersja Classic Plus Comfort Style Premium
1.6 MPI 128 KM 6MT 67 900 zł 76 900 zł 83 400 zł 89 900 zł
1.6 MPI 128 KM 6AT 72 400 zł 81 400 zł 87 900 zł 94 400 zł
1.6 CRDi 136 KM 6MT 79 900 zł 88 900 zł 95 400 zł 101 900 zł
1.6 CRDi 136 KM 7DCT 85 900 zł 94 900 zł 101 400 zł 107 900 zł

Osoby, które złożą zamówienia w okresie przedpremierowej sprzedaży, mogą liczyć na specjalną ofertę promocyjną, obejmującą upust finansowy, atrakcyjny kredyt HYUNDAI NON-STOP AUTO oraz premię za odkup auta używanego. Hyundai Elantra objęty jest pięcioletnią gwarancją producenta bez określonego limitu kilometrów. Gwarancja obejmuje również usługę assistance oraz bezpłatną kontrolę stanu technicznego pojazdu raz na rok.

Hyundai Elantra - dane techniczne

Silnik 1.6 MPI 1.6 CRDI
Skrzynia biegów 6 MT 6 AT 6 MT 7 DCT
Moc maksymalna (KM przy obr./min.) 128 / 6300 136 / 400
Maks. moment obrotowy (Nm przy obr./min.) 155 / 4850 260 / 1500-3500 300 / 1750-2500
Prędkość maksymalna (km/h) 200 195 190
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,1 11,6 10,5 11,0
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) 6,6 6,9 4,5 4,1
Emisja CO2 (g/km) 153 161 118 109
Minimalna masa własna (kg) 1220 1250 1315 1345
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4570 / 1800 / 1450
Rozstaw osi (mm) 2700
Pojemność bagażnika (l) 458
Zawieszenie kół przednich Niezależne typu McPherson
Zawieszenie kół tylnych Belka skrętna
Opony 195/65 R15 (stalowe), 205/55 R16, 225/45 R17 (aluminiowe)
Gwarancja 5 lat bez limitu km

Materiał przygotowany we współpracy z marką Hyundai.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (67)

No photo
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
~Tom :
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
Hyundai, po rewelacyjnym "nowym starcie" (pierwszy model i30 i de facto wszystkie kolejne), chyli się ku upadkowi.

Kiedyś ceny hyundaia były akceptowalne, w stosunku do jego jakości. Samochód był gorszy od europejskich konkurentów - był też tańszy. Wszystko grało.

Teraz hyundai zbliża się jakością do europejskich konkurentów z niespotykaną wręcz prędkością (naprawdę, bardzo duży rozwój), ale ceną... Ich przewyższa! Nie tędy droga, drogi (Dosłownie) hyundaiu. Marka hyundai nie ma w Polsce takiego prestiżu, jakbyście chcieli. Choć to dobre (lub bardzo dobre samochody), na dodatek o designie w wielu przypadkach znacznie lepszym od europejskich konkurentów - to te ceny są absolutnie chore.

Kto wyda 100 tys. zł za kompakta ze słabym dieslem (przyspieszenie 0-100km/h w 10,5s? Naprawdę? Za te pieniądze?)... Konkurencja oferuje w podobnej cenie co najmniej tyle samo pod względem wyposażanie, a często znacznie więcej. O silnikach oraz ich elastyczności nie wspominając.
Jeśli polityka cenowa się nie zmieni, to nie wróżę sukcesów.

Z takimi cenami, poczekajcie jeszcze ze 2-3 generacje Waszych pojazdów. Przy tym tempie rozwoju, będą to wtedy samochody zapewne lepsze niż europejskiej konkurencji. Ale teraz? No proszę...
24 mar 16 11:42 | ocena: 84%
Liczba głosów:79
84%
16%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bryk Użytkownik anonimowy
~bryk :
No photo ~bryk Użytkownik anonimowy
To auto jest zrobione naprawdę dobrze. Tworzywa są jak należy, ergonomia bez zarzutu. Przydałoby się jeszcze by w ofercie silników znalazł się doładowany benzynowiec jak w i30. Pytanie tylko skąd te ceny, bo przy nich ten samochód, choć pełen zalet, sprzedawał się dobrze nie będzie. Podobnie sprawa ma się z takimi modelami jak i30, i20 czy ix20, mają ceny z kosmosu. Jeździłem różnymi modelami Hyundaia, dokładnie 5-cioma, od lat i złego słowa nie powiem na ich jakość czy niezawodność, ale ostatnio zmieniając samochód poszedłem do innej marki ze względu właśnie na ceny. W dodatku Hyundai nie jest zbyt chętny do jakichkolwiek negocjacji czy dokładania wyposażenia na zachętę.
24 mar 16 14:23 | ocena: 83%
Liczba głosów:29
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KK Użytkownik anonimowy
~KK :
No photo ~KK Użytkownik anonimowy
Wrażenia z jazdy i40 diesel..
Skrzynia 5 !!! w dzisiejszych czasach?
Trzącha się na wolnych obrotach jak by śnieg z dachu chciał zrzucić (czy te auta nie mają kół dwumasowych)
Głośny jak cholera - auto wielkości mondeo i insigni a w środku głośniej przy 140 km/h jak we fieście.
Zawieszenie na pierwszy rzut oka fajne jak w focusie, wydaje się sztywne i auto jedzie jak po szynach... ale do pierwszego zakrętu. Oponki cieniutkie na wysokim profilu w zakręcie podpiera się lusterkami...
Jak kupować tanie auto to zdecydowanie nie i40 bo poza wyglądem nic nie oferuje z tą cenę
24 mar 16 21:32 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~men Użytkownik anonimowy
~men :
No photo ~men Użytkownik anonimowy
a mnie nie obchodzą luksusy na ful wypasie ale jakiś zwykły, nieduży, nienafaszerowany najnowocześniejszą komputeryzacją samochód z przeznaczeniem do normalnej jazdy, byle nowy, cena max 35 tys zł i koniecznie z fabryczną instalacją lpg, ale takich próźno szukać na wszystkich reklamowych portalach.
24 mar 16 12:13 | ocena: 79%
Liczba głosów:28
79%
21%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pppo Użytkownik anonimowy
~pppo :
No photo ~pppo Użytkownik anonimowy
Problem tego auta w Polsce nazywa się Tipo .Nie widzę powodu by dopłacić 20 tys do hyundaya.
23 mar 16 18:57 | ocena: 91%
Liczba głosów:69
91%
9%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~taki_tam Użytkownik anonimowy
~taki_tam :
No photo ~taki_tam Użytkownik anonimowy
lepiej kupic Tipo, czesci tansze auto tansze, aa dla zwykłego Kowalskiego to bez znaczenia czym sie przemieszcza
24 mar 16 15:18 | ocena: 87%
Liczba głosów:30
87%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Asd Użytkownik anonimowy
~Asd
No photo ~Asd Użytkownik anonimowy
do ~Ulv:
No photo ~Ulv Użytkownik anonimowy
24 mar 16 15:54 użytkownik ~Ulv napisał
Nie porównuj Elantry do TIPO... to zupełnie inna klasa samochodu.
Jaka inna klasa? Dokładnie ta sama klasa, tylko Tipo ma normalną cenę, a Hyundai ma wziętą z księżyca.
24 mar 16 17:40 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sprowadzajacy auta Użytkownik anonimowy
~sprowadzajacy auta
No photo ~sprowadzajacy auta Użytkownik anonimowy
do ~Edek:
No photo ~Edek Użytkownik anonimowy
24 mar 16 11:17 użytkownik ~Edek napisał
Kupię go....za 10 lat jak Syryjczyk z Niemiec dobrze go obgazuje
zapomniałeś dodać : z przebiegiem 149 tys.
24 mar 16 11:26 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pol Użytkownik anonimowy
~pol :
No photo ~pol Użytkownik anonimowy
to juz wole fiata tipo
24 mar 16 12:56 | ocena: 90%
Liczba głosów:30
90%
10%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~andy Użytkownik anonimowy
~andy
No photo ~andy Użytkownik anonimowy
do ~Tom:
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
24 mar 16 11:42 użytkownik ~Tom napisał
Hyundai, po rewelacyjnym "nowym starcie" (pierwszy model i30 i de facto wszystkie kolejne), chyli się ku upadkowi.

Kiedyś ceny hyundaia były akceptowalne, w stosunku do jego jakości. Samochód był gorszy od europejskich konkurentów - był też tańszy. Wszy
wszystko się zgadza, każdy producent samochodów szuka jeleni i zapewne ich znajdzie
24 mar 16 12:19 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Nowy Hyundai Elantra – prezentacja modelu (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego