Hyundai z powodzeniem od dwóch lat startuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata i osiąga coraz lepsze wyniki. Ale przyszedł czas na zmiany. Niepodziewanie Hyundai zdecydował się na wybór wersji pięciodrzwiowej i20 WRC, a nie coupe. Ze względu na zmiany w homologacji, auto po raz pierwszy pojawi się na stracie RSMŚ w styczniu 2016 r. i będzie to Rajd Monte Carlo.

Zespół fabryczny Hyundai Motorsport zaliczyli testy w okolicach Almerii. Za kierownicą zasiadali: lider zespołu Thierry Neuville i rezerwowy kierowca Kevin Abbring. Obecny samochód otrzyma jeszcze kilka modyfikacji, które pozwolą na utrzymanie odpowiedniego dystansu do konkurentów.

Hyundai po raz drugi podjął próbę dołączenia do elity WRC, która zapisała na swoje konto znacznie więcej sukcesów w porównaniu z Accentem WRC. Thierry Neuville wygrał

ADAC Rallye Deutschland 2014, a Dani Sordo był drugi. Neuville był trzeci w Meksyku i Polsce, a w tym roku jako drugi minął linię mety Rajdu Szwecji.

Szef zespołu Hyundai Motorsport - Michel Nandan – powiedział: Mamy za sobą pełny tydzień testów, podczas których pracowaliśmy nad silnikiem i ustawieniami zawieszenia. Planowaliśmy wystawienie nowego Hyundaia i20 WRC jeszcze w tym roku, ale jego homologacja się opóźniła. Zdecydowaliśmy się na kontynuację programu w wersji pięciodrzwiowej. Nie zaprzestaliśmy prac nad modyfikacja obecnej wersji auta, które mam nadzieję, dostarczy nam jeszcze w tym sezonie wiele radości, a nasi kierowcy ukończą rajdy na najwyższych stopniach podium.