Zaprezentowane podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku bardzo pomysłowe modele koncepcyjne Chevrolet Beat, Chevrolet Groove i Chevrolet Trax odzwierciedlają dynamizm, zróżnicowanie i atrakcyjność wielkomiejskiego stylu życia. Ich wspólne cechy to między innymi atrakcyjne sylwetki i niskie zużycie paliwa.

Miłośnicy demokracji będą nawet mieli możliwość wybrać swój ulubiony model na stronie internetowej, na której będą mogli oddać głos na model Beat, Groove lub Trax. Wyniki głosowania pomogą Chevroletowi określić zainteresowanie rynku amerykańskiego segmentem samochodów małolitrażowych oraz preferencje potencjalnych nabywców w zakresie wzornictwa i parametrów.

Wszystkie trzy samochody koncepcyjne zostały zaprojektowane przez GM Design Studio w Inchon w Korei Południowej. Jest to jedna z jedenastu globalnych pracowni projektowych GM, a zatrudnieni w niej projektanci są ekspertami w opracowywaniu samochodów małolitrażowych.

Nowe samochody koncepcyjne, zbudowane na globalnej platformie pojazdu małolitrażowego GM, zostały zaprojektowane zgodnie z elastycznym, kreatywnym i innowacyjnym podejściem, typowym dla pracowni GM w regionie Azji i Pacyfiku. Chevrolet Beat, jeżdżący prototyp małego samochodu przygotowanego do modyfikacji w stylu import tuner, został zbudowany w Indiach, natomiast Chevrolet Groove i mały miejski crossover Trax powstały w GM Tech Center w Warren w stanie Michigan.

Przewidywanie i zaspakajanie potrzeb

- Samochody koncepcyjne Chevrolet Beat, Groove i Trax podkreślają atuty i zróżnicowane możliwości działu Global Design firmy GM, a także umiejętność przewidywania i szybkiego zaspokajania potrzeb różnych rynków z całego świata przez nasz globalny zespół odpowiedzialny za opracowywanie nowych produktów - powiedział Ed Welburn, wiceprezes działu Global Design w firmie GM. Zespół projektantów z takim entuzjazmem podszedł do zadania opracowania idealnego samochodu małolitrażowego dla osób pracujących w centrach wielkich miast, że stworzył nie jedną, ale trzy propozycje takiego pojazdu dla klientów Chevroleta z całego świata.

Chevrolet jest jedną z czterech globalnych marek GM zaspokajających zróżnicowane potrzeby klientów w 120 krajach i oferujących pojazdy począwszy od subkompaktów i rodzinnych sedanów do dużych pickupów i samochodów typu SUV oraz legendarnych samochodów sportowych, takich jak Corvette. Modele koncepcyjne zaprezentowane w Nowym Jorku zostały wyposażone w trzy różne oszczędne silniki, w tym jeden diesel.

- Pojazdy koncepcyjne Chevrolet Beat, Groove i Trax mogą przyczynić się do rozszerzenia zasięgu marki Chevrolet, i tak już bardzo popularnej i cenionej na całym świecie, ponieważ będą atrakcyjne dla młodych nabywców z różnych kontynentów, którzy poszukują dającego przyjemność z jazdy, a jednocześnie efektywnego środka transportu - powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevrolet. Pojazdy te cechują te same atrybuty, które przyczyniły się do ogromnej popularności marki Chevrolet w Stanach Zjednoczonych.

Indywidualiści

Oto krótka charakterystyka trzech małolitrażowych samochodów koncepcyjnych marki Chevrolet:

Chevrolet Beat:Samochód zaprojektowany jako szybki małolitrażowy samochód, idealnie nadający się do modyfikacji w stylu import tuner. Pojazd jest trzydrzwiowym hatchbackiem z napędem na przednie koła. Łatwo można nadać mu indywidualne cechy. Do napędu Beata posłużył turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Samochód jest wypełniony nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak system nawigacji i wysokiej klasy zestaw stereo.

Chevrolet Groove:Samochód w stylu funky, o zadziornym, a nie „urokliwym" wyglądzie. Pojazd nawiązuje też do stylu retro, co podkreślają potężne nakładki nadkoli i niewielki kąt pochylenia przedniej szyby. Dzięki krótkiej masce i długiej kabinie auto wydaje się dłuższe niż jest w rzeczywistości. Mały i wydajny silnik Diesla (o pojemności 1 litra) napędza przednie koła Groove'a.

Chevrolet Trax:Koncepcyjna propozycja miejskiego crossovera, który sprawdza się zarówno na bezdrożach, jak i w miejskim ruchu. Samochód wyposażony jest w tani napęd na cztery koła, a dzięki ogromnym zderzakom zintegrowanym zarówno z przodu, jak i z tyłu z nakładkami nadkoli, kołu zapasowemu zamontowanemu na tylnej klapie i relingom dachowym przypomina znacznie od niego większe masywne SUV-y. Trax napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra.

Proces globalnego opracowywania

Samochody koncepcyjne Chevrolet Beat, Groove i Trax zostały zaprojektowane i zbudowane w ramach procesu globalnego opracowywania produktów GM, łączącego najlepsze praktyki z całego świata. W procesie tym uczestniczą struktury odpowiedzialne za projektowanie nadwozi i konstrukcji, zespoły napędowe oraz produkcję, co zapewnia wysoką jakość, synchronizację i realizację celów biznesowych w programie opracowywania pojazdu, a jednocześnie elastyczność na potrzeby regionalnych rynków.

W ramach globalnego procesu opracowywania produktów GM rozwija kompetencje i możliwości swoich ośrodków wzorniczych i konstrukcyjnych na kilku rynkach wschodzących, wykorzystując takie kluczowe narzędzia i technologie, jak globalne projektowanie wizualne i sieć konstruktorów, dzięki którym możliwa jest współpraca inżynierów i projektantów z całego świata.

Obecność marki Chevrolet na świecie

Chevrolet jest jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Sprzedaż samochodów Chevrolet poza Ameryką Północną wzrosła o 158 procent od 2001 r. W 2006 r. Chevrolet sprzedał na całym świecie 4,3 miliona pojazdów, z czego 2,8 miliona (65 procent) w Stanach Zjednoczonych. W latach 2005-2006 liczba sprzedanych chevroletów wzrosła o dziewiętnaście procent w Ameryce Łacińskiej, Afryce i na Bliskim Wschodzie, o tyle samo w krajach Azji i Pacyfiku oraz o piętnaście procent w Europie.

Sedan Chevrolet Aveo i odpowiadający mu pięciodrzwiowy subkompakt, opracowane i zbudowane w Korei Południowej, zdobyły silną pozycję na bardzo konkurencyjnym globalnym rynku małych samochodów.

Czy i kiedy trzy samochody koncepcyjne Chevroleta zostaną wprowadzone na rynek? - na to pytanie odpowiedź jest na razie nieznana. Zapewne pewną rolę odegraja tu sami klienci, wyrażając (bądź nie) swoje opinie na stronie internetowej. Obecnie czas od momentu zaprojektowania, do momentu wprowadzenia do salonu znacznie sie skrócił. Potrzebna jest tylko pozytywna decyzja producenta...