Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nowy Renault Grand Scénic - kompaktowy van w większym wydaniu

31 maja 16 19:04

Nowe Renault Grand Scénic stylistyką bardziej kojarzy się z crossoverem niż vanem. Jednak pod względem pojemności bagażnika oraz funkcjonalnych rozwiązań samochód zachował rodzinny charakter

Udostępnij
0
Skomentuj

Rodzinne auto wcale nie musi już być tożsame z kanciastym nadwoziem czy przyklejonym na siłę pojemnym bagażnikiem. Przecież w tym roku do sprzedaży trafi Scénic, którego smukłe nadwozie tylko w niewielkim stopniu sugeruje, że mamy do czynienia z samochodem, w którego wnętrzu swobodnie zmieści się cała rodzina wraz z bagażem. Jakby tego było mało, takie same cechy ma wersja Grand, która w porównaniu z bazową odmianą jest dłuższa o 24 cm.

Kupujesz używane auto - pamiętaj o ubezpieczeniu!

Różnice w cenach polis dla tego samego auta mogą wynosić nawet kilkaset procent! Dlatego zanim kupicie ubezpieczenie, porównajcie oferty rożnych firm.

W zależności od wybranej wersji samochodem może podróżować maksymalnie 5 lub 7 osób. Oczywiście, jak przystało na vana, na pokładzie nie zabrakło przemyślanych rozwiązań pozwalających na różnorodną konfigurację wnętrza. Siedzenia można nie tylko składać, lecz także przesuwać, dzięki czemu do dyspozycji mamy pojemniejszy kufer bądź więcej przestrzeni dla pasażerów. W efekcie, w zależności od ustawienia foteli, przy wykorzystaniu pięciu miejsc bagażnik ma pojemność od 718 do 866 l.

Renault Grand Scenic - pojemnośc schowków to 63 litry!

Projektanci nowego Grand Scénica nie zapomnieli również o miejscach na drobiazgi niezbędne podczas dłuższych podróży. Przed pasażerem z przodu jest szuflada o pojemności 11,5 l, w przesuwanej centralnej konsoli wygospodarowano skrytki o objętości 13 l, a jakby tego było mało, w podłodze udało się jeszcze umieścić cztery schowki. Renault szczyci się, że Grand Scénic jest liderem wśród kompaktowych vanów pod tym względem, bo łączna pojemność schowków to rekordowe 63 l.

Podczas konstruowania Grand Scénica nie zapomniano o systemach, które pozwalają na komfortową i bezpieczną jazdę. W zakresie prędkości 7-160 km/h działa układ utrzymania pasa ruchu, powyżej 60 km/h aktywuje się system wykrywania zmęczenia kierowcy, w razie potrzeby można skorzystać z aktywnego tempomatu, a w trakcie parkowania pomocą służy Easy Park Assist, który samoczynnie ustawi samochód na wybranym miejscu. Ponadto nie zabraknie funkcji czytania znaków drogowych, asystenta martwego pola ani kontroli bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu.

Renault Grand Scenic - silniki o mocy od 110 do 160 KM

Do napędu nowego Grand Scénica przewidziano trzy diesle o mocy 110, 130 lub 160 KM oraz dwa benzyniaki generujące 115 lub 130 KM. W przypadku 110-konnego diesla będzie można zamówić odmianę z techniką Hybrid Assist. Wówczas w samochodzie dodatkowo jest montowany generator prądu wraz z 48-woltowym akumulatorem. Dzięki temu podczas hamowania oraz zwalniania odzyskiwana jest energia elektryczna. Z kolei w trakcie przyspieszania silnik elektryczny będzie wspomagał spalinowy, a to pozwoli na uzyskanie lepszej dynamiki przy niższym zapotrzebowaniu na paliwo.

W zależności od wybranej opcji z silnikami współpracuje 6-biegowa skrzynia manualna lub dwusprzęgłowa z 6 lub 7 przełożeniami.

Renault Grand Scenic - nasza opinia

Trzeba przyznać, że Francuzi potrafią udanie połączyć efektowny wygląd z funkcjonalnymi rozwiązaniami. Dzięki temu nowy Grand Scénic ma szansę przekonać do siebie nie tylko rodziny, lecz także fanów nietuzinkowego stylu.

Jednak ważniejsze jest to, czy chętnych na taki miks będzie na tyle dużo, żeby skutecznie konkurować z renomowanymi rywalami. O tym zadecyduje m.in. korzystnie skalkulowana cena. Czy tak się stanie? Przekonamy się jesienią, gdy samochód trafi do sprzedaży.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Nowy Renault Grand Scénic - kompaktowy van w większym wydaniu (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego