Po dziesięciu latach Peugeot 408 stanie się pierwszym modelem francuskiej marki, który będzie produkowany w Chinach. Wcześniej Peugeot bez powodzenia korzystał z pośrednictwa Guangzhou-Peugeot recyklował modele 504 i 505.

Obecnie grupa PSA Peugeot Citroën współpracuje z chińskim producentem Dongfeng i oferuje Chińczykom współczesne lub wyraźnie modyfikowane modele jak m.in. sedan Citroën C-Triomphe, Peugeot 307 sedan i Peugeot 206 sprzedawany jako Citroën C2. w programie produkcyjnym nie brakuje Citroëna C5, a od przyszłego roku ofertę dopełni nowy Peugeot 408.

Nie ma jeszcze informacji dotyczących rozwiązań technicznych. W trójbryłowej karoserii nowego modelu znajdziemy elementy najnowszych modeli marki Peugeot oraz przedłużoną platformę modelu 308 i elementy obecnej generacji Citroëna C5, który też jest produkowany w Chinach.

Można oczekiwać, że Peugeot będzie montował identyczne silniki jak w C5 - 2,0 l (107 kW, 200 Nm) i 2,3 l (127 kW, 230 Nm). Chińskie media spekulują także o dwusprzęgłowej przekładni produkowanej przez Mitsubishi, którą PSA montuje do modeli SUV.

Model 408 nie będzie bezpośrednim następca rodziny 407. Zajmie w ofercie pozycję podobna jak u francuskiej konkurencji Renault Fluence.Głównymi odbiorcami mają być Chiny, Daleki Wschód, Ameryka Łacińska i Afryka Północna. Model ten z dużym prawdopodobieństwem trafi także do Europy, a jego premiery można oczekiwać podczas marcowego salonu Genewa 2010.