Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

PSA kupiło od GM Opla, teraz Francuzi chcą odzyskać co najmniej połowę pieniędzy

29 lis, 16:50

Mogłoby się wydawać, że koncern PSA wie co robi i nie kupi... Opla w worku. A tu nagle okazało się, że modele niemieckiej marki nie będą w stanie spełnić wchodzących niedługo w życie nowych norm czystości spalin – koncernowi grożą więc kary. PSA wpadło na pomysł: złożymy reklamację!

Udostępnij
0
Skomentuj
PSA kupiło od GM Opla, teraz Francuzi chcą odzyskać co najmniej połowę pieniędzy PSA kupiło od GM Opla, teraz Francuzi chcą odzyskać co najmniej połowę pieniędzy Foto: Auto Świat
  • Producenci samochodów muszą znacząco obniżyć emisję CO2
  • Nowe modele Opla będą wykorzystywać technologię koncernu PSA
  • Emisja CO2 to nie jedyny problem Opla, marka od lat przynosi straty

Marka Opel stała się częścią koncernu PSA 1 sierpnia 2017 r. Koszt tej operacji szacuje się na ok. 1,3 miliarda euro – i tyle właśnie miało wpłynąć na konto dotychczasowej firmy-matki Opla, czyli amerykańskiego koncernu GM. Rodzinne szczęście nie trwało jednak długo, bo właśnie gruchnęła wiadomość, że Francuzi odkryli poważny problem. Ople emitują ponoć zbyt dużo dwutlenku węgla, nie będą w stanie spełnić nowych norm czystości, a władze koncernu PSA oczami wyobraźni widzą już ogromne kary, jakie będą musiały w związku z tym ponieść.

W tej sytuacji francuska firma zamierza się więc zgłosić się do władz koncernu GM i zażądać zwrotu części pieniędzy. Wiadomość jest na razie nieoficjalna, żadna ze stron nie potwierdza, że doszło jakichkolwiek rozmów. Mówi się, że PSA zażąda zwrotu mniej więcej połowy wartości transakcji – w zależności od źródła padają kwoty od 500 do nawet 800 mln euro. Jesteśmy ciekawi, co zrobi GM i czy przypadkiem nie odpowie, że po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się...

W każdym razie PSA podobno rozważa podjęcie odpowiednich kroków prawnych. Jak przyznał szef PSA Carlos Tavares, koncern ma poważne obawy co do tego, czy Oplowi uda się osiągnąć średni poziom emisji CO2 na poziomie 95 g/km. Co gorsza, Komisja Europejska właśnie zapowiedziała, że do 2030 r. obniży granicę o kolejne 30 proc., a to mogłoby być dla Opla już zadaniem kompletnie niewykonalnym. Co ciekawe, Francuzi deklarują jednocześnie, że są gotowi do walki i chcą, by niemiecka marka spełniła przyszłe normy.

Jednym z punktów programu uzdrawiającego ma być operacja o nazwie „Pace” (ang. szybkość, tempo), czyli prędkie – choć na razie częściowe – przestawienie się na technologię pochodzącą z koncernu PSA. Na pewno pozwoli to obniżyć koszt produkcji jednego samochodu – mówi się o ok. 700 euro/szt . Być może „Pace” będzie też pomocne w walce ze zbyt wysoką emisją dwutlenku węgla.

Emisja CO2 to jednak nie jedyny problem Opla. Marka od lat przynosi straty, w ciągu ostatnich kilkunastu lat pracę straciło ponad 30 000 zatrudnionych w koncernie osób. Udział w rynku europejskim spadł z niecałych 10 do poniżej 6 proc. A tego wyniku też nie udałoby się osiągnąć gdyby nie fakt, że w 2017 r. Opel dokonał rekordowej liczby tzw. wewnętrznych rejestracji (np. samochody służbowe, dyrektorskie etc).

Rada nadzorcza niemieckiej marki ma przedstawić plan naprawczy, ale już dziś wiadomo, że Opel będzie korzystał docelowo wyłącznie z platform, skrzyń i silników dostarczanych przez PSA. Jedną z pierwszych ofiar nowej polityki ma być Opel Mokka, bazujący jeszcze na podzespołach GM – w jego miejsce od 2019 r. pojawi się model z francuskimi genami.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (172)

No photo
No photo ~rzeczywistość Użytkownik anonimowy
~rzeczywistość
No photo ~rzeczywistość Użytkownik anonimowy
do ~zxc:
No photo ~zxc Użytkownik anonimowy
29 lis 18:25 użytkownik ~zxc napisał
Opel powinien zniknąć całkowicie z rynku ,bo to szajs.Nie dość że auta słabej jakości to i autoryzowane serwisy (niektóre) też kombinatorzy.Znam to z własnego doświadczenia.
Niestety to nie wina koncerny czy marki tylko tych co prowadzą te warsztaty autoryzowane! W Fiacie są pod Warszawa takie autoryzowane serwisy które podczas wymiany rutynowej paska rozrządu nawet gonie wymieniają. Osobiście widziałem efekt i późniejsze konsekwencje. Żeby zatuszować wymienili raz jeszcze w bezkolizyjnym 1,1 Punto na friko. U Renault Kiljańczyka między Wieliczką a Tarnowem oszukiwali, że w małej Renaul jest pasek i go wymieniają. W Warszawie w innym serwisie okazało się ze tam siedzi łańcuch! I co, wszędzie są oszuści, nie ma znaczenia marka
29 lis 19:02 | ocena: 94%
Liczba głosów:53
94%
6%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gorzka_pigułka Użytkownik anonimowy
~gorzka_pigułka
No photo ~gorzka_pigułka Użytkownik anonimowy
do ~rr:
No photo ~rr Użytkownik anonimowy
30 lis 08:17 użytkownik ~rr napisał
Brednie nie mające odzwierciedlenia na rynku wtórnym!!! Francuzy są najbardziej udziwnione i skomplikowane. Potem nikt tego nie chce.
Francuzy nie są ani udziwnione, ani skomplikowane. Sąsiad ma od nowości Peugota 5008 z 2010r. z przebiegiem ponad 300 tys., mój tata ma Volkswagena Sharana z 2010r. - przebieg ok 205 tys.. Obaj kupili auta w salonie w tym samym czasie. Jak myślisz kto ma większe problemy z samochodem? Sharan jeździ na warsztat cholernie często - turbina była wymieniona po 95 tys km, po 200tys znowu zaczyna szwankować. Elektryka bagażnika naprawiana była chyba 8 razy i nadal nie działa poprawnie. Lewe tylne drzwi się nie otwierają (zepsuty mechanizm), tylna wycieraczka od dawna nie działa, podgrzewanie przedniej szyby to samo, otwieranie elektrycznych szyb co chwila się psuje, sterownik skrzyni biegów już był wymieniany.... To jest tylko malutka część tego co w tym aucie się posypało. Non stop są jakieś problemy. Natomiast sąsiad swoim francuskim Peugotem jeździ od tylu lat i wymienia tylko olej, filtry i klocki. Nawet mnie to już irytuje.
30 lis 19:21 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
~Arek :
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
Tak, tak wierzcie w bzdury że "PSA nagle odkryło!". Nie bądźcie naiwni. Doskonale wiedzieli co kupują i że będą się domagali zwrotu kasy. Takich transakcji nie robi Krzysiu z warzywnika tylko sztab prawników którzy zawsze ale to zawsze szukają sposobu na wyciągnięcie kasy. Sam pracuje jako projektant, projektuje elektrownie i zawsze ale to zawsze klient szuka dziur żeby wyciągnąć kasę. Tak robią wszystkie wielkie firmy i koncerny. Procesy o zwrot kasy to codzienność i norma.
30 lis 06:35 | ocena: 83%
Liczba głosów:18
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzyniu Użytkownik anonimowy
~Krzyniu
No photo ~Krzyniu Użytkownik anonimowy
do ~sqwf:
No photo ~sqwf Użytkownik anonimowy
29 lis 17:19 użytkownik ~sqwf napisał
tak jakby samochody PSA spełniały te wymagania.....Lipa....
czemu jak silniki PSA są doskonałe nie wrzucą ich do innych samochodów ? Pomyślcie sami, psa chodziło o wybicie konkurencji - czasem najlepszy sposób to zakup
Posiadam Mazdę 3 z silnikiem od PSA, a moja żona jeździ Suzuki SX4 z ich silnikiem :-), a przecież jest jeszcze Toyota, Ford, Volvo, Nissan, Mini i jeszcze kilku innych producentów. Jestem mechanikiem, więc wiem, że francuskie silniki są najlepsze, a napewno wszystkie HDI. Jako chyba jedyni - PSA nie mają problemów z utrzymaniem norm emisji spalin. Miło by było gdy by te silniki się psuły, bo są bardzo łatwe w naprawie (jeśli już co kolwiek się dzieje przy np. złej eksploatacji), więcej pracy dla mnie ;-). Jeśli chodzi o problemy mechaniczne, to najczęściej na warsztat trafiał właśnie Opel (zwłaszcza Insignia) i oczywiście masa Volkswagenów. Francuzy jedynie z elektryką, chociaż ostatnio to i z tym się zaczeli polepszać.
29 lis 20:53 | ocena: 62%
Liczba głosów:69
62%
38%
| odpowiedzi: 14
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ligor Użytkownik anonimowy
~ligor
No photo ~ligor Użytkownik anonimowy
do ~sqwf:
No photo ~sqwf Użytkownik anonimowy
29 lis 17:19 użytkownik ~sqwf napisał
tak jakby samochody PSA spełniały te wymagania.....Lipa....
czemu jak silniki PSA są doskonałe nie wrzucą ich do innych samochodów ? Pomyślcie sami, psa chodziło o wybicie konkurencji - czasem najlepszy sposób to zakup
Jak to nie wrzuca się ich do innych samochodów? Przecież wiele marek kupuje silniki od PSA. Ford, Nissan, Volvo i KILKA innych marek. Nie jest żadną nowością to, że silniki HDI od PSA to najlepsze jednostki napędowe na rynku motoryzacyjnym. Żywotne, wytrzymałe, zapewniają niskie spalanie i łatwo jest je dostosować do rygorystycznych norm emisji spalin.
Znawcą motoryzacji nie jesteś, mechanikiem też nie...
29 lis 20:09 | ocena: 79%
Liczba głosów:62
79%
21%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~polka Użytkownik anonimowy
~polka :
No photo ~polka Użytkownik anonimowy
Mam Opla Merivę II, bardzo wygodny dla rodziny z dziećmi i mojej teściowej która ze względu na wiek ma problem z wejściem do każdego samochodu, a do mojej merivy - sama sobie wsiada do tyłu, tylko dlatego ze sa tam te jak niektórzy mówią "śmiesznie otwierane drzwi", ale w żadnym aucie drzwi nie otwierają się pod kątem 90 stopni, przednie zresztą też
29 lis 19:44 | ocena: 85%
Liczba głosów:20
85%
15%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mako Użytkownik anonimowy
~mako :
No photo ~mako Użytkownik anonimowy
zwolniono 30 000 ludzi i tak robi co druga firma na świecie , więc kto i za co ma kupować samochody? Nie zarabiam nie kupuję - proste. Ale nie dla pazernych właścicieli którzy niedługo będą mieli pełne magazyny towarów i nie będą wiedzieli co z nimi zrobić. Robotyka tylko to pogłębi!!
29 lis 18:35 | ocena: 84%
Liczba głosów:83
84%
16%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~blazej1975 Użytkownik anonimowy
~blazej1975
No photo ~blazej1975 Użytkownik anonimowy
do ~rr:
No photo ~rr Użytkownik anonimowy
30 lis 08:17 użytkownik ~rr napisał
Brednie nie mające odzwierciedlenia na rynku wtórnym!!! Francuzy są najbardziej udziwnione i skomplikowane. Potem nikt tego nie chce.
Brednie to Ty wypisujesz. Zapytaj jakiego kolwiek mechanika, jakie silniki są najlepsze i najłatwiejsze w naprawie. Koleś napisał, że pod względem "mechanicznym" francuskie auta są najlepsze. Elektronikę zawsze miały najgorszą, chociaż od ok 8 lat bardzo się poprawili i cały czas jest coraz lepiej.
W ogóle nie wiem czemu polacy uważają, że auta na F to dziadostwo? Przecież było tylko kilka modeli, które psuły się na potęgę, a przecież inni producenci mieli także swoje wpadki, np. VW 2.0 tdi. Sam mam BMW 5 e60 i o wiele częsciej odwiedzam warsztat niż moi koledzy i znajomi autami na F.
30 lis 19:03 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~seb Użytkownik anonimowy
~seb
No photo ~seb Użytkownik anonimowy
do ~Made in France:
No photo ~Made in France Użytkownik anonimowy
29 lis 18:02 użytkownik ~Made in France napisał
Podobno Francuzi chcą się zemścić za Caracale AirBusa i zamkna Polska fabrykę Opla i przeniosą gigantyczny nowoczesny kompleks teraz własność PSA na Słowację. Tam już zacierają ręce ok 15000 tys nowych miejsc pracy. Czyżby oko za oko ... !? podobno koncer
nie sądzę, żeby na takim poziomie myślano w ten sposób - liczy się tylko biznes. Jeżeli fabryka w Polsce będzie przynosić zyski, będzie nadal produkować Ople. Ale nie wykluczonym jest, że wkrótce z taśmy będą zjeżdżać tam modele Renault czy Nissana....
29 lis 23:55 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Luk Użytkownik anonimowy
~Luk :
No photo ~Luk Użytkownik anonimowy
Niedługo Europa będzie chodziła na nogach by było bardziej ekologicznie a reszta świata będzie smrodzić tak jak smrodzi obecnie! Ekologia i czyste środowisko jest ważne ale w dobie kryzysu nie możemy zaciskać sobie kolejnego sznura. Chińczycy śmieją się i zacierają ręce. Europa bez przemysłu będzie biedna ale ekologiczna.
30 lis 06:37 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej