Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Ratunek dla aut z systemem start-stop

13 sty 15 19:19

Podczas targów w Detroit pokazano nowy typ akumulatora, który może rozwiązać problem żywotności baterii stosowanych w samochodach z systemem start-stop.

Udostępnij
0
Skomentuj
Akumulator litowo-tytanowy Akumulator litowo-tytanowy Foto: Johnsons Controls / Auto Bild

Firma Johnsons Control, producent i poddostawca elementów dla przemysłu samochodowego, pokazała na swoim stosiku 12-woltowy akumulator litowo-tytanowy, który może zastąpić stosowane dotychczas w tego typu autach dwa akumulatory (jeden z nich uruchamia silnik i zaopatruje w prąd odbiorniki w aucie, drugi – magazynuje energię odzyskaną przy hamowaniu. „Niskonapięciowe układy magazynowania energii są znacznie tańsze niż wysokonapięciowe, stosowane w autach hybrydowych i elektrycznych” – mówi Lisa Bahash z Johnson Controls Power Solutions. Technologia została opracowana wspólnie z japońską Toshibą, a produkcja tego typu akumulatorów rozpocznie się w 2018 r.

Zaletą tego typu baterii w stosunku do ogniw litowo-jonowych jest znacznie krótszy czas ładowania i większa żywotność

Baterie litowo-tytanowe zostały wynalezione przez amerykańską firmę Altair Nanotechnologies Inc. i od 2006 r. są one produkowane, głównie z myślą zastosowaniu w pojazdach elektrycznych, akumulatrory stacjonarne oraz źródła energii w systemach awaryjnego zasilania na statkach.

Zaletą tego typu baterii w stosunku do ogniw litowo-jonowych jest znacznie krótszy czas ładowania i większa żywotność. Wady to mniejsze zagęszczenie magazynowanej energii i cena, która ciągle spada, ale nadal jest wyższa niż w przypadku baterii Li-Ion.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Michu Użytkownik anonimowy
~Michu :
No photo ~Michu Użytkownik anonimowy
Biorąc pod uwagę ilość niedopalonego podczas odpalania silnika paliwa, można spokojnie uznać system start-stop za zwykłą sztuczkę, która ma kokietować zielonych oszołomów. Zanieczyszczenie powietrza przez taki samochód, w którym silnik uruchamia się co chwila na kolejnych światłach z pewnością nie jest mniejsze, a być może jest większe od zwykłego, pracującego stabilnie na wolnych obrotach.
13 sty 15 23:42 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~i tyle Użytkownik anonimowy
~i tyle :
No photo ~i tyle Użytkownik anonimowy
ten system to bzdura !
13 sty 15 19:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JAN673 Użytkownik anonimowy
~JAN673 :
No photo ~JAN673 Użytkownik anonimowy
Pierwsze co robię po odpaleniu silnika w saoim samochodzie to wyłączenie systemu start-stop. Niestety nie można wyłączyć go trwale.
14 sty 15 09:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~George Użytkownik anonimowy
~George :
No photo ~George Użytkownik anonimowy
..."Ratunek dla aut z systemem start-stop...". Istnieją wyłącznie SAMOCHODY a "auta" są poważną chorobą debilnych mózgów.
14 sty 15 08:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej