Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Renault wprowadzi nowy silnik 1.3 TCe

8 gru 17 10:32

Renault zaprezentowało nowy silnik o pojemności 1,3 litra, opracowany w ramach partnerstwa Aliansu Renault-Nissan z Daimlerem. Motor zastąpi dotychczasową jednostkę 1.2 TCe.

Udostępnij
0
Skomentuj

Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik 1.3 TCe jest dostępny w trzech poziomach mocy i momentu obrotowego: 115 KM i 220 Nm, 140 KM i 240 Nm oraz 160 KM i 260 (270) Nm. Seryjnie współpracuje z ręczną skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Siedmiostopniowy „automat” (skrzynia dwusprzęgłowa) jest dostępny za dopłatą dla dwóch mocniejszych wariantach.

Inżynierowie Renault podkreślają, że nowy silnik gwarantuje większą radość z jazdy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2. „W porównaniu z Energy TCe 130, nowy Energy TCe 140 zapewnia dodatkowe 35 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny w szerszym zakresie obrotów od 1500 do 3500 obr./min"- powiedział Philippe Brunet, odpowiedzialny za jednostki napędowe w Aliansie Renault-Nissan.

Nowy motor w pierwszej kolejności trafi do modeli Scenic i Grand Scenic, a w 2018 roku pojawi się w gamach innych modeli Renault. Zapewne Mercedes wykorzysta go do napędu swoich kompaktowych modeli nowej generacji.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (17)

No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg :
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
Odwrócenie downsizingu tym razem w wykonaniu Renault. Jeśli chodzi o silnik 1.2 Tce można się tylko cieszyć! Dotychczasowa jednostka nie była ani dynamiczna ani oszczędna. No i informacja kluczowa dla konserwatystów motoryzacyjnych: cały czas będzie mieć 4 cyl. :-)
8 gru 17 13:55 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~katafiasz Użytkownik anonimowy
~katafiasz :
No photo ~katafiasz Użytkownik anonimowy
No ciekawe jak to będzie jeździło. Sąsiad ma Cactusa 1.2 tce z początku produkcji w najmocniejszej wersji benzynowej, przejechane prawie 200 tys km i ani jednej awarii silnika ani podzespołów silnika.
9 gru 17 12:16 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Zaraz stado Januszy zacznie wychwalać swoje dwudziestoletnie Audi A4...
9 gru 17 11:12 | ocena: 94%
Liczba głosów:16
94%
6%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~H Użytkownik anonimowy
~H :
No photo ~H Użytkownik anonimowy
Kolejna marka ktora wycofuje sprawdzony, dopracowany silnik ktory jest na rynku kilka lat(1.2 tce) i zastepuje go nowym silnikiem ktory napewno na poczatku bedzie mial jakiej problemy. Czy nie mozna zostawiac starych silnikow i jeszcze ich bardziej dopracowac. Czy koncernom motoryzacyjnym zalezy na duzej awaryjnosci bo nowe? Raczej nie
8 gru 17 13:35 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Tyle było szczekania na te turbodoładowane silniczki w porównaniu do "starych, niezawodnych" wolnossących, rzędowych czwórek. A teraz tylko czterocylindrowa i nowa, ew. trzycylindrowa alternatywa, oba mini i z turbo. Trzeba iść z duchem czasu. Ja tam nie będę się spierał, bo też nie jestem z tych co muszą mieć przynajmniej V6 z napędem na tył. Z przypływem gotówki wszystko staje się relatywnie akceptowalne. Do 4-6 lat od nowości mało który samochód codziennego użytku zaliczy spektakularną wpadkę, potem mechanik może policzyć za byle głupotę ćwierć wartości pojazdu, bo tutaj skomplikowana sensoryka, drogie płytki sterowania, więc się odda za bezcen i kupi nowe. Jak dla mnie bomba, jeszcze niech EU zmusi państwa członkowskie do astronomicznego podniesienia podatku drogowego dla samochodów spalających średnio więcej CO2 niż w normie, to niedługo wszyscy się przesiądziemy na takie silniczki...
8 gru 17 23:32 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~znawca_tematu Użytkownik anonimowy
~znawca_tematu :
No photo ~znawca_tematu Użytkownik anonimowy
Janusze wolą smolić swoimi 1.9 TDI z konstrukcją ze średniowiecza. Zresztą nie bez powodu ten silnik uznawany jest za jeden z najgorszych w historii motoryzacji i pomyłke inżynierów o której wolą zapomnieć. Dobrze. że ostatnie sztuki tego bazyla znikają z drug. Mniej zawalidróg, mułów i przewietrzone powietrze.
9 gru 17 12:04 | ocena: 60%
Liczba głosów:20
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pamela Użytkownik anonimowy
~pamela :
No photo ~pamela Użytkownik anonimowy
u mnie z autem jest tak że ma być niezawodne, bezawaryjne i małe bo jeźdże nim praktycznie tylko do pracy i na zakupy jakieś większe trasy na prawdę mega rzadko się trafiają. Wiec teraz jak szukałam czegoś to ojciec mi doradził peugeota 208 i dobrze że go wziełam bo nie dość że fajny to nie drogi !
14 gru 17 15:56 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dax Użytkownik anonimowy
~dax
No photo ~dax Użytkownik anonimowy
do ~Tom:
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
10 gru 17 14:45 użytkownik ~Tom napisał
Że jak? Renault Cactus 1.2 Tce? Na pewno?
Sam widzisz jakie matoły, znafcy i konfabulanci tutaj wypisują swoje mONdrości. Wg mnie coś mu się przyśniło i postanowił o tym napisać :D. Przynajmniej by sprawdził co i jak...ale co tam prawda czy nie na moje musi wyjść.
Całe szczęście że nie tylko oni.
12 gru 17 07:45 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dramat Użytkownik anonimowy
~dramat
No photo ~dramat Użytkownik anonimowy
do ~123Jan:
No photo ~123Jan Użytkownik anonimowy
13 gru 17 12:25 użytkownik ~123Jan napisał
Ogólnie nie mam zastrzeżeń co do silników Renault. Już kilak razy wypożyczałem ich modele w Panek i fajnie mi się nimi jeździło. Miały spore możliwości.
Serio? Ja ostatnio wypożyczyłem w Panek i... dramat. Auto dali brudne, zarysowane, potem powiedzieli że ja zarysowałem. Na auto musiałem czekać 2h. No tragedia... Acha, a za to, że oddałem brudne, doliczyli mi że nie umyłem... no dramat.
15 gru 17 19:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rafael Użytkownik anonimowy
~Rafael :
No photo ~Rafael Użytkownik anonimowy
Jeżeli będzie tak samo udany jak poprzednik to serwisy nie zginą, a stacje benzynowe będą dawać dodatkowe rabaty
13 gru 17 07:57 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej