Modernizacja silnika objęła kilka jego elementów. Zmienił się łańcuszek rozrządu, a także masa wału napędowego. Zmiany dotyczą zarówno wersji dwu- jak i czterozaworowej.

„Modernizacja dotychczasowego silnika oraz optymalizacja jego masy bedą widoczne w poprawie jego pracy, mniejszym zużyciu paliwa oraz obniżeniu emisji i hałasu,“ powiedział Eckhard Scholz, członek zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za rozwój techniczny.Zmodernizowany trzycylindrowy silnik 1,2 HTP jest przeznaczony do modeli: Škoda Fabia i Roomster, VW Polo i Fox, Seat Ibiza i Cordoba. W 2008 roku w zakładzie Škoda Auto w Mlada Boleslav wyprodukowano 270.875 silników o pojemności skokowej 1,2 litra.

Produkcja silników w Škoda Auto, a.s.-2005200620072008Silnik 1,2 l301 796282 564306 783270 875Przekładnia MQ 200407 093457 314519 135538 069