Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Sprzedaż nowych aut: kupiliśmy 270 tys. osobówek

6 wrz 16 10:20

Od stycznia do końca sierpnia 2016 kupiliśmy 270 tys. nowych samochodów osobowych.

Udostępnij
0
Skomentuj

W porównaniu z rokiem 2015 wzrost zainteresowania nowymi osobówkami wyniósł 17,8 proc. 2/3 nowych aut (180 tys.) kupują firmy (włącznie z jednoosobowymi), a 1/3 – klienci indywidualni (90 tys.).

Jakie marki i modle kupujemy najchętniej? Statystyki przygotowywane przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego wskazują na inne preferencje wśród właścicieli firm i klientów indywidualnych.

W największym skrócie – firmy pozwalają sobie na auta większe i droższe, a klienci indywidualni preferują auta małe i kompaktowe, a tym samym tańsze.

Jak to wygląda w szczegółach? Ulubione marki firm to: Skoda, Volkswagen, Toyota, Ford i Opel. Te 5 firm ma 48,7 procent udziału w polskim rynku sprzedaży osobowych aut nowych dla firm.

Wśród klientów indywidualnych najbardziej popularne marki to: Toyota, Opel, Skoda, Volkswagen i Kia. Te 5 firm zajmuje 48,49 proc. polskiego rynku aut osobowych kupowanych indywidualnie.

Jakie modele preferują firmy? Skodę Octavię, Skodę Fabię, VW Golfa, Opla Astrę i Forda Focusa. Klienci indywidualni najchętniej wybierają: Opla Astrę, Toyotę Yaris, Skodę Fabię, Toyotę Auris i Dacię Duster.

Największe różnice między zakupami firmowymi a indywidualnymi widać w markach premium. Od stycznia do sierpnia firmy kupiły 23 374 samochody osobowe marek premium (BMW, Mercedes, Audi, Volvo).

Najpopularniejszą marką premium wśród firm jest BMW – w ciągu 8 miesięcy 2016 kupiły 6948 modeli tej firmy. Na drugim miejscu jest Mercedes – 6498 aut, na trzecim Audi – 5680 aut, a na czwartym Volvo – 4248 sprzedanych firmom aut osobowych.

W tym samym okresie klienci indywidualni kupili 2057 aut premium: 1051 Mercedesów i 1006 Audi. To 11 razy mniej niż w przypadku zakupów firmowych.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Opel / Auto Świat

Opel Astra

Opel Astra – najchętnie wybierany model wśród klientów indywidualych. Od stycznia do sierpnia 2016 kupiło ją 3929 osób

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Skoda Auto / Auto Świat

Foto: Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Sprzedaż nowych aut: kupiliśmy 270 tys. osobówek (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego