CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Syrena Meluzyna R zadebiutuje na Karowej | Galeria | Wideo |

11 gru 15 16:28
Udostępnij
0
Skomentuj

Już w najbliższą sobotę podczas Rajdu Barbórki, fani motoryzacji po raz pierwszy zobaczą jeżdżący prototyp nowej Syreny Meluzyny R. My widzieliśmy go już dzisiaj

Plany reaktywacji Syreny mają już kilka lat i cały czas sceptycznie odnoszę się do tego pomysłu. Nie dlatego, że nie chciałbym, aby w naszym kraju był produkowany całkowicie polski samochód. Ale wiem, ile czasu i pieniędzy trzeba na samo opracowanie nowego modelu.

Pomijam już samo uruchomienie produkcji, bo do tego jeszcze chyba jest bardzo daleko. Pamiętajmy o tym, że wprowadzenie do produkcji nowego masowo produkowanego modelu to inwestycja wielu milionów euro. Płyta podłogowa, silniki, zawieszenie, wnętrze i wiele innych elementów, które trzeba zaprojektować. Najprostszym elementem tej układanki jest narysowanie bryły nadwozia oraz wnętrza. Natomiast już zbudowanie modelu gotowego do produkcji seryjnej to całkowicie inna bajka.

W przypadku Syreny Meluzyny R cieszy mnie to, że pomysłodawcy projektu budowę wersji prototypowej zlecili znanej z rajdowych konstrukcji firmie Proto Cars z Nysy. Mamy zatem skorupę zgodną z projektem nowej syreny, osadzoną na ramie rurowej. Wszystko wskazuje na to, że Syrena Meluzyna R jest napędzana sprawdzonym układem napędowym pochodzącym z Lancera EVO, zatem kierowca tego bolidu poza napędem na cztery koła ma do dyspozycji kilkaset koni mechanicznych produkowanych przez znany z Lancera EVO silnik.  Dodatkową zaletą konstrukcji jest niska masa – dzięki czemu osiągi Syreny Meluzyny R powinny zapewniać dobre osiągi podczas jazdy na torze.

Przyznaję, że jazdy pokazowe zorganizowane na FSO Warsaw Track pokazały nam nieco możliwości nowej konstrukcji firmy Proto Cars i mamy nadzieję, że podczas Kryterium Asów na karowej, siedzący za kierownicą Paweł Dytko pokaże miłośnikom rajdów na, co stać nową Syreną Meluzynę R.

Co ciekawe, podczas dzisiejszego spotkania dowiedzieliśmy się, że miłośnicy jazdy po torach wyścigowych, czy kierowcy wyścigowi mogą składać zamówienia na Syrenę Meluzynę R, każdy egzemplarz zostanie zbudowany zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego i dostosowany do jego indywidualnych potrzeb. To cieszy, bo może dzięki temu kiedyś w przyszłości faktycznie Syrena powróci na nasze drogi w wersji cywilnej.

Kupilibyście takie Auto?

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (424)

No photo
No photo ~Tomus Użytkownik anonimowy
~Tomus :
No photo ~Tomus Użytkownik anonimowy
Witam hejt:Czesc czeresniaki!
A jak Polonez mial silnik Rovera, to ile bylo Poloneza w Polonezie?
A jak Solarisy maja silniki Mercedesa albo Man a to ile tam tego Solarisa jest.
I Pytanie zasadnicze kto z Panstwa Czeresniakow doprowadzil do wskrzeszenia, BA! do wybudowania czegos po wlasna marka?
I nie chodzi tu o struganie lodek z kory ani wariata.
Jest jaki jest ten samochod i to musi na razie wystarczyc. Alelluja!
11 gru 15 22:35 | ocena: 74%
Liczba głosów:262
74%
26%
| odpowiedzi: 28
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~inżynier spoza branży Użytkownik anonimowy
~inżynier spoza branży
No photo ~inżynier spoza branży Użytkownik anonimowy
do ~berger:
No photo ~berger Użytkownik anonimowy
12 gru 15 06:46 użytkownik ~berger napisał
Powinieneś być pierwszy! Każdy ma takie same możliwości.Jeżeli w ogóle potrafisz cokolwiek robić,oprócz szczekania na forach!
chyba sobie kpisz! nie każdy musi budować potworki na kołach za pożyczone od banku miliony - niektórzy realizują się na innych polach i w innych dziedzinach gospodarki :-) Poza tym tacy pochlebcy, jak ty pociągną całą tę syrenę na dno - niby dopingujecie i zachęcacie, ale gotowego produktu żaden z was nie kupi, bo za drogi, bo niepraktyczny, bo na zdjęciach wyglądał lepiej... :-)
12 gru 15 07:02 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
~mechanik :
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
Szanowny panie redaktorze R.R.Wydaje mi się że powody dla których jest pan sceptycznie nastawiony do produkcji syreny dotyczą każdego nowego modelu auta,nawet takiego które "wychodzi" ze znanych zakładów o długoletniej tradycji.ą jeżeli wątpi pan w polskich konstruktorów to niech pan przestudiuje chociażby początki polskiej motoryzacji powojennej kiedy to grupa zapaleńców mając do dyspozycji "kłębek drutu i kilka puszek po konserwach" potrafiła zrobić całkiem udane konstrukcje
12 gru 15 09:12 | ocena: 74%
Liczba głosów:34
74%
26%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~płaczek Użytkownik anonimowy
~płaczek :
No photo ~płaczek Użytkownik anonimowy
W Polsce nie powstanie żaden samochód osobowy,produkowany masowo.To po prostu nie realne.Dziś nie projektuje się samochodów tylko ich proces produkcji.Nowy model,w istniejącej już fabryce,kosztuje przeciętnie 1,5 miliarda dolarów.Ostatni silnik dla samochodu osobowego zaprojektowano w latach czterdziestych ubiegłego wieku.Był to silnik do motopompy,później napędzający Syrenę.Silniki fiata,poloneza,były to motory na licencji włoskiej,jak i cała produkcja FSO i FSM.W Polsce po prostu od czasów Syreny nie zaprojektowano i nie wdrożono do produkcji żadnego samochodu osobowego.Owszem,produkowano w zakładach w Dębie silniki wysokoprężne,niestety do innych zastosowań.Po prostu nie ma ani inżynierów,ani projektantów,ani zaplecza,ani żadnej rodzimej fabryki,mogącej zaprojektować samochód,jego proces produkcji i wyprodukować owe auto.Czy należy się tym martwić?Penie że nie!Polska ma swoje gałęzie przemysłu,rozwijające się prężnie,jak choćby tabor szynowy,stocznie,stocznie jachtowe których w Polsce jest najwięcej w całej Europie,i wiele innych dziedzin w których jesteśmy liderami.Wszystkie aluminiowe karoserie samochodowe,produkowanych w USA samochodów,pochodzą z Polski,sto procent armatur okrętowych wykonanych ze stali nierdzewnej,pływających na tysiącach statków,pochodzi z Polski.Samochód to nie nasza działka i z tym należy się po prostu pogodzić i nie płakać z tego powodu.
12 gru 15 10:39 | ocena: 67%
Liczba głosów:58
67%
33%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fsdf Użytkownik anonimowy
~fsdf :
No photo ~fsdf Użytkownik anonimowy
Jedyną szansą na seryjną produkcję takiego samochodu, oczywiście nie piszę o tym kit-carze,byłoby sprzedanie firmy/pomysłu dla VAG-a,ale wtedy to już nie byłby samochód polski,a po drugie oni już klepią Beetl'a,który niewiele się różni.Fantazjujcie dalej.Fiat czy VW też wskrzesiły kultowe modele( nie porównuję zasięgu tego "kultu",bo Syrena to tylko lokalny "kult") i mogli sobie pozwolić na produkcję stosunkowo drogich w porównaniu do poprzedników modeli.Jednak te firmy mają inną produkcję,która przynosi im zyski.W przypadku Syreny wg mnie to tylko zabawa
12 gru 15 07:48 | ocena: 70%
Liczba głosów:47
70%
30%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hoża 59 Użytkownik anonimowy
~Hoża 59
No photo ~Hoża 59 Użytkownik anonimowy
do ~Tomus:
No photo ~Tomus Użytkownik anonimowy
11 gru 15 22:35 użytkownik ~Tomus napisał
Witam hejt:Czesc czeresniaki!
A jak Polonez mial silnik Rovera, to ile bylo Poloneza w Polonezie?
A jak Solarisy maja silniki Mercedesa albo Man a to ile tam tego Solarisa jest.
I Pytanie zasadnicze kto z Panstwa Czeresniakow doprowadzil do wskrzeszenia,
Pełna zgoda. Narzekają, krytykują... A, mnie cieszy po prostu, że Syrenka wraca. Prawdopodobnie nie będzie mnie na nią stać. Chociaż za jakiś czas, gdy wejdzie do seryjnej produkcji, a cena będzie może rozsądna, to kto wie. Generalnie cieszę się, że są duże szanse by jeździła. Poza tym, wygląda zgrabnie. Mnie przynajmniej się podoba. Pozdrawiam.
11 gru 15 23:12 | ocena: 85%
Liczba głosów:80
85%
15%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dr Użytkownik anonimowy
~Dr :
No photo ~Dr Użytkownik anonimowy
Gdzie tam Audi TT. Nowy VW New Beetle, ewentualnie Fiat 500 Abarth. Ale co z tego? Firm, które robią takie copy-cars na zachodzie jest pełno i jakoś sobie radzą. Dobrze, że i u nas się ktoś znalazł, bo to pokazuje, że NASZA motoryzacja ma jakiś tam potencjał, który może wykiełkować w coś większego.
12 gru 15 08:53 | ocena: 92%
Liczba głosów:25
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bobek z Doliny Muminkow Użytkownik anonimowy
~Bobek z Doliny Muminkow :
No photo ~Bobek z Doliny Muminkow Użytkownik anonimowy
No to Syrenka z Kutna ze zlosci pewnie jeszcze wiecej kantow nabrala. No i wlot powietrza jej sie rozdziawil w duze O. Moze wreszczie w AMZ ktos otrzezwieje, ze temat ciekawy i wzbudza zainteresowanie, a stylistyka to cos wiecej niz napompowany metylem kartonik. Jak na razie w pojedynku 'gigantow' Meluzyna prowadzi bezapelacyjne i honorowo mimo, iz nie jest zobligowana czteromilionowym grantem.
12 gru 15 02:23 | ocena: 69%
Liczba głosów:32
69%
31%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Patriota Użytkownik anonimowy
~Patriota
No photo ~Patriota Użytkownik anonimowy
do ~mechanik:
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
12 gru 15 09:12 użytkownik ~mechanik napisał
Szanowny panie redaktorze R.R.Wydaje mi się że powody dla których jest pan sceptycznie nastawiony do produkcji syreny dotyczą każdego nowego modelu auta,nawet takiego które "wychodzi" ze znanych zakładów o długoletniej tradycji.ą jeżeli wątpi pan w polski
Jakich opinii spodziewacie się po zachodnich czasopismach ? Praktycznie cała prasa w Polsce jest w rękach Verlagsgruppe Passau i Ringier Axel Springer oraz żydokomuszego Michnika.. Przecież nie napiszą dobrze o Polsce, Polakach i polskich produktach, bo to oznaczałoby, że doceniają czy wręcz chwalą konkurencję.. Zobaczcie też np na odliczenia podatku dochodowego przy zakupie aut.. Możesz zapłacić podatek dochodowy lub Kupić zachodnie (bo przecież polskich już nie ma) auto. Rządy na smyczy zachodu, chętnie pozwolą Wam zapłacić swój podatek niemieckiemu przemysłowi... Nawet jeśli ten stawia u nas swoje fabryki nie płacąc podatku ani grosza.. Polskiej prasy w zasadzie nie ma.
12 gru 15 19:07 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Brąsą Użytkownik anonimowy
~Brąsą
No photo ~Brąsą Użytkownik anonimowy
do ~płaczek:
No photo ~płaczek Użytkownik anonimowy
12 gru 15 10:39 użytkownik ~płaczek napisał
W Polsce nie powstanie żaden samochód osobowy,produkowany masowo.To po prostu nie realne.Dziś nie projektuje się samochodów tylko ich proces produkcji.Nowy model,w istniejącej już fabryce,kosztuje przeciętnie 1,5 miliarda dolarów.Ostatni silnik dla samoch
z motyko na Słońce. Motoryzację rodzimą trzeba zacząć albo od zakupu licencji i zapewnienia finansowania, albo od budowy "pierdółki na 3 kółkach" by potem przejść na coś trabantopodobne aby przesyrenkowić stylistykę i w końcu robić coś masowo-tanio-fajnego. Tylko taka ewolucja dla rodzimego kapitału jest możliwa. Ziutek Majchrzak od razu nie wymyśli hybrydowego Lamborgini, na które i tak nie miałby zbytu. Trzeba zaczynać od łopatologii by stopniowo stawać się erudytom. Meluzyny bym nie kupił, bo nie spełnia moich wymagań, jest za droga i nie czuł bym się w niej dobrze.
12 gru 15 13:45 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Syrena Meluzyna R zadebiutuje na Karowej | Galeria | Wideo | (slajd 1 z 34)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego