CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.161.98
Średnio4.490.004.312.03
Najdrożej4.650.004.432.17

Taksówkarze do Sejmu! Równe prawa: dokręcać czy luzować śrubę?

8 cze, 18:03
Udostępnij
0
Skomentuj
Mercedes W123 kontra Austin FX4Q - która taksówka jest lepsza? Mercedes W123 kontra Austin FX4Q - która taksówka jest lepsza? Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Taksówkarze chcą, żeby w ramach zrównania ich obowiązków z konkurentami spod znaku Ubera, dołożyć utrudnień i papierologii tym drugim. Czy chodzi więc im o dobro klienta?

My mamy licencje i kasy fiskalne, a tamci – tylko prawo jazdy. Z taką konkurencją nie mamy szans – mówią taksówkarze, którzy w ramach protestu postanowili uprzykrzyć życie ludziom. Owszem, prawa nie są równe i należy to zmienić, jednak nie tak, jak sobie tego życzą korporacje. Rynek jest przeregulowany.

Dzisiejsze przepisy utrudniające pracę i windujące koszty kierowców pochodzą z czasów, gdy trzeba było zwalczać mafię taksówkową – człowiek wsiadał na postoju do taksówki z pełnym portfelem, a wysiadał z pustym, oskubany przez oszustów oferujących przejazdy w cenie biletów lotniczych.

To już przeszłość, co najwyżej ktoś oskubie klienta na dodatkowe 5 zł. Dziś mało kto szuka taksówki na postoju, każdy ma telefon. O jakość usług, samochodów i bezpieczeństwo dbają (fakt, w różnym zakresie) korporacje, bez których taksówkarz nie zarobi na życie. Kto chce, zamawia taksówkę premium, ktoś inny szuka najniższej ceny i nie ma nic przeciw temu, że wiezie go Ukrainiec, który bez nawigacji jest w obcym mieście bezradny jak dziecko.

Skoro to klientom nie przeszkadza, to po co egzaminy czy też kosztowne licencje? Nie wystarczy prosty wpis do rejestru osób świadczących usługi przewozu osób? Taksówkarze skarżą się na kasy fiskalne – że oni muszą mieć, a „uberzy” nie. Uważam, że obowiązek posiadania kasy (swoją drogą: co to za kłopot?) powinien dotyczyć wyłącznie osób rozliczających się bezpośrednio z klientem. Ponieważ kierowca Ubera nie bierze pieniędzy ani nawet nie ogląda karty płatniczej klienta, to kasa mu niepotrzebna.

Niechaj i taksówkarze mają prawo rozliczać się wyłącznie za pośrednictwem korporacji, która obciąży klienta z góry znaną kwotą za przejazd. Ale ta z góry znana kwota za przejazd to bodaj największa przewaga Ubera nad taksówkarzami. Czy są w ogóle taksówkarze, którzy chcieliby pracować tak, jak „uberzy”, bez możliwości choćby okazjonalnego podkręcenia rachunku? Powiedzmy to wprost: zamiast jeździć z prędkością 15 km/h po mieście i utrudniać ludziom życie, jedźcie, panowie taksówkarze, np. do Sejmu i tam domagajcie się nie podkręcenia wymagań wobec konkurencji, tylko zrównania swoich obowiązków w dół – to jedyny słuszny kierunek.

Naszym zdaniem

Klienci nie oczekują od Ministra Infrastruktury, że ukręci łeb tańszym i często lepszym usługom Ubera. Przeciwnie: zdaniem wielu nadszedł czas, żeby na nie wyraźnie zezwolić.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

Marek Kosewski Marek Kosewski Facebook
Marek Kosewski :
Marek Kosewski Marek Kosewski Facebook
I mają rację: albo wszyscy, albo nikt. Poza tym czekam, aż pojawią się tańsi chirurdzy z Ubera. Ciąć i ja potrafię, więc już przyjmuję zapisy na operację wyrostka, na początek, a potem jak przeżyje, to sie zobaczy.
9 cze 11:02 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wojtek Użytkownik anonimowy
~wojtek :
No photo ~wojtek Użytkownik anonimowy
Nie wiem co o tym myśleć konkurencja jest wskazana ale czy każdy może wozić innych ludzi mysle ze nie każdy się do tego nadaje
9 cze 23:16 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wonsik Użytkownik anonimowy
~wonsik :
No photo ~wonsik Użytkownik anonimowy
U niemca był Uber. Dzisiaj nie ma Ubera: wąsate helmuty dopięły swego. A zatem uwaga: janusze wąsate tak łatwo nie odpuszczą.
11 cze 08:26 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pasażer Użytkownik anonimowy
~Pasażer :
No photo ~Pasażer Użytkownik anonimowy
80% dryndziarzy siedzi na Krusie więc niech oni nie opowiadają bajek o uczciwości
12 cze 16:28 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
~Patty :
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
Brawo uber... niech złotowy wiedza, co to znaczy wolny rynek
10 cze 22:34 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lord426 Użytkownik anonimowy
~Lord426 :
No photo ~Lord426 Użytkownik anonimowy
Idac ta droga ja chetnie zastapie tu autora tego artykulu i bede wykonywal jego prace za 1/2 jego stawki daje gwarancje jakosci pisanych artykulow!! Druga czesc dorobie wieczoramibjezdzac na uberze
19 cze 21:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej