Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Bugatti Vision Gran Turismo - nielimitowane i niemal nierealne

5 paź 15 11:24

Nowe Bugatti to wielkie wydarzenie dla fanów marki. Tym razem jest to model, na który może pozwolić sobie każdy!

Udostępnij
0
Skomentuj

Tuż po wyjściu z zakrętu Eau Rouge – pełen gaz. Dwusprzęgłowa skrzynia wbija czwarty bieg, 8-litrowy silnik 16-cylindrowy ryczy niczym trafione zwierzę i momentalnie dobija do odcięcia. Kolejne przełożenie i od początku. W ciągu zaledwie kilku sekund moc 1650 KM rozpędza niebieskie Bugatti do 430 km/h. Bolidy wyścigów długodystansowych LMP1 są w tym miejscu o 100 km/h wolniejsze!

Ale zaraz, Bugatti na torze wyścigowym? Ostatni raz takie coś widziano w latach 30. XX wieku, a potem już tylko na wyścigach klasyków. Historyczny Typ 35 może się pochwalić ponad 2 tys. zwycięstw i miejsc na podium w swej karierze. Dziś częściej można spotkać Veyrona na bulwarze niż na torze wyścigowym.

W przyszłości ma się to zmienić. Po 10 latach i zbudowaniu 450 egzemplarzy Veyrona Bugatti zakończyło jego produkcję i szykuje następcę – Chirona. Firma zaprezentowała we Frankfurcie koncepcyjnego Visiona Gran Turismo. To dzieło sztuki z karbonu, stworzone po to, by zdradzić milionerom ogólne wyobrażenie o Chironie i pobudzić ich apetyt.

Niemilionerzy natomiast już niebawem będą mogli usiąść za kierownicą Visiona GT – przynajmniej w świecie wirtualnym. Autem będzie można się przejechać w popularnej grze konsolowej „Gran Turismo”. Jak powiedział Wolfgang Dürheimer, sam szef firmy: Nigdy nie będziemy mogli zbudować taniego i popularnego modelu Bugatti, jednak ten wirtualny projekt pozwala wielu zbliżyć się do marki.

Vision GT nigdy nie trafi w tej formie do produkcji seryjnej, nie będzie też startował w wyścigach. Dlatego styliści mogli popuścić wodze fantazji. Pewne elementy zdradzają wygląd Chirona, jak np. duży grill w kształcie podkowy czy też małe ledowe reflektory i boczne wloty powietrza. W Bugatti twierdzą nawet, że w seryjnej wersji zobaczymy ogromny dyfuzor i „otwarty” tył. Chiron ma bowiem wyglądać agresywniej od Veyrona.

Także wyścigowo-minimalistyczne wnętrze nawiązuje już detalami do kabiny Chirona. Statecznik, który przebiega wzdłuż karoserii, został zaakcentowany również wewnątrz – kierowca jest nim oddzielony od pasażera, a w dolnej części płynnie przechodzi w płaszczyznę deski rozdzielczej.Także dwukolorowe lakierowanie karoserii zostało powtórzone w kabinie. Wykończenie z niebieskiej i czarnej skóry zamszowej wygląda bardzo szlachetnie.

Przedstawiciele Bugatti na razie nie chcą zdradzić, ile wspólnego ma napęd Visiona GT z Chironem. W koncepcie pracuje znany z Veyrona silnik W16, który w grze dzięki czterem turbosprężarkom osiąga moc 1500 KM – to o 300 KM więcej niż w seryjnym Bugatti. Zależało nam, żeby ten samochód pod względem techniki był realny. Wersja z takim setupem mogłaby się ścigać po torach – mówi Wolfgang Dürheimer.

W seryjnej wersji Chirona będzie napędzał udoskonalony 16-cylindrowy silnik Veyrona, który osiągnie ok. 1500 KM. Opcjonalnie będzie można zamówić hybrydowy moduł, który dorzuci do tego jeszcze 100 KM ekstra. Z taką petardą pod maską Chiron będzie się rozpędzać w mniej niż 2 s do „setki”. Prędkość maksymalna przekroczy 450 km/h. To duże wyzwanie dla wszystkich podzespołów auta – nie będzie można ich po prostu przełożyć z Veyrona. Opony i naklejki Michelina na Visionie GT nie znalazły się bez powodu. Ta firma odgrywa kluczową rolę w zdobywaniu nowych szczytów przez Bugatti. Bo na Eau Rouge liczy się głównie przyczepność.

Bugatti Vision Gran Turismo - nasza opinia

Ferrari ma FXX K, McLaren – P1 GTR, a Bugatti? Koncept, którym można pojeździć tylko w grze. Multimilionerzy pozostaną na razie niepocieszeni. Szkoda, że Bugatti nie planuje budowy krótkiej serii Visiona GT, dzięki której na wzór konkurencji bogaci mogliby się wyszaleć na torze. Technika pozostaje niewiadomą, tak samo jak niepotwierdzone jest, kiedy zobaczymy Chirona.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~kuba Użytkownik anonimowy
~kuba :
No photo ~kuba Użytkownik anonimowy
Tak powinien od początku wyglądać Veyron, bo jego design to po prostu nieporozumienie
9 paź 15 17:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~BIKO Użytkownik anonimowy
~BIKO :
No photo ~BIKO Użytkownik anonimowy
CUDOWNY!!!!!!!!!!
15 paź 15 22:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Bugatti Vision Gran Turismo - nielimitowane i niemal nierealne (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego