CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.554.694.312.10
Najdrożej4.784.954.592.34

Renault rusza do ataku

12 wrz 15 15:44
Udostępnij
0
Skomentuj

W segmencie kompaktów dużo się dzieje – we Frankfurcie pojawią się: nowy Opel Astra, VW Golf po liftingu, Infiniti Q30 oraz najnowsze wydanie Renault Mégane’a

Biorąc pod uwagę to, że rynek samochodowy jest bez przerwy zalewany SUV-ami, premiera tylu kompaktów musi robić wrażenie i być odpowiednio odnotowana. Renault zdecydowało się pokazać we Frankfurcie 4. generację Mégane’a. Samochód z rzucającym się w oczy dużym rombem na wlocie powietrza do silnika trafi na rynek na początku 2016 r.

Z technicznego punktu widzenia nowy kompakt z Francji skorzysta z rozwiązań Nissana Pulsara, który zadebiutował w 2014 r. Stylistyka nowego modelu będzie znacznie klarowniejsza – boczna linia pojazdu jest bardziej sportowa, a z tyłu dominują duże światła. Podobnie jak w zaprezentowanym ostatnio Talismanie, tworzą one poziomą poprzeczkę świetlną, która dodatkowo podkreśla szerokość nadwozia auta.

A skoro już o tym mowa, to czwarta generacja Mégane’a będzie o 2,5 cm niższa (1450 mm), za to rozstaw kół z przodu zwiększy się o 4,7 cm (do 1591 mm), a z tyłu – o 3,6 cm (do 1586 mm).

Charakterystyczny element auta to światła do jazdy dziennej w kształcie litery C (oczywiście, wykonane w technice LED), kończące się na zderzaku, w dużej odległości od głównego reflektora. Renault zapowiada, że do wykończenia wnętrza użyto znacznie lepszych jakościowo materiałów.

W centrum kokpitu znajdzie się duży dotykowy ekran, który znamy już z Espace’a, łamiącego konwencję typowego vana. Ze względu na – delikatnie rzecz ujmując – umiarkowane zainteresowanie rynku zwykłymi wersjami 3-drzwiowymi Renault zdecydowało się na wypuszczenie takiego samochodu wyłącznie w usportowionej odmianie GT.

Auto zadebiutuje w tym samym czasie, co klasyczna odmiana 5d. Cechami szczególnymi tej wersji będą m.in. niebieski lakier Iron, zmieniony grill i szerszy przedni zderzak z dodatkowymi wlotami powietrza. Z tyłu GT będzie się wyróżniało dwiema chromowanymi końcówkami wydechu. W wyposażeniu znajdą się też 18-calowe felgi (opcja), z emblematami wersji.

Silniki nowego Mégane’a będą częściowo pochodziły z Espace’a, np. diesel 1.6 o mocy 130 KM. Wersja biturbo rozwinie moc nawet 160 KM. Także w przypadku motorów benzynowych dostępna będzie doładowana jednostka 1.6. Silnik o mocy 200 KM trafi też pod maskę Clio.

Jako podstawową wersję można sobie wyobrazić 3-cylindrową jednostkę 0.9 TCe, która w Clio rozwija 90 KM. Do przeniesienia napędu będą wykorzystywane również dwusprzęgłowe przekładnie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (18)

No photo
No photo ~Miałem wątpliwości Użytkownik anonimowy
~Miałem wątpliwości
No photo ~Miałem wątpliwości Użytkownik anonimowy
do ~mk:
No photo ~mk Użytkownik anonimowy
18 wrz 15 18:58 użytkownik ~mk napisał
najlepszy kawal dnia, pozdrawiam ...
Zapraszam na jazdę teraz ma 411 tys. km,tylko serwis. Można sprawdzić w Renault bo jest baza europejska i można sprawdzać przebieg jeśli serwisowane. Ty możlesz pluć a ja nie muszę się obawiać
18 wrz 15 19:58 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~franc Użytkownik anonimowy
~franc :
No photo ~franc Użytkownik anonimowy
Kupię jak tylko będzie dostępna hiperekologiczna wersja jednocylindrowa, o pojemności 250 cm, z potrójnym doładowaniem i czterosprzęgłową przekładnią.
18 wrz 15 20:59 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tom Użytkownik anonimowy
~tom :
No photo ~tom Użytkownik anonimowy
nowy Megane trzyma poziom modeli Clio, Captur czy Kadjar - lubię francuskie samochody (nie znoszę topornych i nudnychwieś wagenów )
18 wrz 15 17:13 | ocena: 85%
Liczba głosów:20
85%
15%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motofan Użytkownik anonimowy
~motofan :
No photo ~motofan Użytkownik anonimowy
Naprawde dobrze się prezentuje, i podobno dobrze jeździ. Dziwna trochę stylistyka linii bocznej (auto wygląda trochę jakby było uderzone z boku). Ale taka ekstrawagancja Francuzów :)
18 wrz 15 16:30 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Miałem watpliwości... Użytkownik anonimowy
~Miałem watpliwości... :
No photo ~Miałem watpliwości... Użytkownik anonimowy
Najważniejsze jest to że nowe Renault się po prostu nie psują ! Silnik 0,9 Tce przebieg na dziś 410 tys. km i tylko zmiana oleju i klocków !
18 wrz 15 18:32 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
62%
38%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mk Użytkownik anonimowy
~mk
No photo ~mk Użytkownik anonimowy
do ~Miałem watpliwości...:
No photo ~Miałem watpliwości... Użytkownik anonimowy
18 wrz 15 18:32 użytkownik ~Miałem watpliwości... napisał
Najważniejsze jest to że nowe Renault się po prostu nie psują ! Silnik 0,9 Tce przebieg na dziś 410 tys. km i tylko zmiana oleju i klocków !
najlepszy kawal dnia, pozdrawiam ...
18 wrz 15 18:58 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nie reno Użytkownik anonimowy
~nie reno :
No photo ~nie reno Użytkownik anonimowy
mam megane 3 1.6 benzyna , auto tylko ładne ale niestety wnętrze zalatuje chińszczyzną po 4 latach wszystko skrzypi a przejechane 30000 tys. po gwarancji zaczeły sie problemy z elektroniką
18 wrz 15 20:03 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Laweciarz Użytkownik anonimowy
~Laweciarz :
No photo ~Laweciarz Użytkownik anonimowy
Moja laweta juz czeka na wezwania do odbioru z drogibtego cacka. Dzieki Renault moj biznes sie dobrze kreci. Nabdrugim miejscu VW i Audi. W sumie te trzy marki daja mi niezla kasę.
18 wrz 15 21:02 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~NiePOprawny Użytkownik anonimowy
~NiePOprawny :
No photo ~NiePOprawny Użytkownik anonimowy
Turbawkowe szaleństwa.Paranoja na kółkach.Motoryzacja tego nie lubi tylko księgowi.
18 wrz 15 20:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
do ~Miałem wątpliwości:
No photo ~Miałem wątpliwości Użytkownik anonimowy
18 wrz 15 19:58 użytkownik ~Miałem wątpliwości napisał
Zapraszam na jazdę teraz ma 411 tys. km,tylko serwis. Można sprawdzić w Renault bo jest baza europejska i można sprawdzać przebieg jeśli serwisowane. Ty możlesz pluć a ja nie muszę się obawiać
w jakim samochodzie i po jakim czasie użytkowania? 41 tysięcy czy 410 tysięcy?
18 wrz 15 21:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Renault / Renault

Frankfurt 2015: Nowe Renault Megane

W segmencie kompaktów dużo się dzieje – we Frankfurcie pojawią się: nowy Opel Astra, VW Golf po liftingu, Infiniti Q30 oraz najnowsze wydanie Renault Mégane’a.

Renault rusza do ataku (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Renault / Renault

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Renault / Renault

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Renault / Renault

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Renault / Renault

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Renault / Renault

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Renault / Renault

Reklamy
Koniec bloku reklamowego