Ford Kuga nie eksperymentuje z designem i przejmuje styl większego modelu Edge. Zmiany design przedniej części nadwozia można uznać za duży plus. Zmieniły się także oba zderzaki, a przednie reflektory otrzymały diody do jazdy dziennej. Zmienił się wygląd tylnych świateł zespolonych, które są obecnie większe i bardziej kanciaste
Ważna zmianą jest nowy turbodiesle 1.5 TDCi o mocy 120 KM, którego średnie zużycie oleju napędowego producent określa na 4,4 l/100 km. W ofercie pozostaje także większy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2.0 l i mocy 150 KM oraz 180 KM.
Nie zmieniła się oferta jednostek benzynowych 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM, 150 KM i 180 KM. Dwa pierwsze silniki występuje z przednim napędem, a najmocniejszy z napędem 4x4.
Bogata jest oferta wyposażenia jak m.in. 17-, 18- i 19-calowe obręcze kół, system otwierania bagażnika nogą, samoczynny system parkowania, adaptacyjne przednie reflektory czy system Active City Stop działający do prędkości 50 km/h.
Zmiany objęły również wnętrze pojazdu. Tradycyjna dźwignia hamulca ręcznego została zastąpiona przyciskiem, zmodyfikowano system obsługi klimatyzacji. W środkowej części deski rozdzielczej dominuje 8-calowy wyświetlacz dotykowy systemu informacyjnego Sync 3. Nowe jest koło kierownicy, które za dopłatą może być pokryte skórą, a także otrzymać podgrzewanie.
Nowy Ford Kuga po face liftingu trafi do europejskich dilerów w październiku 2016 roku.