CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Astra robi olbrzymie postępy

12 wrz 15 15:19
Udostępnij
0
Skomentuj

Na kilka dni przed oficjalną premierą we Frankfurcie mogliśmy przyjrzeć się bliżej najnowszej, piątej już generacji nowego Opla Astry – dotknąć, usiąść, dokładnie zmierzyć wnętrze. Nie ukrywamy, że jesteśmy pod wrażeniem!

Największymi wadami Astry J (schodzącej z rynku 4. generacji) były zbyt małe i ciasne wnętrze przy całkiem okazałych rozmiarach nadwozia oraz znacząca nadwaga. Przy bliższym kontaktcie z nim auto robiło wrażenie ociężałego.

W nowej Astrze K, która ma być oficjalnie zaprezentowana we Frankfurcie, już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci stanęli do pracy nad czystą kartką i choć zewnętrzne podobieństwa są zauważalne, to jednak auto jest zupełnie nowe i przede wszystkim całkowicie inne.

Jeszcze do niedawna wszyscy producenci, prezentując nowe modele, chwalili się, że auta są większe od poprzedników. Dziś nie jest to już regułą, co pokazuje np. nowy Peugeot 308. Astra K jest krótsza od czwartej generacji o 5 cm, niższa o 2 cm, a do tego sztywniejsza (producent twierdzi, że o całe lata świetlne).

Dieta odchudzająca sprawiła, że samochód dynamiczniej wygląda, chciałoby się wręcz powiedzieć: po prostu zdrowiej. Cel na rynku europejskim jest ten sam, niezmienny od lat – zagrozić pozycji Volkswagena Golfa. Zresztą nie tylko Opel próbuje to zrobić. Wspomniany Peugeot 308 jest w dużej mierze zrobiony pod gust miłośników auta z Wolfsburga, z mocnymi zapożyczeniami. Astrze nie można odmówić samodzielności.

Ponieważ na płycie nowej Astry K nie przewiduje się tworzenia w przyszłości zbyt dużej liczby wariantów nadwoziowych (nie powstanie na niej van ani cabrio), można było obniżyć masę karoserii o 77 kg. Do tego układ jezdny jest lżejszy o 50 kg. Astra K waży zatem o blisko 130 kg mniej od poprzedniczki, a w ekstremalnym wypadku nawet o 200 kg. Dla przykładu: auto z silnikiem 1.6 CDTI/136 KM według Opla ma ważyć 1350 kg. Porównywalny Mercedes A 200 D ma masę 1450 kg, a mierzy tylko 4,3 m długości.

Po pierwszym kontakcie z Astrą musimy przyznać, że samochód robi świetne wrażenie pod względem projektu i wykonania wnętrza. Pokładowe urządzenia obsługuje się bez zagadek i zaglądania do instrukcji, a fotel prowadzącego można odsunąć tak daleko, że nawet 2-metrowy kierowca zmieści się i znajdzie wygodną pozycję.

Siedzenia zostały zaprojektowane we współpracy z organizacją zajmującą się ochroną zdrowia pleców (nie wiedzieliśmy nawet, że taka istnieje). Czy zasługują na miano najlepszych w klasie kompakt, dowiemy się, gdy będziemy już mogli przejechać się autem, jednak ich możliwości robią wrażenie – można regulować szerokość siedzeń, są ponadto podgrzewane i wentylowane, a kierowca może korzystać z funkcji masażu.

Gdzie wobec tego tkwi haczyk? Górna powierzchnia deski rozdzielczej jest wykonana z miękkiego piankowego plastiku o ładnym wyglądzie i przyjemnej w dotyku strukturze, jednak pukanie w resztę tworzyw na desce i w całym kokpicie Astry ujawnia, że dominują tu twarde materiały. Czemu to takie ważne? Ponieważ po latach eksploatacji mogą one bardziej hałasować niż miękkie tworzywa, zazwyczaj też są bardziej podatne na zarysowania. Do tego zegary Opla Astry K wydały nam się za małe.

Przyłożenie miarki i porównanie wewnętrznych wymiarów za każdym razem pokazuje wyraźny postęp Astry w porównaniu z poprzedniczką. Deska rozdzielcza nie wchodzi już tak wyraźnie w światło przednich drzwi, a progi są niższe, co ułatwia wsiadanie. Uporządkowano też miszmasz włączników na środkowej konsoli, a już od drugiego standardu wyposażeniowego Enjoy wprowadzono dotykowy ekran o przekątnej 7 cali, umieszczony na odpowiedniej wysokości i odległości względem kierowcy.

Bagażnik (370-1210 l) z szerokim dostępem ma wielkość właściwą dla klasy auta. W naszym testowym samochodzie brakowało jeszcze dodatkowej podłogi, więc po położeniu oparć powstawał niestety wyraźny próg.

Nowego Opla Astrę można już zamawiać w salonach, a pierwsze egzemplarze trafią do kupujących w listopadzie. Podstawowa 5-drzwiowa odmiana z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.4/100 KM ma kosztować 59 900 zł (wersja Essentia) i będzie dostępna od stycznia.

Za najtańszego 5-drzwiowego VW Golfa (1.2/85 KM) trzeba zapłacić 64 120 zł, a za Forda Focusa (1.6/85 KM) – 55 440 zł. Astra z nowym, 3-cylindrowym motorem benzynowym 1.0 turbo (105 KM) kosztuje 63 000 zł. Najtańszego diesla (1.6 CDTI/95 KM) wyceniono na 71 900 zł. Najdroższym autem w ofercie Astry będzie 136-konne CDTI z 6-stopniowym „automatem” – cena: 93 000 zł.

Easy-Index: jak wypada nowa astra na tle konkurencji

Nadwozie Maks. punktów Astra (nowa) Astra Mazda 3 Klasa A Octavia
Wsiadanie 10 4 4 4 3 7
Wysokość siedzenia 10 8 7 7 6 7
Pozycja za kierownicą 10 9 9 8 7 8
Załadunek 10 5 2 4 5 6
Zewn. powierzchnia auta 10 5 5 5 5 4
Średnica zawracania 10 5 5 5 6 6
Fukcjonalność 10 7 7 7 7 9
Łatwość obsługi 10 7 5 8 8 9
Wszechstronność 10 5 2 2 4 2
Wyposażenie 10 5 4,5 5 5 4
Wynik (maks. 100 pkt) 60 50,5 55 56 62

Wygodne wsiadanie, siedzenia, obsługa i załadunek – o to wszystko chodzi w Easy-Indexie. Nie bez znaczenia jest też wyposażenie poprawiające komfort. Nowa Astra zostawiła w tyle swą poprzedniczkę, ale też okazała się lepsza od Mazdy 3 oraz mercedesowskiej klasy A. W naszej punktacji przegrała tylko ze Skodą Octavią, która jest znacznie większym samochodem, plasującym się na pograniczu klas kompaktowej i średniej. Easy-Index wyraźnie pokazuje, jak duży postęp osiągnął Opel w nowej Astrze.

Nowy Opel Astra - nasza opinia

Solidne auto w rozsądnej cenie, do tego nowoczesne, lekkie i obszerne – Astra jak nigdy dotąd ma szansę zagrozić hegemonii Golfa. Jeśli moglibyśmy czegoś sobie życzyć, to mocniejszych silników, jednak mamy nadzieję, że i na nie przyjdzie czas.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~Królowa kompaktów = Astra ! Użytkownik anonimowy
~Królowa kompaktów = Astra ! :
No photo ~Królowa kompaktów = Astra ! Użytkownik anonimowy
Interesuje mnie liczba rodzajów nadwozia, gdyż to było zawsze bardzo mocnym punktem Astry, powinna jeszcze dojść wersja gsi tyle że w znanej już wersji 5 drzwiowej, bo na GTC to raczej nie ma co liczyć, i koniec końców powinien dołączyć jeszcze sedan, czy będą jakieś dodatkowe wersje, czas pokaże. Tak czy inaczej, Astra jest super !
12 wrz 15 17:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JA Użytkownik anonimowy
~JA :
No photo ~JA Użytkownik anonimowy
"Pukanie" w plastiki nie ma większego sensu.
Większość dziennikarzy "podnieca się" tym, że jakieś auto ma więcej miękkich materiałów na desce.
Takie testy nie mają najmniejszego sensu.
Po pierwsze, co oznacza "dużo twardych tworzyw"? Istotne jest SPASOWANIE a nie miękkość plastiku.
Po drugie, test na spasowanie wnętrza wychodzi dopiero po pewnym przebiegu, wtedy najlepiej widać czy producent przyłożył
się do wykonania wnętrza czy nie. Macanie plastików nic nie zmieni. Miękkość plastiku nie ma też większego znaczenie jeśli chodzi
o wydawanie dźwięków ponieważ źle spasowane również będą trzeszczeć.
Wiadomo, że Golf będzie znowu lepszy bo pomacacie wszystkie plastiki i jeden będzie bardziej miękki niż w Astrze dlatego zdobędzie punkt więcej.
12 wrz 15 16:35 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzyś Użytkownik anonimowy
~Krzyś :
No photo ~Krzyś Użytkownik anonimowy
To spróbujcie panowie redaktorzy wstawić do bagażnika 4 walizki średnie do bagażnika, bo tyle osób zabieram w podróże. Nawet na sztorc nie wejdą. Jak się wam to uda, to kaktus na ręce mi urośnie. Do tego brak tak przydatnych z Astry 4 licznych haczyków na drobne siaty, brak fantastycznego słupka z nawiewem na boczne szyby - przez 5 lat ani razu nie używałem łokcia i szmaty do pary i szronu. Stylista chyba zapatrzył się na Astrę 1 generacji, bo takie ma się wrażenie otwierając drzwi. Pianki, plastiki, silniki? Przestańcie się tym podniecać - to już standard w tych klasach. Liczą się : praktyczność, bagażnik i użyteczność dla ludzi. tym razem Opel olał potrzeby użytkowników na rzecz stylistyki i beznadziejnej bezużyteczności. Mimo, że jestem fanem Opla od lat, to tym razem nie kupię. Nie polecam.
6 lis 15 14:23 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pat Użytkownik anonimowy
~pat :
No photo ~pat Użytkownik anonimowy
Astra g hatchback 5d wazyla 1120kg. Wiec ten chlam astra K bedzie kolrjnym mulem 100km ktory setke robi w 12 sekund. Ale ma norme euro 6. Designersko to auto z 2007 roku.
15 wrz 15 22:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Benn Użytkownik anonimowy
~Benn :
No photo ~Benn Użytkownik anonimowy
Powinniście reklamować i wychwalać Astre,bo jest z polskiej fabryki,a nie czeska Skode.
13 wrz 15 11:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Roni Użytkownik anonimowy
~Roni
No photo ~Roni Użytkownik anonimowy
do ~znawca:
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
13 wrz 15 10:42 użytkownik ~znawca napisał
"łopel" , ford gów.o wort ,tylko SKODA
Chyba u ciebie na wsi.Wstyd jeździć Skoda.
13 wrz 15 12:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~opel fan Użytkownik anonimowy
~opel fan :
No photo ~opel fan Użytkownik anonimowy
Astra jak nigdy dotąd ma szansę zagrozić . Co za głupi wniosek, golf już od dawna nie dorasta OPLOWi do pięt , tylko wieśniaki jeszcze kupują golfa , ale przy jego awaryjnym TSi to szrot najwyższej próby. Przejechanie golfem pow 100 tys to nie lada wyczyn, kiedy dawne golfy robiły po 300 tyś. NIgdy nie miałem i mieć nie będę WW, 3 ople w garażu i jest GIT.
20 sty 16 00:40
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
~znawca :
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
SKODA to nr.1 i tego nikt i nic nie zmieni,no może "PŁO",BU-HA-HA
13 wrz 15 18:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
~znawca :
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
tylko skoda
13 wrz 15 13:53 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
~znawca :
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
"łopel" , ford gów.o wort ,tylko SKODA
13 wrz 15 10:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
0%
100%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej