Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Tesla Model 3 - sukces czy porażka?

8 sie, 13:00

Tesla wypuszcza właśnie nowy pojazd, najtańszy w swojej ofercie. Sukces lub porażka Modelu 3 będą miały decydujący wpływ na dalsze losy przedsiębiorstwa. Dziś pewne jest jedno: to nie będzie auto dla wszystkich.

Udostępnij
0
Skomentuj

W południowo-wschodniej części zakładów Tesli we Fremont koło San Francisco znajduje się krótki tor testowy. Przed bramą wjazdową do hali produkcyjnej jest miejsce na ustawienie kilku namiotów i baru. Nie trzeba być specjalnie przewidującym, żeby wiedzieć, jak będzie wyglądała prezentacja – krzyki, wrzaski, muzyka, ekstaza. Pewnie też kilka pań i kilku panów uroni łezkę z radości, że Model 3 opuszcza fabrykę. Tak przynajmniej było w przypadku Modelu S, zatem...

Zatem Model 3 wjeżdża na rynek. Z założenia ma to być produkt masowy, przynajmniej jak na standardy Tesli. Auto za 35 000 dolarów, na które 15 miesięcy temu prawie 400 tys. ludzi wpłaciło już zaliczkę w wysokości 1000 euro. Czy jakikolwiek inny pojazd wzbudził ostatnio tyle emocji? Tesla Model 3 to „elektromobilność dla każdego”. Naprawdę?

Ten samochód będzie ważny – ale bez wątpienia znacznie bardziej dla samej Tesli niż dla przyszłości aut elektrycznych na świecie – i da kalifornijskiej firmie odpowiedź na pytanie: przełom czy upadek?

Tesla Model 3 - najpierw USA i Chiny

Na razie pierwsze 30 aut otrzymają klienci premium, wszyscy z zachodniego wybrzeża USA. Później przyjdzie kolej na wschodnie wybrzeże i Chiny, Europa jest na końcu. Kiedy Tesla Model 3 trafi do sprzedaży na Starym Kontynencie, na razie nie sprecyzowano. Może na Wielkanoc 2018, a może 2019 roku. Nie wiadomo też, co tak naprawdę samochód będzie potrafił. Klienci będą mieli do wyboru dwie pojemności akumulatorów – 55 i 80 kWh – co realnie oznaczałoby zasięg od 345 do 500 km. Model 3 da się też szybko naładować, m.in. w Tesla-Supercharger (stacja ładująca), ale prąd w nich nie będzie bezpłatny. W Polsce od jakiegoś czasu trwają rozmowy na temat budowy takich punktów ładowania, ale konkretów brak.

Tesla Model 3 Tesla Model 3 Foto: Auto Bild

Pozostaje też kwestia ceny w Europie, która nadal nie jest rozstrzygnięta. 35 000 dolarów to oczywiście kwota netto w USA. Poza nimi auto będzie droższe. Dlaczego? Wystarczy porównać, ile kosztują w Stanach samochody europejskich firm – są sporo tańsze. Stawiamy, że w Europie Model 3 osiągnie cenę ok. 40 000 euro. Oczywiście, mowa o modelu podstawowym, z mniejszymi akumulatorami i bez autopilota (umożliwia autonomiczną jazdę po autostradach). Doposażona „trójka” może kosztować ok. 70 000 euro. To tyle w temacie masowości.

Tesla - ambitne plany

Do końca roku Tesla ma wyprodukować 20 tys. sztuk Modelu 3 i pół miliona w 2018, czyli ponad 2 razy tyle, ile wytwarzała samochodów do tej pory. Czy da radę? Elon Musk, szef koncernu, zapowiada też trzykrotne zwiększenie liczby serwisów oraz podwojenie ilości Superchargerów (do 10 tys. na całym świecie). Bardzo ambitnie jak na producenta, który dopiero chce stać się masowy. Jeśli wszystko to się spełni, Tesla urośnie, i to kilkakrotnie. Starczy funduszy?

Naszym zdaniem

Nie wiedział, że nie można tego zrobić, przyszedł i... zrobił! Tak dziś jest najczęściej przedstawiany Elon Musk i jego dziecko Tesla. Tyle że z niszowego producenta firma ma stać się niebawem olbrzymim przedsiębiorstwem z rozbudowanymi usługami posprzedażnymi. A tego nie da się zrobić ani szybko, ani tanio. Czy inwestorzy, którzy wyłożyli już i tak niemałe pieniądze, nadal będą ryzykować?

W galerii przedstawiamy przyszłośc Tesli: od aut sportowych po ciężarówki.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (21)

No photo
No photo ~Tesla Użytkownik anonimowy
~Tesla :
No photo ~Tesla Użytkownik anonimowy
"Nie trzeba być specjalnie przewidującym, żeby wiedzieć, jak będzie wyglądała prezentacja"
"Na razie pierwsze 30 aut otrzymają klienci premium"

nie rozumiem zastosowania czasu przeszłego - przecież przekazanie aut już się odbyło; to jakieś tłumaczenie artykułu sprzed dwóch tygodni?
9 sie 09:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
~Gigi :
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
Do ~przyszlosc: Ze Slonce to Ty masz co najwyzej udar! Na prawde wierzysz ze kilka paneli slonecznych jest w stanie naladowac samochod elektryczny? Elektrownia nie pomaga? Kolejna TOTALNA glupota - w samochodzie elektrycznym jest niewiele do serwisowania? Co masz na mysli? Ze jest zrobiony z kilku elementow, nie ma wielu zlozonych cześci? A silnik elektryczny to może jeden blok stali i nic tam sie nie kreci, nie pracuje? Jak tak bardzo chcesz pisać o czyms, o czym nie masz zielonego pojecia to popytaj najpierw ludzi jak to dziala, albo poczytaj na ten temat. Nie chce pastwic sie nad Toba, bo to co piszesz jest zenujace. A leafa to widziales w telewizji...
10 sie 02:33 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~miki Użytkownik anonimowy
~miki :
No photo ~miki Użytkownik anonimowy
Znienawidzony przez kartele samochodowe Elon Mus i Tesla jak ktoś taki mógl im pokrzyżować szyki!!!! tak wszystko skrupulatnie planowali , kontrolowali a teraz wszyscy idą w jego slady bo muszą ale kąsać oj wszelkimi srodkami będą bez końca
9 sie 00:25 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~No risk no fun Użytkownik anonimowy
~No risk no fun :
No photo ~No risk no fun Użytkownik anonimowy
Auto Swiat to rzecznik rzadu RFN i mie widac szans aby sie to zmuenilo. Artykuly sa tendencyjne i kuerunkuja kazdego kto je czyta.
8 sie 14:09 | ocena: 78%
Liczba głosów:18
78%
22%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~przyszłosc Użytkownik anonimowy
~przyszłosc :
No photo ~przyszłosc Użytkownik anonimowy
tak czy siak będziemy jeździli autami na prąd mimo niechęci wielkich korporacji samochodowych , bo jaka kasa im ucieknie bo w aucie elektrycznym niewiele jest do serwisowania i do popsucia, sam jeżdżę leafem i zona tez , i niech nie plotą głupot ze przecież prąd z węgla mamy, może wy macie ja mam ze słońca ,
9 sie 08:41 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mam golfa Użytkownik anonimowy
~mam golfa :
No photo ~mam golfa Użytkownik anonimowy
chyba vw (motoryzacyjna rzesza) przemawia przez ten artykuł
8 sie 22:54 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~GOŚĆ Użytkownik anonimowy
~GOŚĆ :
No photo ~GOŚĆ Użytkownik anonimowy
Cena na poziomie 200 tys. to dużo za dużo. Auta elektryczne powinno kupować się z oszczędności. A co to za oszczędność przy równowartości nieźle wyposażonego Superba, Optimy lub Passata? Prawdziwy elektryk dla ludu powinien kosztować max 100 tys. i to nie w podstawie. W Polsce Tesla jeszcze długo będzie autem dla miłośników i hobbystów, bo ekonomicznych uzasadnień dla kupna tego samochodu nie ma.
10 sie 10:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dan23 Użytkownik anonimowy
~Dan23 :
No photo ~Dan23 Użytkownik anonimowy
Tesla jednak nie dla mas? Doposazony passat tez w granicach 200 tys kosztuje.
9 sie 16:51 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sdaf Użytkownik anonimowy
~sdaf :
No photo ~sdaf Użytkownik anonimowy
artykuł zero - zero nowych newsów
17 sie 12:18 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~CDDgjQDhFQvucm Użytkownik anonimowy
~CDDgjQDhFQvucm :
No photo ~CDDgjQDhFQvucm Użytkownik anonimowy
CaDX1j http://www.LnAJ7K8QSpfMO2wQ8gO.com
28 lis 06:15
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Tesla Model 3

Elon Musk ma niezaprzeczalny talent do robienia szumu wokół swojej osoby i firmy. Model 3 pokaże, czy mamy do czynienia tylko ze sprawnym marketingowcem, czy może jednak z prawdziwym wizjonerem.

Tesla Model 3 - sukces czy porażka? (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego