Toyota w piątek z powodzeniem przetestowała nową wersję modelu FCHV, który napędzany jest zmodyfikowanymi tlenowo-wodorowymi ogniwami paliwowymi. Nowy model dysponuje dzięki efektywniejszemu wykorzystaniu energii elektrycznej o 25% niższym zużyciem paliwa. Także nowy wysokociśnieniowy zbiornik paliwa (70 MPa), który pojmie dwukrotnie więcej paliwa, przyczynił się do zwiększenia zasięgu. Podczas zeszłotygodniowych testów dwa pojazdy przejechały 560-kilometrową trasę z Osaki do Tokio bez potrzeby tankowania wodoru. Toyota podkreśla, że podczas podróży włączona była klimatyzacja, a po dojechaniu do celu w zbiorniku pozostało jeszcze 30% paliwa. Zasięg nowego samochodu ma wynieść aż 750 km.

Toyota należy do producentów, którzy jako pierwsi uzyskali w roku 2002 pozwolenie rządu Japonii na komercyjną produkcję ogniw paliwowych. Konkurencja jednak nie śpi. Od roku 2012 komercyjną produkcję ogniw paliwowych zamierza rozpocząć także Hyundai i koncern General Motors.