Tragiczny wypadek rajdowców

18 maja, 10:53
Udostępnij
0
Skomentuj
Tragiczny wypadek podczas testów Tragiczny wypadek podczas testów Foto: ARC / Auto Świat

Na szutrowej leśnej drodze Lancer Evo X Łukjaniuka i Gergela czołowo zderzył się podczas testów z Lancerem Evo IX Kuczerowa i Aleksieja Liaduchina. Liaduchin poniósł śmierć na miejscu.

Na testach przed trzecią rundą mistrzostw Rosji, Ralli Puszkinskije Gory, w regionie Nowosokolniczeskim doszły do tragicznego wypadku. Czołowo zderzyły się dwa Lancery i wybuchł pożar.

Zginął pilot Wiaczesława Kuczerowa, Aleksiej Liaduchin. Trzy osoby zostały ranne, stan jednej z nich jest ciężki. Aleksiej Łukjaniuk, który jechał w drugim Lancerze z Nikitą Gergelem, został przewieziony śmigłowcem do miejskiego szpitala w Wielkich Łukach. Wicelider mistrzostw Europy doznał złamania nogi. Ogólnie stan Łukjaniuka jest dobry.

Aleksiej Liaduchin pochodził z Moskwy. Szef klubu sportowego EKMI Racing, przed 15 laty poznał biznesmena Władimira Lelechowa i został jego trenerem. Obydwaj założyli zespół RPM (Russian Performance Motorsport). Liaduchin pełnił funkcję dyrektora RPM. W 2004 załoga Lelechow/Liaduchin zajęła drugie miejsce w Pucharze Rosji, wygrywając klasyfikację N4. W następnym sezonie Lelechow i Liaduchin zdobyli Puchar Rosji. Po odejściu z RPM Liaduchin organizował Puchar ROLF. Jeździł z Walerym Połownikowem, Maksimem Kirpiliewem, od 2015 z Wiaczesławem Kuczerowem.

W pierwszych dwóch rundach mistrzostw Rosji Aleksiej Łukjaniuk pilotował Stanisława Trawnikowa. Załoga zespołu Prospeed-Uralasbest wygrała Ralli Karelia, zajęła drugie miejsce w Ralli Pieno. Na Puszkinskije Gory Trawnikow zgłosił się w Lancerze Evo X z Nikitą Gergelem, swoim pilotem z poprzedniego sezonu.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Rajdowiec Użytkownik anonimowy
~Rajdowiec :
No photo ~Rajdowiec Użytkownik anonimowy
Tak tylko kierowcy ze wschodu mogą testować odcinek pod prąd ...... co za idiotyczny pomysł.....
18 maja 18:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Duch Użytkownik anonimowy
~Duch :
No photo ~Duch Użytkownik anonimowy
Szkoda człowieka ale Rosja to stan umysłu
18 maja 12:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej