Spyker w oficjalnym oświadczeniu przyznał, że na dzień 30 czerwca 2010 miał więcej długów niż kapitału własnego. Powodem takie sytuacji jest to, że w bilansie spółki znalazło się przekazanie GM własnych akcji o wartości 326 milionów dolarów. O możliwym ogłoszeniu bankructwa na razie Spyker nie wspomina.

Operacja przejęcia Saaba'a spowodowała ogromne zadłużenie Spyker'a. Na dzień 30 czerwca Spyker Cars miał więcej długów niż kapitału własnego, co może być powodem do ogłoszenia niewypłacalności spółki.

Rzecznik prasowy Spyker nie wypowiadał się na temat możliwego bankructwa, zapowiadając ogłoszenia dalszych kroków 27 sierpnia podczas ogłoszenia półrocznych wyników spółki. Przepisy regulujące dla spółek giełdowych wymagają, aby w ciągu 5 dni od ogłoszenia informacji o zużyciu całego kapitału własnego, firma publicznie przedstawiła szczegółowo swoją sytuację finansową.

W obliczu kłopotów Spyker'a pod znakiem zapytania staje współpraca z BMW dotycząca wykorzystywania silników bawarskiego producenta w samochodach Saab. Planowano podpisanie we wrześniu umowy na dostarczanie silników diesla BMW do nowego crossover'a Saab 9-4X. Silniki BMW miały być również montowane w nowym Saabie 9-3.