Model ten, chociaż wyprodukowano różnych wersji łącznie ponad 400 tys. egz. nie cieszył się dobrą sławą. Praktycznie od początku swojego istnienia otrzymał przydomek 1000 małych błędów (1000 MB). Czy było to aż tak awaryjne auto? Z całą pewnością nie odbiegało pod tym względem od ówczesnej konkurencji, którą stanowiły m.in. Moskwicze i Wartburgi. Ceniono wersję czterodrzwiową, a użytkownicy musieli zmagać się z korozją nadwozia oraz problemami z jednostką napędową. Niektórych przerażał zbiornik paliwa umieszczony w przedniej części pojazdu .
Pierwsze szkice nowej Skody 1000 MB powstały w 1955 roku, a pierwsze prototypy wyjechały na drogi rok później. Jednak seryjna wersja powstała dopiero w 1964 roku, co zbiegło się z 1000 rocznicą Mlada Boleslav. Z tej to okazji do nazwy nowego auta dodano litery MB (Mlada Boleslav).
Skoda 1000 MB napędzana była czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 988 cm³ i mocy 42 KM przy 4650 obr/min,momencie 68,7 Nm przy 2800 obr/min, współpracującym z czterobiegową przekładnią manualną. Auto rozwijało prędkość maksymalną 120 km/h.
W 1966 roku ofertę poszerzyła bogato wyposażona Skoda 1000 MB de Luxe oraz Skoda 1000 MBG de Luxe (typ 710) z silnikiem o mocy 52 KM oraz o dwudrzwiowe coupe Skoda 1000 MBX de Luxe.
Dwa lata później z taśmy produkcyjnej zjechały kolejne wersje Skoda 1100 MB de Luxe i Skoda MBX 1100 de Luxe z silnikiem o pojemności skokowej 1107 cm³ i mocy 52 KM przy 4800 obr/min.
Powstała także wersja kombi, która jednak nigdy nie trafiła do produkcji seryjnej.
W latach 1964-1969 wyprodukowano łącznie 419 540 aut z rodziny 1000/1100 MB.
Model
Typ
Okres produkcji
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy
Skoda 1000 MB990 i 7211964-69349 348Skoda 1000 MB de Luxe7211966-6965 502Skoda 1000 MBG de Luxe7101966-693 287Skoda 1000 MBX de Luxe990 T1966-691 403Razem419 540
CZYTAJ WIĘCEJ