Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - świetnie się ją prowadzi

7 gru 17 16:35

Alfa Romeo Giulia o mocy 200 KM to dynamiczna, dobrze wyważona limuzyna z doskonałym układem kierowniczym. Obraz burzą jednak skrzynia biegów i detale.

Udostępnij
0
Skomentuj

Tylny napęd, żywiołowy silnik, sportowa sylwetka – Giulii trudno się oprzeć. Jednak im więcej czasu się z nią spędza, tym bardziej ten związek staje się toksyczny – pewne cechy trudno jej wybaczyć...

Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - nadwozie

Jest wyraźnie ciaśniej skrojone niż w BMW „trójce”, czuć to szczególnie z tyłu. Tam wygodnie usiądą osoby nie wyższe niż 175 cm. W Alfie najlepiej siąść za kierownicą i cieszyć się sportową pozycją. Fotel ma jednak krótkie siedzisko i słabo podpiera po bokach. Kokpit urzeka kształtami, tak samo jak karoseria, przydałaby się jednak większa dbałość o jakość wykończenia i materiały. Multimedia ustępują funkcjami i grafiką temu, co oferują rywale.

Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - silnik

Dwulitrowy turbobenzyniak energicznie bierze się do roboty i przytomnie reaguje na gaz, ale jego wibracje są przenoszone do kabiny. Niezależnie od wybranego trybu jazdy frajdę psuje też szarpiąca i niezdecydowana skrzynia biegów – Alfa zasługuje na „mądrzejsze” oprogramowanie sterujące „automatem”. Na pocieszenie zostają wielkie aluminiowe łopatki przy kierownicy, które pozwalają ręcznie zmieniać przełożenia. Spalanie testowe uzyskaliśmy o 42 proc. wyższe, niż podaje Alfa – 8,5 l/100 km.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1995 cm3
Moc maksymalna 200 KM/5000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 330 Nm/1750 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 8-begowa/tylny
Prędkość maksymlana 235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,6 s
Średnie spalanie producenta 6,0 l/100 km
Średnie spalanie testowe 8,5 l/100 km
Pojemność bagażnika 480 l
Długość/szerokość, wysokość 4643/1860/1436 mm
Rozstaw osi 2820 mm
Masa własna/ładowność 1575 kg/430 kg
Cena testowanego egz. 205 750 zł

Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - prowadzenie

Najmocniejszy argument Giulii. Układ kierowniczy jest bezpośredni i czuły na polecenia. W szybkich zakrętach czuć też masę korzystnie rozłożoną między osiami. Zawieszenie jest sztywne, jednak dziury są wygładzane cicho i akceptowalnie jak na limuzynę o sportowym zacięciu.

Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - koszty

Bogato wyposażona testówka kosztowała ponad 200 000 zł, ale dilerzy oferują na Giulię 2.0 TB do 30 000 zł rabatu – tyle że na auta z 2016 r.

Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - to nam się podoba

Dynamiczny silnik, sportowe prowadzenie, akceptowalny poziom komfortu.

Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - to nam się nie podoba

Ciasna kabina, słabo wyprofilowane fotele, szarpiąca skrzynia biegów.

Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - naszym zdaniem

Giulia dostarcza dużo przyjemności z jazdy i można ją kupić w dobrej cenie. Mam nadzieję, że Alfa poprawi niedociągnięcia przy okazji liftingu za ok. 1,5 roku i wówczas będzie to dynamiczna limuzyna bez „ale”.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - świetnie się ją prowadzi (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego