Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - drżyj, Macanie Turbo

9 sty, 13:30

Najmocniejsza wersja Alfy Romeo Stelvio – 510-konne Quadrifoglio – jeździ tak, jak obiecują jej wygląd, moc i tradycja rasowych samochodów z czterolistną koniczyną.

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Dynamika, wygląd, jakość wykończenia, wyposażenie i mnóstwo frajdy z prowadzenia - to najlepiej opisuje charakter nowej wersji Stelvio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio to sportowiec z genami Ferrari
  • Kto by pomyślał, że jazda SUV-em może okazać się tak emocjonująca?

Sercem topowego Stelvio jest 2,9-litrowe V6 biturbo, opracowane przy wykorzystaniu wyścigowego doświadczenia Ferrari. Osiąga ono moc 510 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie 2500-5000 obrotów. Współpracujący z 8-stopniowym „automatem” silnik rozpędza auto w 3,8 s od startu do „setki” i pozwala na jazdę z maksymalną prędkością 283 km/h. Tyle suchych danych. A co to znaczy w praktyce?

Jeździliśmy Stelvio Quadrifoglio nie na torze, lecz na ekstremalnie krętej drodze, prowadzącej na górę Dżabal al-Dżajs – najwyższy punkt Zjednoczonych Emiratów Arabskich, gdzie takie wartości, jak te z danych producenta, nie są możliwe do osiągnięcia. W tych warunkach można sprawdzić, jak auto radzi sobie z przyspieszeniami poprzecznymi. Krótko mówiąc: czy szybka jazda po ostrych łukach jest przyjemna i bezpieczna.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Foto: Alfa Romeo

Do jazd wybraliśmy Stelvio w ogniście czerwonym kolorze. Wnętrze wykończone połączeniem skóry, alcantary i włókien węglowych reprezentuje najlepszy włoski styl. Stelvio wygląda rasowo w każdej wersji, ale Quadrifoglio po prostu zachwyca.

Sylwetka jest jednocześnie masywna i dynamiczna, na 20-calowych kołach i z czterema końcówkami wydechu i dyfuzorem robi mocne wrażenie. Wsiadając do Stelvio Q, wiedzieliśmy już, że to najszybszy SUV na słynnej Północnej Pętli Nürburgringu – Quadrifoglio przejechało rundę w rekordowe 7 min i 51,7 s. Co się teraz będzie działo?

Na początek szybkie proste, sprawdzające przyspieszenie. Stelvio startuje jak rakieta, wydając z siebie zachrypnięte dźwięki, przerywane gardłowymi wybuchami podczas zmiany przełożenia. Już samo brzmienie przyprawia o gęsią skórkę. A to dopiero początek. Większość trasy przejechaliśmy w trybie Dynamic, mając jeszcze w zanadrzu najostrzejszy tryb Race, który jednak najlepiej sprawdza się na torze.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Foto: Alfa Romeo

Gdy droga zaczęła piąć się pod górę, pojawiły się pierwsze ostre zakręty. I tu dopiero przeżyliśmy uderzenia adrenaliny, gdy SUV przemierzał zakręty jak rasowy sportowiec. Można go prowadzić bardzo dynamicznie, ani na chwilę nie tracąc kontroli. To z pewnością zasługa także napędu Q4, który w zwykłych warunkach przenosi 100 proc. momentu obrotowego na tył, ale gdy robi się gorąco – kieruje do 50 proc. na przednią oś. Fantastyczne wrażenie robią też hamulce – auto spowalnia tak gwałtownie, że wydaje się, jakby nagle stawało w miejscu. Oczywiście, drogi hamowania będziemy mierzyć w szczegółowym teście. Podobnie jak spalanie – jest na pewno niemałe. Dla oszczędnych przewidziano tryb jazdy Advanced Efficiency, tylko po co komu wtedy Quadrifoglio?

Na pytanie o słaby punkt odpowiedź mogła być tylko jedna: cena. 402 800 zł to gwarancja, że cała ta radość z jazdy pozostanie zarezerwowana dla ekskluzywnego klubu najbogatszych.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - dane techniczne

Silnik t.benz. V6/24
Pojemność 2891 cm3
Moc 510 KM/6500 obr./min
Maks. moment obrotowy 600 Nm/2500-5000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/skrzynia aut. 8b
Długość/szerokość/wysokość 4702/1830/1681 mm
Bagażnik 526-1600 l
Prędkość maksymalna 283 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,8 s
Spalanie średnie 9,0 l/100 km
Emisja CO2 210 g/km
Cena od 402 800 zł

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - naszym zdaniem

Prowadzenie każdej Alfy Romeo może uzależnić, ale tej wyróżnionej czterolistną koniczyną uzależnia na pewno. Kto by pomyślał, że jazda SUV-em może okazać się tak emocjonująca? Stelvio Quadrifoglio osiągami przewyższa Macana Turbo, ceną, niestety, też.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (29)

No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
400tys cena wygorowana zarezerwowana tylko dla najbogatszych? Drogi redaktorze za ta kwotę nie kupimy podstawowej wersji rs4 ktora w każdym aspekcie znacząco odstaje od alfy romeo stelvio a porsche macań turbo w topowej specyfikacji również jest znacznie droższe...
9 sty 23:30 | ocena: 97%
Liczba głosów:29
97%
3%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~akamittapura Użytkownik anonimowy
~akamittapura :
No photo ~akamittapura Użytkownik anonimowy
Fajnie że Alfa zrobiła takie auto , osiągi rzeczywiście powalają jak na Suva niemniej wielu chętnych nie będzie z powodu ceny i specyfiki .
To są auta dla wielbicieli tego typu pojazdów do tego dosyć kosztowne w zakupie,utrzymaniu i nie zbyt praktyczne . Macan, Stelvio, Jaguar F Pace i nie produkowany już Infiniti QX 70 są też chyba najładniejsze wśród Suvów ale to każdy już sobie wybiera sam jak mu pasuje.
16 sty 12:46 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as :
No photo ~as Użytkownik anonimowy
niemieckie pismo napisało pozytywny artykuł o Alfie, CUD . Co prawda z ceną oszukali mecan w podobnym wyposażeniu jest droższy o 30 % ale i tak nie wierzę w to co czytam
12 sty 12:19 | ocena: 95%
Liczba głosów:21
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierownik Alfa Użytkownik anonimowy
~Kierownik Alfa :
No photo ~Kierownik Alfa Użytkownik anonimowy
Droższa od podstawowego Macana, to fakt, ale jak chcemy aby nasz teoretyczny Macan choć zbliżył się osiągami i wyposażeniem, no to niestety, trzeba dołożyč przynajmniej 30%.
10 sty 09:29 | ocena: 89%
Liczba głosów:28
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~luk Użytkownik anonimowy
~luk
No photo ~luk Użytkownik anonimowy
do ~ANDRE:
No photo ~ANDRE Użytkownik anonimowy
16 sty 10:59 użytkownik ~ANDRE napisał
Porsche jest brzydsze i gorsze !
Alfy to piekne auta a teraz coraz lepsze !
16 sty 11:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~RR:
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
16 sty 18:35 użytkownik ~RR napisał
To kolejna odslona pauperyzacji marki Masserati. Ta alfa to jest Levante w 90% wlacznie z silnikiem. Taki pseudo SUV dla bezrobotniych mamusiek, ktore nie moga sobie pozwolic na auto z wyzszej polki i musza stawac na palcach zeby dorownac. Ta klientela ni
Poraża Twój brak wiedzy i poziom bzdurności tego co piszesz. Stelvio jest „kolejną odsłoną pauperyzacji marki Maserati”??? Ty nawet nazwy Maserati nie potrafisz poprawnie napisać! „Ta” Alfa (zapisuje się z dużej litery!) nie ma NIC wspólnego z Maserati Levante – NIC zasadniczego! Przede wszystkim jest oparta na zupełnie innej platformie! Stelvio to platforma Giorgio właściwa wyłącznie dla Alfa Romeo (Giulia, Stelvio i ew. przyszła Alfetta) kiedy Levante to skrócona platforma z Quattroporte VI właściwa także dla Ghibli III. Innymi słowy kompletnie inne konstrukcje. Karoserie siłą rzeczy także – żadne elementy nie są wspólne! Silnik Stelvio Q to jednostka V6 o kącie rozchylenia cylindrów równym 90 stopni. Silniki Levante to jednostki V6 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym –uwaga!- 60 stopni. Ciekawe co? Abstrahuję przy tym o różnicach w pojemności skokowej bo są tu nieistotne. To są całkowicie różne silniki! Całkowicie! Wyjaśnię ci coś, abyś się na przyszłość nie kompromitował tak straszliwie. Oba są konstrukcjami Ferrari ale silnik ze Stelvio to 100% silnik Ferrari od A do Z (vide F154-V6) oparty na V8-ce (stąd te 90 stopni), natomiast silnik z Levante to silnik oparty na bloku chryslerowskiego Pentastar (vide F160) ale produkowany jest także w Maranello. Wytłumacz nam na jakiej więc zasadzie, Stelvio jest w 90% Levante, jak piszesz, skoro może poza kilkoma mniej istotnymi komponentami nie ma z nim technicznie nic wspólnego? Reszta Twych supozycji, odnośnie tego kto co kupi i do jakiego to poziomu Hyundai’a sprowadził …”Masserati”… (sic!) model Levante, ma dokładnie taką samą wartość merytoryczną. Zabawny wręcz poziom niekompetencji i braku zrozumienia dla zjawisk jakie zachodzą na rynku w ramach koncernu FCA. Nie dziwię się, że nie rozumiesz „tej polityki” skoro nie rozumiesz w tej materii niczego! Niezwykle zabawne jest także owo 100% „łapek do góry” pod Twoim postem. Gratulować znaffftsfa klikających!
16 sty 19:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Moto Użytkownik anonimowy
~Moto :
No photo ~Moto Użytkownik anonimowy
Mialem okazje jezdzic stelvio w wersji z dieslem. Oczywiscie prowadzenie jak Macan (tez jezdzilem) plus duzo miejsca w srodku. Na tym dobre wiadomosci sie koncza niestety poniewaz wykonczenie i komfort pozostawialy wiele do zyczenie. W przeciwienstwie do Giulii ktora tez testowalem z silniejsz benzyna i ktora kupilbym bez wiekszego wahania (wydaje sie lepsza niz obecne bmw3 mojej zony pod kazdym wzgledem -no moze z wyjatkiem przestronnosci tylnej czesci kabiny). Co do Stelvio Quadrifoglio to wydaje sie byc dobrym samochodem tyle ze podobnie jak wszytkie te 400KM+ suvy. Po prostu dla mnie i wiekszosci klientow suv ma byc komfortowy i odpowiednio szybki.Wsadzenie do suv silnika 500 KM definitywnie psuje komfort .Jak mam ochote poszalec to biore sobie sportowy samochod i tyle.
11 sty 10:56 | ocena: 63%
Liczba głosów:24
38%
63%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fryc Użytkownik anonimowy
~fryc :
No photo ~fryc Użytkownik anonimowy
Cena katalogowa to jedno, cena jaką płaci klient w salonie to drugie. W przypadku aut tej marki można liczyć na spore rabaty przewidziane przez producenta.
9 sty 21:58 | ocena: 78%
Liczba głosów:18
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ANDRE Użytkownik anonimowy
~ANDRE :
No photo ~ANDRE Użytkownik anonimowy
Porsche jest brzydsze i gorsze !
16 sty 10:59 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~123 Użytkownik anonimowy
~123 :
No photo ~123 Użytkownik anonimowy
podane spalanie 9.0l dotyczy zjazdu ze wzniesienia z wyłączonym silnikiem
10 sty 10:15 | ocena: 70%
Liczba głosów:27
70%
30%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej