Pod maską Jaguara XK zamontowano benzynową, widlastą jednostkę 8-cylindrową o pojemności 4,2 l, która oferuje 298 KM i 411 Nm. Arden zwiększył pojemność silnika do 4,5 l, zmienił wałki rozrządu, zmodyfikował układ smarowania i chłodzenia oraz przeprogramował jednostkę sterującą. Dodatkowo zamontowano nowy układ wydechowy ze sportowymi katalizatorami i tłumikiem, zapewniającym rasowy gang. Wszystkie te modyfikacje pozwoliły uzyskać 392 koni i maksymalny moment obrotowy 475 Nm przy 3800 obr./min. Arden AJ 20 przyśpiesza do 100 km/h w 5,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.
Niektórym jednak nawet po tych modyfikacjach może się wydawać, że silnik „może więcej”. Dla nich przygotowano dodatkowo sprężarkę mechaniczną. Po zoptymalizowaniu kolektora dolotowego, układu chłodzenia i jednostki sterującej moc wzrosła do 480 koni, a moment obrotowy wynosi 640 Nm przy 3850 obr./min. Doładowane XK „odpala” setkę w 4,8 s, a prędkość maksymalna 295 km/h czyni z Ardena AJ 20 Coupe najszybszym aktualnie produkowanym Jaguarem świata.
Do mocnego silnika musiało dostosować się zawieszenie, które odpowiednio usztywniono i obniżono o 30 mm. Doskonałą przyczepność zapewniają duże 21-calowe koła ze stopów lekkich, na których zamontowano opony w rozmiarze 255/35 ZR 21 z przodu i 295/30 ZR 21 z tyłu. Aby tuning był kompletny, Arden przygotował nowy pakiet optyczny, obejmujący nowy przedni zderzak, poszerzone progi oraz ospojlerowanie tyłu. Wnętrze można dostroić luksusowymi materiałami: tapicerką ze skóry lub alcantary, panelami z drewna, karbonu lub polerowanego aluminium.