Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Audi Q2 1.4 TFSI - rywal Mini Countrymana

11 sty, 10:08
Udostępnij
0
Skomentuj

Najświeższy crossover z 4 pierścieniami na masce jest ewidentnie inspirowany brytyjsko-bawarskim konkurentem. A to oznacza, że nie jest tani, ale za to zwinny, zadziorny i oryginalny. Sprawdzamy 150-konną wersję 1.4 TFSI.

Ze wszystkich Audi model Q2 stara się być najmłodszy duchem. Nawet „A-jedynka” czy dawniej A2 nie tkwiły w tak młodej marketingowej otoczce, jak najnowszy crossover z Ingolstadt. Tyle że spece od reklamy nie działali w odosobnieniu. Stylistom też pozwolono podążać nieco inną ścieżką niż zwykle, dzięki czemu 4,2-metrowe Audi nie wygląda jak pomniejszone Q3 czy Q5, lecz ma zadziorny charakter. Lista opcji daje duże możliwości indywidualizacji elementów nadwozia, jak i kabiny. Pierwsza przejażdżka nie pozostawia żadnych złudzeń, z którym popularnym modelem zamierza konkurować Q2 – z MINI Countrymanem.

Audi wyraźnie pozazdrościło MINI sukcesu – pierwszy crossover kultowej brytyjskiej marki wyniósł ją na nowy poziom, a do salonów niebawem wjedzie nowa generacja Countrymana, większa od poprzedniej. Szykuje się zatem ciekawe starcie.

Audi Q2 - świetnie się je prowadzi

Auto bardzo zwinnie jeździ, otrzymało sztywne zestrojenie podwozia. Bezpośredni, progresywny układ kierowniczy i świetny fotel pozwalają kierowcy dobrze zespolić się z autem. Siłę wspomagania układu można regulować przyciskiem „Drive Select”, podobnie reakcję silnika na gaz i twardość zawieszenia – tyle że akurat opcjonalnych adaptacyjnych amortyzatorów w opisywanej testówce nie zamówiono i ten brak był czasem boleśnie odczuwalny.

Nasz egzemplarz miał za to odważnie dobrane 19-calowe koła. Posłużymy się porównaniem z kobiecej garderoby: „obuwie” w tym rozmiarze (235/40) i w tej cenie (10 200 zł) jest jak designerskie szpilki. Efektownie wygląda, cieszy oko i okazuje się nawet wygodne jak na szpilki. Ale ten margines komfortu nie jest duży. Na dłuższą metę wolelibyśmy mieć mniejsze koła i adaptacyjne zawieszenie.

Co innego silnik – 150-konnego 1.4 TFSI nie radzimy zamieniać za żadne skarby na podstawowe 3-cylindrowe 1.0 TFSI, które stanowi jedyną alternatywę wśród benzyniaków. Będzie ono za słabe do ważącego blisko 1,4 t crossovera i pewnie niewiele oszczędniejsze. Różnica w cenie to tylko 7200 zł. Na suchym asfalcie przy 3°C zmierzyliśmy 8,8-sekundowy sprint do „setki”, czyli tylko o 0,3 s gorszy niż podaje Audi.

Fabryczne dane zużycia paliwa są tradycyjnie obarczone większym błędem – uzyskaliśmy średnie spalanie 7,4 l/100 km na pętli testowej, czyli aż o 30 proc. wyższe niż w katalogu. Układ odłączania cylindrów i start-stop niewiele mogą tu zdziałać. Jeżeli ktoś woli rzadziej tankować, może wybrać diesla w odmianie 116-, 150- lub 190-konnej. Napęd quattro jest dostępny wyłącznie z dwoma mocniejszymi wariantami TDI. Za to dwusprzęgłową skrzynię biegów S-tronic można dowolnie kombinować.

Audi Q2 1.4 TFSI Sport Audi Q2 1.4 TFSI Sport Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Jedyny mankament manualnej przekładni, w którą był wyposażony testowy egzemplarz, to luz na lewarku przy wybranym biegu. Takie wpadki Audi nie powinny się zdarzać, ale drobiazgów, które nas trochę rozczarowały, jest więcej – piszemy o nich na poprzedniej stronie. Pozostając jeszcze przy silniku – wyciszenie, kultura pracy i reakcja na gaz są na wysokim poziomie.

Wrażenie prawdziwego „premium” robi lista opcji: zaawansowani asystenci jazdy, wirtualne zegary z niesamowitą grafiką, system informacyjno-rozrywkowy rozbudowany bardziej niż w modelu A8 czy nagłośnienie luksusowej marki Bang & Olufsen – te elementy dużo kosztują, ale w autach z popularnej półki nie są tak dopracowane. Niestety, z drugiej strony Audi żąda też dopłaty za tak prozaiczne elementy, jak: elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego, automatyczna klimatyzacja, samościemniające lusterko wsteczne czy komputer pokładowy z kolorowym ekranem. Tańsze marki są hojniejsze.

Dla wielu klientów Q2 będzie pewnie pierwszym Audi w życiu. Mimo „Q” w nazwie nie należy mylić charakteru tego auta z dużymi SUV-ami tej marki – Q2 ma typowo szosowe, wręcz miejskie nastawienie. 14-centymetrowy prześwit plasuje je bliżej klasycznych kompaktów. „Rodzinność” Q2 też jest warunkowa. Co prawda, na tylnej kanapie wystarczająco dużo miejsca znajdą nawet dorośli, ale wąski otwór drzwiowy będzie nie tylko utrudniał im wsiadanie, lecz także ewentualne zapinanie małych dzieci w fotelikach.

Audi Q2 - to nam się podoba

Zwinne prowadzenie, precyzyjny i bezpośredni układ kierowniczy, bardzo wygodna pozycja za kierownicą i duży zakres regulacji fotela, nowocześni asystenci i system multimedialny.

Audi Q2 - to nam się nie podoba

Ograniczony komfort amortyzacji nierówności na 19-calowych kołach, wysokie ceny opcji, zarówno tych luksusowych, jak i elementów, które powinny być w standardzie.

Audi Q2 - nasza ocena: godny rywal Countrymana

Pod każdym względem Audi Q2 może konkurować z Mini Countrymanem. Znakomicie się je prowadzi, ma świetne fotele i możliwość doposażenia w „ekstrasy” z wysokiej półki. Rozczarowuje tylko kilka niedociągnięć w wykończeniu. Nie są to elementy, które wykluczają zakup (Mini też tego nie robi lepiej), jednak budzą podejrzenia, że Audi chce na nowych klientach zaoszczędzić.

Audi Q2 - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benzynowy/R4/16
Pojemność skokowa 1395 cm3
Moc maksymalna 150 KM/5000-6000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 250 Nm/1500-3500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Prędkośc maksymalna 212 km/h
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 7,3 s (4.bieg)/12,6 s (6.bieg)
Średnie spalanie testowe 7,4 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd ręczna 6-biegowa/przedni
Pojemność bagażnika 405-1050 l
Długość/szerokość/wysokość 4191/1794/1508 mm
Rozstaw osi 2595 mm
Poziom hałasu 50/100/130 km/h 57/65/70 dB
Droga hamowania 100-0 km/h (z/g) 42,8 m/43,3 m
Masa własna/ładowność 1378/447 kg
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata lub 90 tys. km/12 lat
Przeglądy wg wskazań lub co 2 lata
Cena test. wersji/cena po doposażeniu 113 100 zł/208 360 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~r Użytkownik anonimowy
~r :
No photo ~r Użytkownik anonimowy
Auto za ponad 200 tys ma plastikowe obicia drzwi.... Masakra. W Polonezie było miękko. Jak można oszczędzać na czymś takim? Przecież obcujemy z wnętrzem samochodu przez cały czas użytkowania. To tam mamy się czuć jak ... w domu! Tragedia!
16 sty 06:52 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
~Klej :
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
Droga hamowania jak z lat 90tych. I ta szara wstawia na słupku c rzeczywiście jest oryginalna ha ha
11 sty 16:08 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marcepan Użytkownik anonimowy
~Marcepan :
No photo ~Marcepan Użytkownik anonimowy
Jak komuś sie podoba takie brzydkie auto to wyda nawet te 208 tys. choc tak naprawdę nikt juz nie kupuje takich aut za gotowke. wszyscy ktorych znam, ktorzy maja nowe auta, to sa to auta w leasingu. Mam Kogos w rodzine ktory wziął Lexusa RX i łaci ok 850 zł taka promocje dostał w układach. Nie dziwne że tyle drogich aut lansuje sie po Stolicy. Jakas firma developerska na mojej ulicy - same Lexusy RX kupili. wbijają to w koszty firmy. Te audi jest ohydne.
23 sty 13:18 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sport Użytkownik anonimowy
~sport :
No photo ~sport Użytkownik anonimowy
zdecydowanie najładniejsze z całej gamy audi. Gdyby większe suvy marki miały ten design byłoby fajnie. Bo Q5 i Q7 wyglądają dla mnie staro.
23 sty 15:39 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
~Przedsiebiorca1234 :
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
Brawo kokego "Ty". Hejt az zgroza. Polska zolc sie toczy z tych, ktorych nie stac...
14 sty 18:52 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~grzet Użytkownik anonimowy
~grzet :
No photo ~grzet Użytkownik anonimowy
skopiowany c4 cactus
15 sty 19:34 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gosc Użytkownik anonimowy
~Gosc :
No photo ~Gosc Użytkownik anonimowy
Lampy tylne jak w Polo heh
17 lut 10:41
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adam audiA6 Użytkownik anonimowy
~adam audiA6 :
No photo ~adam audiA6 Użytkownik anonimowy
Auto za 200 tys. zł i brak miejsca na nogi z tyłu :(
31 sty 16:51
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asa Użytkownik anonimowy
~asa :
No photo ~asa Użytkownik anonimowy
Piękna......., mam na myśli cena - znaczy że wysoka.
15 sty 10:08 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ty Użytkownik anonimowy
~Ty :
No photo ~Ty Użytkownik anonimowy
Nie stac Was, nie podoba sie? nie kupujcie. Fala hejtu na wszystko- standardzik
12 sty 20:06 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
9%
91%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Audi Q2 1.4 TFSI Sport

Najświeższy crossover z 4 pierścieniami na masce jest ewidentnie inspirowany brytyjsko-bawarskim konkurentem

Audi Q2 1.4 TFSI - rywal Mini Countrymana (slajd 1 z 22)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego