Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Audi S4 Avant - stylowo i szybko

6 gru 17 16:00

Dzięki elektronice Audi S4 to high-tech na kołach, ale to radość z jazdy była najwyższym priorytetem konstruktorów.

Udostępnij
0
Skomentuj

Audi S4 generacji B9 weszło do sprzedaży w zeszłym roku. Tak jak w poprzedniku, do napędu służy 3-litrowe V6, różnica polega na rodzaju doładowania – zamiast kompresora zastosowano turbinę. Moc podwyższono o 21 KM, ale nie ten parametr jest najważniejszy. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 60 Nm i jest uzyskiwany przy znacznie niższych obrotach (w poprzedniku od 2900 obr./min, a teraz od 1370). W codziennej jeździe oznacza to, że muśnięcie gazu powoduje natychmiastową, ale nie nerwową reakcję. Niezorientowana, co jest pod maską S4, osoba mogłaby nawet odnieść wrażenie, że jedzie nie sportową odmianą A4, lecz zwykłym kombi z dynamicznym benzynowym silnikiem. Komfortowo jak na dostępną moc pracujące zawieszenie nie pomogłoby w ustaleniu rzeczywistych możliwości tego samochodu. Ale to tylko jedna strona S4.

Audi S4 Avant - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./V6/24
Pojemnośc skokowa 2995 cm3
Moc maksymalna 354 KM/5400 obr./min
Maks. moment. obrotowy 500 Nm/1370 obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. 8-biegowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s
Elastyczność 60-100 km/h/80-120 km/h 2,3 s/3,0 s (aut.)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 35,0 m/34,1 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 55 dB/65 dB/70 dB
Średnie spalanie testowe 9,5 l/100 km
Średnie spalanie producenta 7,6 l/100 km
Pojemność bagażnika 505-1510 l
Długość/szerokość, wysokość 4745/1842/1411 mm
Rozstaw osi 2820 mm
Masa własna/ładowność 1789 kg/476 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 310 500 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy wg wskazań
Cena testowanego auta 418 296 zł

Wybór trybu Sport zmienia auto nie do poznania – już sam dźwięk silnika powoduje, że amatorzy mocnych wrażeń nie będą zawiedzeni. Aktywne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami sprawia, że od razu powstaje wrażenie, że z ponad 350 końmi to Audi poradzi sobie bez problemu. S4 ma też napęd na obie osie ze sportowym mechanizmem różnicowym. Gdy wykorzystuje się pełne możliwości V6, auto staje się delikatnie nadsterowne (zarzuca tyłem) – elektronika nie pozwala, żeby było to niebezpieczne, ale niezapomniane wrażenie pozostaje! W sprincie do „setki” samochód okazał się nawet szybszy, niż podaje producent. Zużycie paliwa aż tak imponujące już nie jest, ale 9,5 l/100 km wobec takiej mocy i silnika należy uznać za bardzo dobry wynik. Audi S4 ma również jeden ze skuteczniejszych układów hamulcowych w klasie sportowych pojazdów segmentu D i superprecyzyjny układ kierowniczy.

W codziennej eksploatacji docenicie wyręczających w nudnych czynnościach asystentów jazdy w korkach czy parkowania, a aktywny kokpit umożliwia niemal dowolną konfigurację wyglądu „zegarów”. Także pod względem przestrzeni bagażowej S4 wypada korzystniej niż porównywalna mercedesowska klasa C kombi czy Volvo V60 Polestar – S4 Avant sprawdzi się więc nie tylko na torze.

Audi S4 Avant - to nam się podoba

Wysoki komfort jazdy, skuteczny układ hamulcowy, doskonałe osiągi, łatwa obsługa urządzeń pokładowych i asystentów jazdy, świetne wykończenie.

Audi S4 Avant - to nam się nie podoba

Wysoka cena testowanego samochodu, ograniczona przestronność na tylnej kanapie (przestrzeń na wysokości kolan).

Audi S4 Avant - nasza ocena

Próba łączenia komfortu ze sportem zawsze niesie ze sobą ryzyko, że w żadnej konkurencji auto nie będzie naprawdę dobre. Dzięki S4 Audi zbliżyło się na tym polu do ideału.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej