Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Audi TT RS - ostry sprinter

13 wrz, 13:57
Udostępnij
0
Skomentuj

Jego 3,6-sekundowy sprint do „setki” to brzytwa na argumenty tych, którzy widzą w nim auto dla fryzjerów. Audi TT RS strzyże hejterów równo.

Brzmienie 5-cylindrowego silnika Audi TT RS niełatwo opisać. To jakby buczenie połączone z charczeniem i nierównomiernymi trzaskami. Melodia w tym rytmie towarzyszy Audi już od 41 lat: rozbrzmiewała w „cywilnych” limuzynach, drogowych sportowcach i autach wyczynowych. Odniesienie do tradycji jest miłe, jednak moc 400 KM świadczy o tym, że TT RS nie samą nostalgią chce nas kupić. Kipiąca, lekko „turboopóźniona” moc jest pieczołowicie przenoszona na asfalt przez dwusprzęgłową skrzynię biegów i stały napęd 4x4: zmierzyliśmy 3,6 s do „setki”! Obłęd!!!

Audi TT RS - wyniki testu

Przyspieszenie 0-50/0-100 km/h 1,5 s/3,6 s
Przyspieszenie 0-130/0-160 km/h/0-200 km/h 5,6 s/8,3 s/13,3 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 1,8 s/2,3 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1475 kg/365 kg
Rozdział masy (przód/tył) 61/39 proc.
Średnica zawracania (l/p) 11,0 m/11,1 m m
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 34,1 m/33,5 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 62 dB/69 dB/73 dB
Spalanie testowe (benz. 95-okt.) 10,6 l/100 km
Zasięg 520 km

Żeby mieć takie osiągi w Porsche, trzeba kupić Carrerę 4 GTS z PDK za 674 000 zł. TT RS kosztuje mniej niż połowę tego. Jeśli ktoś nade wszystko ceni brutalne wgniatanie w fotel przy starcie – nie pożałuje.

Audi TT RS - stabilne i szybkie na prostej

TT RS lubi szybką jazdę na wprost, mimo krótkiego rozstawu osi zachowuje się powyżej 200 km/h stabilniej niż główny rywal, czyli BMW M2. Dzięki bezpośredniemu, progresywnemu układowi kierowniczemu Audi pozwala też zwinnie i chyżo pokonywać zakręty bocznych dróg. Trzeba tylko pamiętać, że mimo sprytnej elektroniki sterującej rozdziałem momentu obrotowego między osiami, ostatecznie i tak będziemy musieli nauczyć się żyć z podsterownością. Główny winowajca tkwi pod maską, a konkretnie na samym przodzie – silnik powoduje nieseksowny rozkład mas 61:39 proc. Inaczej niż w RS 3, tu przednie opony nie są szersze od tylnych.

Audi ma jednak jeszcze asy w rękawie: to diabelsko ostre karbonowo-ceramiczne hamulce i wnętrze, które esteci dopieszczali na spółkę z równie ambitnymi specami od jakości. Kształty i ozdoby są minimalistyczne, natomiast wrażenia dotykowe usprawiedliwiają cenę – tak powinien wyglądać sport w luksusowym wydaniu.

Układ Drive Select pozwala dostosować charakterystykę silnika, skrzyni biegów, napędu quattro, a opcjonalnie – także wydechu i zawieszenia. Oznacza to, że na co dzień nie jesteśmy wystawieni na bezwzględną surowość TT RS. Ale wystarczy wcisnąć guzik i zaczynamy władać brzytwą...

Audi TT RS - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R5/20
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa 2480 cm3
Moc maksymalna 400 KM/5850-7000 obr./min
Maks. moment obrotowy. 480 Nm/1700-5850 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,7 s
Prędkość maksymalna 280 km/h
Średnie spal. fabryczne 8,4 l/100 km
Emisja CO2 187 g/km
Skrzynia biegów/napęd aut. dwusprzęgłowa 7-begowa/4x4
Poj. bagażnika/zb. paliwa 305-712 l l/55 l
Marka i model opon test. auta Pirelli PZero R01
Rozmiar opon przód | tył 255/30 ZR 20
Gwarancja mech./pefroracyjna 3 lata/12 lat
Przeglądy wg wskazań lub co 2 lata
Cena podst. testowanej wersji 318 400 zł
Cena testowanego auta 466 420 zł

Audi TT RS - to nam się podoba

Błyskawiczne i pewne nabieranie prędkości, jak i jej wytracanie, szlachetnie wykonane wnętrze, oryginalny silnik.

Audi TT RS - to nam się nie podoba

Dodatki czynią testowany egzemplarz horrendalnie drogim, wcześnie pojawiająca się podsterowność, wysokie spalanie na co dzień.

Audi TT RS - to nam się podoba - nasza ocena

Szacunek dla inżynierów Audi Sport: stworzyli TT, którym można straszyć kierowców Porsche 911, i to za pół ceny! Ciężki przód sprawia jednak, że na krętej drodze więcej radości da najsłabsze 718.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~zzz Użytkownik anonimowy
~zzz
No photo ~zzz Użytkownik anonimowy
do ~gcars:
No photo ~gcars Użytkownik anonimowy
23 wrz 14:08 użytkownik ~gcars napisał
Inaczej niż w RS 3, tu przednie opony nie są szersze od tylnych???Pierwsze slysze zeby przednie opony byly szersze od tylnych...
Tak się robi w przednionapędówkach, częsty zabieg zwłaszcza wśród tunerów Hondy.
Dzięki temu poprawia się balans samochodu, nie czuć tak podsterowności.
5 paź 08:55
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Roki Użytkownik anonimowy
~Roki :
No photo ~Roki Użytkownik anonimowy
Fantastyczny "TEST".
Przepisane tabelki, dodane pare pare frazesów i JEST.
26 wrz 11:45 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
~Michał
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
do ~gcars:
No photo ~gcars Użytkownik anonimowy
23 wrz 14:08 użytkownik ~gcars napisał
Inaczej niż w RS 3, tu przednie opony nie są szersze od tylnych???Pierwsze slysze zeby przednie opony byly szersze od tylnych...
w rs3 poprzedniej generacji opony z przodu były szersze o 10mm (235 przód 225 tył) a w nowej generacji przy zakupie innych felg 20mm (255 przód 235 tył)
25 wrz 13:07
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave :
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
To auto kompletnie mi się nie podoba. Non stop odnoszę wrażenie, że jest projektowane z myślą o kobietach. Natomiast osiągi zaskakują mega pozytywnie. To już zupełnie inna klasa.
25 wrz 09:45
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gcars Użytkownik anonimowy
~gcars :
No photo ~gcars Użytkownik anonimowy
Inaczej niż w RS 3, tu przednie opony nie są szersze od tylnych???Pierwsze slysze zeby przednie opony byly szersze od tylnych...
23 wrz 14:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
~Ge.MINI.man :
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
W tym modelu dwusprzęgłowy automat jeszcze obsługuje się klasycznie działającą dźwignią, w odróżnieniu od modeli A4, A5, A8, R8 i Q7.
23 wrz 09:57
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Audi TT RS

Kipiąca, lekko „turboopóźniona” moc jest pieczołowicie przenoszona na asfalt przez dwusprzęgłową skrzynię biegów i stały napęd 4x4: zmierzyliśmy 3,6 s do „setki”! Obłęd!!!

Audi TT RS - ostry sprinter (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego