Karoserię auta pozostawiono bez zmian - z przodu i z tyłu znajdzeimy te same reflektory i zderzaki co w odmianie przed modernizacją. Drobną zmianę dostrzec można na grillu – tu pojawiła się dodatkowa, chromowana listwa. Umieszczone pod nim opcjonalne reflektory do jazdy dziennej i przeciwmgłowe wykonane są teraz w technice LED.
Styliści dopracowali za to paletę barw i wykończeń. Na liście lakierów pojawiły się nowe metaliki: Jungle Green, Midnight Grey oraz Starlight Blue. Jeżeli osoba zamawiająca nowy model (dostępny na naszym rynku od lipca) nie zdecyduje się na jeden z nich, być może nikt nie zauważy, że to nowy Countryman.
Więcej zmian zaszło pod maską, ale tylko jedna zyskała więcej KM. Odmiana Cooper S osiąga teraz moc 190 KM (+ 6 KM). Jednostki legitymują sie teraz niższym spalaniem, dzięki czemu spełniają one teraz normę emisji spalin Euro 6. Oszczędności udało się uzyskać m.in. dzięki zastosowaniu opon o niższych oporach toczenia, zoptymalizowanej aerodynamice podwozia czy łożyskom o niższym tarciu.
W kabinie poprawiono wyciszenie, udoskonalono też niektóre materiały wykończeniowe deski rozdzielczej. Opcjonalnie można teraz zamówić hot-spota funkcjonującego w technologii LTE. Dzięki stałemu podłączeniu do sieci można też obsługiwać na ekranie systemu informacyjno-multimedialnego m.in. takie aplikacje jak Facebook, Twitter, foursquare, AUPEO! i Deezer.