Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

BMW i8 Roadster - sportowa hybryda bez dachu

30 lis 17 09:45

Podczas salonu samochodowego w Los Angeles odbyła się światowa premiera długo zapowiadanego BMW i8 Roadster. Wraz z wprowadzeniem do oferty nowego wariantu, modernizacji poddano również dotychczasowy model i8 Coupe.

Udostępnij
0
Skomentuj

BMW i8 Roadster wygląda jeszcze bardziej spektakularnie. Wersja z miękkim dachem również ma bezramkowe drzwi podnoszone do góry. W konstrukcji samochodu wykorzystano wiele elementów z włókna węglowego, więc kabriolet, który ze względów bezpieczeństwa ma dodatkowe wzmocnienia, jest tylko o 60 kg cięższy od coupe (jego masa własna wynosi 1595 kg).

Otwieranie i zamykanie miękkiego dachu odbywa się całkowicie automatycznie. Wystarczy nacisnąć przycisk i zaczekać 15 sekund, by poczuć na twarzy promienie słońca lub schować się przed deszczem. Materiałowy dach jest układany w pionowej pozycji w tylnej części pojazdu, dzięki czemu kierowca i pasażer mają za fotelami dodatkowe 100 litrów przestrzeni do wykorzystania (roadster jest dwuosobowy).

BMW i8 – modernizacja hybrydy

Całkiem sporo zmieni się w kwestii napędu (również w i8 Coupe). Moc silnika elektrycznego zwiększono do 143 KM. Ponadto futurystyczny model BMW otrzymał baterie litowo-jonowe o większej pojemności (z 20 do 34 Ah). W rezultacie silnik spalinowy włącza się dopiero przy większych prędkościach lub przy bardzo wysokim obciążeniu, a przy równomiernej jeździe znacznie częściej się wyłącza. Roadster w bezemisyjnym trybie elektrycznym może przejechać 53 km (Coupe: 55 km) i rozpędzić się do 105 km/h (wcześniej do 70 km/h).

Moc i maksymalny moment obrotowy benzynowego silnika 1,5 l R3 pozostały bez zmian (231 KM i 320 Nm), ale producent informuje, że zoptymalizował jego akustykę (lepiej brzmi) i obniżył emisję spalin dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych. Moc systemowa BMW i8 wynosi 374 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje Roadsterowi 4,6 s (Coupe jest o 0,2 s szybsze). Prędkość maksymalna dla obu modeli jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa i8 Roadster wynosi 2,1 litra i 14,5 kWh na 100 km. Naturalnie spalanie benzyny wzrasta po wyczerpaniu baterii. BMW i8 ma napęd hybrydowy plug-in, więc akumulatory można naładować również ze źródła zewnętrznego (trwa od 4,5 do 3 godzin w zależności od mocy).

BMW i8 w wersji Roadster trafi do sprzedaży w maju 2018 roku. Jego ceny nie są jeszcze znane.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej