Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

BMW M240i xDrive – mała rakieta

6 lis, 11:15
Udostępnij
0
Skomentuj

BMW M240i to nie jest auto dla ludzi niestabilnych emocjonalnie. Chwila zapomnienia i możesz stracić prawo jazdy.

4,4 s do „paki”. Taki wynik działa na wyobraźnię. To zasługa mocnego silnika 3.0 TwinTurbo, współpracującego z szybkim , 8-stopniowym „automatem”, oraz stosunkowo niewielkiej masy własnej pojazdu (1540 kg). Sześciocylindrowy, rzędowy benzyniak generuje moc wynoszącą 340 KM i płaski moment obrotowy - 500 Nm od 1520 do 4500 obr./min. W rezultacie już delikatne wciśnięcie pedału gazu powoduje, że auto jest wystrzeliwane do przodu w akompaniamencie całkiem miłego dźwięku (w trybie „Sport” wydech staje się głośniejszy).

BMW M240i xDrive - klasowy sprinter

W przypadku testowanego egzemplarza narowista natura niewielkiego, tylnonapędowego coupe BMW została nieco złagodzona. Ale to dobrze! Napęd na 4 koła sprawił, że samochód nie chce cię zabić już na pierwszym, szybciej pokonywanym zakręcie. Brak tendencji do wpadania w efektowne poślizgi dla doświadczonego kierowcy może być minusem, ale rekompensatą jest wyższa dynamika jazdy. Lepsza trakcja, zwłaszcza na mokrej nawierzchni, oznacza efektywniejsze przyspieszanie. Auto również skutecznie hamuje. Niebieskie zaciski oznaczają sportowe hamulce M.

BMW M240i xDrive BMW M240i xDrive Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Gruba, mięsista kierownica świetnie leży w dłoniach. Sportowe fotele mają regulacją boczków, więc wcisną się w nie również tęższe osoby. Pochwalić należy precyzyjny układ kierowniczy (w trybie „Sport” mocno się usztywnia). Zawieszenie, jak to w usportowionym samochodzie, jest twarde, nawet w ustawieniu „Comfort”. Jazda po gorszych drogach staje się nieprzyjemna – układ zacznie głośno pracować i mocno cię wytrzęsie. Co innego na równym asfalcie. Wtedy docenisz pewne, stabilne prowadzenie pojazdu.

Na co dzień w aucie dwudrzwiowym, jakim jest seria 2, doskwiera brak podajnika pasa. W aucie marki premium, kosztującym znacznie ponad 200 tys. zł, powinno się wymagać takich detali, podnoszących komfort użytkowania. Z tyłu wygodnie mają tylko niscy pasażerowie. Kompaktowe coupe BMW ma za to spory bagażnik – 390 l wystarczy na weekendowy wyjazd.

BMW M240i xDrive BMW M240i xDrive Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

W połowie 2017 roku do sprzedaży weszło BMW serii 2 po liftingu. Zarówno wariant coupe, jak i kabriolet, otrzymały modyfikacje stylistyczne nadwozia i wnętrza oraz nowe elementy wyposażenia. Nowe BMW M240i xDrive Coupe kosztuje przynajmniej 237 700 zł (bez dodatków). To o 20 tys. więcej niż wersja tylnonapędowa, ale wraz z inteligentnym układem 4x4 dostajemy też skrzynię Steptronic. M2 to już następny pułap, również cenowy – kosztuje od 277 800 zł.

BMW M240i xDrive – naszym zdaniem

BMW M240i nie jest pełnoprawnym BMW M. Czy jednak warto dopłacać do stuprocentowej „M2-ki”, której możliwości i tak pewnie nie wykorzystasz w stu procentach? Pewnie tak, jeśli lubisz się lansować i nie narzekasz na brak gotówki. W innym przypadku – raczej nie. Jeśli zamierzasz jeździć tym autem codziennie, to lepszym wyborem będzie nieco słabsza (ale nie słaba!) i tańsza odmiana M240i. Zapewni ona równie imponujące osiągi na publicznych drogach, będzie łatwiejsza i efektywniejsza w prowadzeniu, a do tego bardziej komfortowa.

BMW M240i xDrive – dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy turbo/R6/24
Pojemnośc skokowa 2998 cm3
Moc maksymalna 340 KM/5500 obr./min
Maks. moment. obrotowy 500 Nm/1520-4500 obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. 8-biegowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,4 s
Średnie spalanie producenta 7,4 l/100 km (test: ponad 10)
Pojemność bagażnika 390 l
Długość/szerokość/ wysokość 4432/1774/1418 mm
Rozstaw osi 2690 mm
Masa własna 1615 kg/510 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Cena podst. testowanej wersji 237 700 zł

.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~MAx Użytkownik anonimowy
~MAx
No photo ~MAx Użytkownik anonimowy
do ~Stefan:
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
7 lis 18:25 użytkownik ~Stefan napisał
Dizlami to jeżdżą wiejskie głupki
Chlopczyku... ublizasz innym ,zas w waszej wsi jezdzicie takowymi na zmiane by sie nie klocic... Pisze sie "diesel" jesli juz chodzi o scislosc. Nabierz powietrza ,pomysl , a potem kliknij cos madrego. A za kilka minut zrobie ci psikusa.
7 lis 19:38 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lol Użytkownik anonimowy
~lol :
No photo ~lol Użytkownik anonimowy
Uwielbiam polska wies ze wola “manuala”... ciekawe co byscie zrobili jak by przyszlo kupic ferrari czy lamborgini...ale wy i tak w zyciu nie bedziecie mieli takiego problemu
7 lis 21:52 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~przerażony Użytkownik anonimowy
~przerażony :
No photo ~przerażony Użytkownik anonimowy
Już po raz kolejny czytam wypociny, że napęd 4x4 daje skuteczniejsze hamowanie. Ludzie!!! Opamiętajcie się!!! Ktoś z mniejszą wyobraźnią w to uwierzy.....
7 lis 19:17 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~haha Użytkownik anonimowy
~haha :
No photo ~haha Użytkownik anonimowy
ale w polsce i tak znafcy napisa ze badziewie bo ich polonez golf 3 czy nawet taka rakieta jak 318 z 2000r jest w manualu a to jest automat....
7 lis 21:50 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
~Stefan
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
do ~Sebastien Loeb:
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
7 lis 17:33 użytkownik ~Sebastien Loeb napisał
Gdyby była taka możliwość to wolałbym BMW M 250d 3.0 R6 Diesel 400 KM 760 Nm z napędem 4x4 i z prawdziwą skrzynią biegów manualną 6-biegową z dużym zbiornikiem paliwa (100 litrów). Przyspieszenie 0-100 km/h w 3,8 sekundy
Vmax=320 km/h.
Dizlami to jeżdżą wiejskie głupki
7 lis 18:25 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ech te "Polskie drogi" Użytkownik anonimowy
~ech te "Polskie drogi" :
No photo ~ech te "Polskie drogi" Użytkownik anonimowy
fajna propozycja dla "samobójców" i "zabójców"............
7 lis 22:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Manitou Użytkownik anonimowy
~Manitou
No photo ~Manitou Użytkownik anonimowy
do ~Stefan:
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
7 lis 18:25 użytkownik ~Stefan napisał
Dizlami to jeżdżą wiejskie głupki
I miejskie. HOWGH!
7 lis 19:37 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
~Sebastien Loeb
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
do ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz:
No photo ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Użytkownik anonimowy
6 lis 23:02 użytkownik ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz napisał
Fajny, tylko wolę napęd na tył i prawdziwą skrzynię biegów (tzn. manualną). Istotną wadą współczesnych BMW jest brak koła zapasowego, bo montują jakieś runflaty.
Gdyby była taka możliwość to wolałbym BMW M 250d 3.0 R6 Diesel 400 KM 760 Nm z napędem 4x4 i z prawdziwą skrzynią biegów manualną 6-biegową z dużym zbiornikiem paliwa (100 litrów). Przyspieszenie 0-100 km/h w 3,8 sekundy
Vmax=320 km/h.
7 lis 17:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Użytkownik anonimowy
~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :
No photo ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Użytkownik anonimowy
Fajny, tylko wolę napęd na tył i prawdziwą skrzynię biegów (tzn. manualną). Istotną wadą współczesnych BMW jest brak koła zapasowego, bo montują jakieś runflaty.
6 lis 23:02 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

BMW M240i xDrive

340-konna "dwójka" wygląda bardzo niepozornie.

BMW M240i xDrive – mała rakieta (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego