Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

BMW M240i xDrive – mała rakieta

6 lis 17 11:15

BMW M240i to nie jest auto dla ludzi niestabilnych emocjonalnie. Chwila zapomnienia i możesz stracić prawo jazdy.

Udostępnij
0
Skomentuj

4,4 s do „paki”. Taki wynik działa na wyobraźnię. To zasługa mocnego silnika 3.0 TwinTurbo, współpracującego z szybkim , 8-stopniowym „automatem”, oraz stosunkowo niewielkiej masy własnej pojazdu (1540 kg). Sześciocylindrowy, rzędowy benzyniak generuje moc wynoszącą 340 KM i płaski moment obrotowy - 500 Nm od 1520 do 4500 obr./min. W rezultacie już delikatne wciśnięcie pedału gazu powoduje, że auto jest wystrzeliwane do przodu w akompaniamencie całkiem miłego dźwięku (w trybie „Sport” wydech staje się głośniejszy).

BMW M240i xDrive - klasowy sprinter

W przypadku testowanego egzemplarza narowista natura niewielkiego, tylnonapędowego coupe BMW została nieco złagodzona. Ale to dobrze! Napęd na 4 koła sprawił, że samochód nie chce cię zabić już na pierwszym, szybciej pokonywanym zakręcie. Brak tendencji do wpadania w efektowne poślizgi dla doświadczonego kierowcy może być minusem, ale rekompensatą jest wyższa dynamika jazdy. Lepsza trakcja, zwłaszcza na mokrej nawierzchni, oznacza efektywniejsze przyspieszanie.

BMW M240i xDrive BMW M240i xDrive Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Gruba, mięsista kierownica świetnie leży w dłoniach. Sportowe fotele mają regulacją boczków, więc wcisną się w nie również tęższe osoby. Pochwalić należy precyzyjny układ kierowniczy (w trybie „Sport” mocno się usztywnia). Zawieszenie, jak to w usportowionym samochodzie, jest twarde, nawet w ustawieniu „Comfort”. Jazda po gorszych drogach staje się nieprzyjemna – układ zacznie głośno pracować i mocno cię wytrzęsie. Co innego na równym asfalcie. Wtedy docenisz pewne, stabilne prowadzenie pojazdu.

Na co dzień w aucie dwudrzwiowym, jakim jest seria 2, doskwiera brak podajnika pasa. W aucie marki premium, kosztującym znacznie ponad 200 tys. zł, powinno się wymagać takich detali, podnoszących komfort użytkowania. Z tyłu wygodnie mają tylko niscy pasażerowie. Kompaktowe coupe BMW ma za to spory bagażnik – 390 l wystarczy na weekendowy wyjazd.

BMW M240i xDrive BMW M240i xDrive Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

W połowie 2017 roku do sprzedaży weszło BMW serii 2 po liftingu. Zarówno wariant coupe, jak i kabriolet, otrzymały modyfikacje stylistyczne nadwozia i wnętrza oraz nowe elementy wyposażenia. Nowe BMW M240i xDrive Coupe kosztuje przynajmniej 237 700 zł (bez dodatków). To o 20 tys. więcej niż wersja tylnonapędowa, ale wraz z inteligentnym układem 4x4 dostajemy też skrzynię Steptronic. M2 to już następny pułap, również cenowy – kosztuje od 277 800 zł.

BMW M240i xDrive – naszym zdaniem

BMW M240i nie jest pełnoprawnym BMW M. Czy jednak warto dopłacać do stuprocentowej „M2-ki”, której możliwości i tak pewnie nie wykorzystasz w stu procentach? Pewnie tak, jeśli lubisz się lansować i nie narzekasz na brak gotówki. W innym przypadku – raczej nie. Jeśli zamierzasz jeździć tym autem codziennie, to lepszym wyborem będzie nieco słabsza (ale nie słaba!) i tańsza odmiana M240i. Zapewni ona równie imponujące osiągi na publicznych drogach, będzie łatwiejsza i efektywniejsza w prowadzeniu, a do tego bardziej komfortowa.

BMW M240i xDrive – dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy turbo/R6/24
Pojemnośc skokowa 2998 cm3
Moc maksymalna 340 KM/5500 obr./min
Maks. moment. obrotowy 500 Nm/1520-4500 obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. 8-biegowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,4 s
Średnie spalanie producenta 7,4 l/100 km (test: ponad 10)
Pojemność bagażnika 390 l
Długość/szerokość/ wysokość 4432/1774/1418 mm
Rozstaw osi 2690 mm
Masa własna 1615 kg/510 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Cena podst. testowanej wersji 237 700 zł

.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~MAx Użytkownik anonimowy
~MAx
No photo ~MAx Użytkownik anonimowy
do ~Stefan:
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
7 lis 17 18:25 użytkownik ~Stefan napisał
Dizlami to jeżdżą wiejskie głupki
Chlopczyku... ublizasz innym ,zas w waszej wsi jezdzicie takowymi na zmiane by sie nie klocic... Pisze sie "diesel" jesli juz chodzi o scislosc. Nabierz powietrza ,pomysl , a potem kliknij cos madrego. A za kilka minut zrobie ci psikusa.
7 lis 17 19:38 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lol Użytkownik anonimowy
~lol :
No photo ~lol Użytkownik anonimowy
Uwielbiam polska wies ze wola “manuala”... ciekawe co byscie zrobili jak by przyszlo kupic ferrari czy lamborgini...ale wy i tak w zyciu nie bedziecie mieli takiego problemu
7 lis 17 21:52 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~przerażony Użytkownik anonimowy
~przerażony :
No photo ~przerażony Użytkownik anonimowy
Już po raz kolejny czytam wypociny, że napęd 4x4 daje skuteczniejsze hamowanie. Ludzie!!! Opamiętajcie się!!! Ktoś z mniejszą wyobraźnią w to uwierzy.....
7 lis 17 19:17 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~haha Użytkownik anonimowy
~haha :
No photo ~haha Użytkownik anonimowy
ale w polsce i tak znafcy napisa ze badziewie bo ich polonez golf 3 czy nawet taka rakieta jak 318 z 2000r jest w manualu a to jest automat....
7 lis 17 21:50 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
~Stefan
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
do ~Sebastien Loeb:
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
7 lis 17 17:33 użytkownik ~Sebastien Loeb napisał
Gdyby była taka możliwość to wolałbym BMW M 250d 3.0 R6 Diesel 400 KM 760 Nm z napędem 4x4 i z prawdziwą skrzynią biegów manualną 6-biegową z dużym zbiornikiem paliwa (100 litrów). Przyspieszenie 0-100 km/h w 3,8 sekundy
Vmax=320 km/h.
Dizlami to jeżdżą wiejskie głupki
7 lis 17 18:25 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ech te "Polskie drogi" Użytkownik anonimowy
~ech te "Polskie drogi" :
No photo ~ech te "Polskie drogi" Użytkownik anonimowy
fajna propozycja dla "samobójców" i "zabójców"............
7 lis 17 22:25 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Manitou Użytkownik anonimowy
~Manitou
No photo ~Manitou Użytkownik anonimowy
do ~Stefan:
No photo ~Stefan Użytkownik anonimowy
7 lis 17 18:25 użytkownik ~Stefan napisał
Dizlami to jeżdżą wiejskie głupki
I miejskie. HOWGH!
7 lis 17 19:37 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
~Sebastien Loeb
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
do ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz:
No photo ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Użytkownik anonimowy
6 lis 17 23:02 użytkownik ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz napisał
Fajny, tylko wolę napęd na tył i prawdziwą skrzynię biegów (tzn. manualną). Istotną wadą współczesnych BMW jest brak koła zapasowego, bo montują jakieś runflaty.
Gdyby była taka możliwość to wolałbym BMW M 250d 3.0 R6 Diesel 400 KM 760 Nm z napędem 4x4 i z prawdziwą skrzynią biegów manualną 6-biegową z dużym zbiornikiem paliwa (100 litrów). Przyspieszenie 0-100 km/h w 3,8 sekundy
Vmax=320 km/h.
7 lis 17 17:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Użytkownik anonimowy
~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :
No photo ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Użytkownik anonimowy
Fajny, tylko wolę napęd na tył i prawdziwą skrzynię biegów (tzn. manualną). Istotną wadą współczesnych BMW jest brak koła zapasowego, bo montują jakieś runflaty.
6 lis 17 23:02 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
29%
71%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej