Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Ryzykowne auta na literę T

18 kwi 14 13:51

Tym razem w alfabetycznym przeglądzie ryzykownych marek skupimy się na Toyocie. W ostatnich latach bezawaryjny wizerunek tego producenta znacznie ucierpiał – głównie za sprawą diesli z aluminiowym blokiem!

Udostępnij
0
Skomentuj

Wpadka była bardzo spektakularna, ale trzeba przyznać, że producent wyszedł z twarzą i w wielu przypadkach wymieniał uszkodzone silniki na nowe nawet po kilku latach od wygaśnięcia gwarancji – pod warunkiem że samochód był obsługiwany w ASO.

Idealny wizerunek firmy ucierpiał też w wyniku niedopracowania II generacji Avensisa (auta przedliftingowe). Wcześniej nie zdarzały się także tej marce takie usterki, jak zużycie łożysk w skrzyniach biegów w benzyniakach (często występuje w Aurisach).

Zdecydowaliśmy się na opis czterech modeli z ostatnich lat, w których ryzyko pojawienia się problemów jest bardzo duże. Oto one!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Toyota Avensis II

1. Toyota Avensis II 2.2 D-4D (2005-08).

Avensis II po liftingu (od 2006 r.) pozbył się kilku problemów, które nękały egzemplarze sprzed modernizacji. Niestety, w ich miejsce pojawił się jeden, ale znacznie poważniejszy – związany z trwałością nowych diesli z aluminiowymi blokami. Do 2005 r. oferowano tylko diesla 2.0 D-4D/116 KM. Nie był on bez skazy, ale awarie ograniczały się do osprzętu. Później wprowadzono pierwszą jednostkę 2.2 D-4D (w 2005 r.), a w 2006 r. motor 2.0 D-4D/126 KM, należące do nowej rodziny diesli. Jedna z istotniejszych zmian to aluminiowy blok silnika. Początkowo nic nie zapowiadało kłopotów. Niestety, gdy pierwsze auta z tymi silnikami przejechały 140-170 tys. km, okazało się, że w większości z nich występuje problem z układem chłodzenia – ubywa płynu i wzrasta temperatura. Prawdziwa przyczyna tkwi jednak na styku cylindra i głowicy.

Ryzykowne auta na literę T (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego