CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.905.164.842.35
Średnio5.185.395.062.53
Najdrożej5.996.195.992.99

Test Renault Clio 1.5 dCi: czy warto kupić diesla?

22 lip 13 17:15

Renault Clio 1.5 dCi z kulturalnie pracującym dieslem mocno do siebie przekonuje. Czy jednak niskie spalanie zrekomensuje dość wysoką cenę zakupu?

A może tak mały diesel? Pomysł wydaje się dobry, jednak cena Renault Clio z 90-konnym silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi każe się zastanowić nad takim zakupem. Sprawdzamy, co oferuje auto klasy B w cenie kompaktu?

Renault Clio - nadwozie

Jeżeli chodzi o przednią część Reneult Clio, to jej przestronność nie pozostawia wiele do życzenia. Miejsca na nogi jest pod dostatkiem, a kierownicę można ustawiać w dwóch płaszczyznach.

Kokpit wygląda szykownie, a w testowanym aucie uroku dodają mu kontrastujące wstawki. Istotnym błędem jest natomiast umiejscowienie dysz nawiewu pod ekranem dotykowym, gdyż po włączeniu klimatyzacji mrożą one dłonie manipulującego przy multimediach kierowcy. Z tyłu auta jest znacznie mniej przestronnie niż z przodu.

Renault Clio - układ napędowy

Mocny diesel niewiele wysiłku musi włożyć w rozpędzanie Clio. Ochoczo wchodzi na obroty, cicho i miękko pracuje. Jeżeli mielibyśmy wyrazić jakieś życzenie, to byłoby to wcześniej włączające się turbo – w niektórych konkurentach na pojawienie się „ciągu” po dodaniu gazu nie trzeba czekać tak długo.

Zobacz, jak jeździ Renault Clio 0,9 TCe

Renault Clio - układ Jezdny

Nowe Clio jest sprężyście zawieszonym autem, które stabilnie trzyma się drogi nawet podczas dynamicznej jazdy. Komfort resorowania nie jest zatem typowo „francuski”. Jednym się to spodoba, innym – nie.

Renault Clio - koszty

Testowane Clio 1.5 dCi jest drogie bo kosztuje 62 600 zł, ale w zamian dostajemy kompletnie wyposażony samochód z dynamicznym oszczędnym napędem. Jednak diesla polecamy jedynie osobom pokonującym rocznie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

Przeczytaj również:

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~eerr Użytkownik anonimowy
~eerr :
Brak zdjęcia ~eerr Użytkownik anonimowy
fee diesla tak ale bez filtra dpf ... jak ktoś jezdzi dużo po mieście i krótkie trasy to ten filtr może sie szybko zapchać i jest z tym duzo klopotów i zabawy
25 lip 13 21:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
     IP: 83.11.120.174
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~benzyniarz Użytkownik anonimowy
~benzyniarz :
Brak zdjęcia ~benzyniarz Użytkownik anonimowy
Oczywiście... ...że NIE warto!...
26 lip 13 19:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
     IP: 83.29.67.197
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej