CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.544.401.99
Średnio4.674.904.602.19
Najdrożej4.985.194.992.35

Dacia Duster wreszcie z automatem

10 sty, 13:58
Udostępnij
0
Skomentuj

W dzisiejszych czasach automatyczna skrzynia nie jest już oznaką luksusu. Jednak w dalszym ciągu to rozwiązanie podwyższa komfort jazdy. Od tego roku Dacia Duster z przednim napędem i silnikiem Diesla także może mieć na pokładzie taki mechanizm

Dacia Duster to nie tylko najchętniej kupowana Dacia, lecz także najpopularniejszy SUV na naszym rynku. Teraz jego atrakcyjność może jeszcze bardziej wzrosnąć, bo do sprzedaży trafia wersja z dwusprzęgłową skrzynią. Z nową przekładnią auto oferowane jest wyłącznie ze 109-konnym dieslem oraz napędem na przednie koła.

Taka konfiguracja to efekt wyników sprzedaży. Okazuje się bowiem, że klienci najczęściej decydują się na przednionapędowe Dustery z wysokoprężną jednostką.

Dacia Duster – wyższy komfort jazdy

Dzięki automatycznej skrzyni można łatwiej dopasować pozycję za kierownicą. Przecież podczas dobierania jej nie trzeba już uwzględniać ustawienia fotela względem pedału sprzęgła.

Pierwsze jazdy pokazały, że nowa przekładnia udanie współpracuje z jednostką napędową. Sprawne przełączanie powoduje, że samochód ma zadowalającą dynamikę już od dolnego poziomu obrotów. „Setkę” uzyskuje się tylko o 0,1 s później niż w wersji z manualną przekładnią.

Istotne jest również to, że skrzynia zmienia biegi bez szarpnięć, a hałas silnika nie przeszkadza w spokojnej rozmowie. Tylko podczas jazdy z autostradową prędkością do pasażerów dociera dźwięk jednostki – na szczęście nadal nie jest on zbyt nachalny.

Prowadzenie Dustera z „automatem” okazuje się bardziej komfortowe, ale nawet to nie zmieniło charakteru pojazdu. Nadal mamy do czynienia z budżetowym SUV-em, który ma materiały wykończeniowe o przeciętnej jakości i fotele ze zbyt krótkimi siedziskami, a dostęp do pokrętła regulacji lusterek zewnętrznych (pod dźwignią hamulca ręcznego) jest trudny.

Dacia Duster – nasza opinia

Wprowadzenie automatycznej przekładni z pewnością jeszcze bardziej poprawi atrakcyjność oferty Dustera. Dzięki temu rozwiązaniu podczas prowadzenia można się poczuć bardziej komfortowo, a przy tym auto nie straciło na dynamice. Szkoda tylko, że producent nie połączył nowej przekładni w samochodzie z napędem na wszystkie koła. Mamy także nadzieję, że polski importer Dacii nie przesadzi z ceną na naszym rynku. Od tego przecież w dużej mierze zależy sukces tej odmiany.

Dacia Duster 1.5 dCi EDC – dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność 1461 cm3
Moc maksymalna 109 KM
Maks. moment obrotowy 250 Nm/1750 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/ręczna, 6-biegowa
Pojemność bagażnika 475-1636 l
Masa własna 1349 kg
Rozstaw osi 2674 mm
Wymiary (dł./szer./wys.) 4315/1822/1625 mm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s
Prędkość maksymalna 169 km/h
Śr. spalanie wg producenta 4,5 /100 km
Emisja CO2 116 g/km
Cena b.d.
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 3/2017 już w sprzedaży, a w nim: zapowiedź nowego Audi A3; fascynująca Kia Stinger; prezentacja Skody Octavii po liftingu; Citroën C3 kontra Peugeot 208 i Renault Clio; testy Opla Mokki X, Jaguara XJ i Toyoty GT86; czym grozi jazda na rezerwie; bezpieczny wyjazd na ferie; rodzaje systemów cisnienia w oponach; problemy z uruchomieniem auta - diagnostyka elektryki; Ford Kuga - test 100 tys. km; używane auta rodzinne za 10 tys. zł; Mercedes-AMG E 63 s - pierwsza jazda na torze; youngtimer - Alfa Romeo 155.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (32)

No photo
No photo ~real Użytkownik anonimowy
~real :
No photo ~real Użytkownik anonimowy
eee tam co tam Rumuńska Dacia- Polacy unowocześnili swój produkt narodowy czyli wóz drabiniasty- teraz jest opcja na dwa konie i siedzisko dla furmana....
10 sty 22:20 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~L Użytkownik anonimowy
~L :
No photo ~L Użytkownik anonimowy
Szkoda, ze nie jest to 4x4 i tradycyjny automat ze sprzeglem hydrokinetycznym. W trudnych warunkach spisuje sie lepiej.
10 sty 20:01 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rosomak Użytkownik anonimowy
~rosomak :
No photo ~rosomak Użytkownik anonimowy
Przy 170 to zmieniam bieg na 5 . Jazda niemiecka i polska autostrada takim samochodem to nieporozumienie , ten malo nachalny halas przy dluzszej jezdzie rozsadza glowe . Ale pismak pisze bo mu placa .
10 sty 21:18 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wiki Użytkownik anonimowy
~wiki :
No photo ~wiki Użytkownik anonimowy
Dlaczego same osły wypowiadają się na ten temat.
10 sty 21:04 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gg Użytkownik anonimowy
~Gg :
No photo ~Gg Użytkownik anonimowy
A prawdziwa klimatyzacja kiedy ?
11 sty 00:03 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~al Użytkownik anonimowy
~al :
No photo ~al Użytkownik anonimowy
a jak często ustawia kierowca lusterka zewnętrzne? czy ten pismak zwariował? ja ustawiam raz po kupnie samochodu!
10 sty 20:39 | ocena: 65%
Liczba głosów:20
65%
35%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ups Użytkownik anonimowy
~Ups :
No photo ~Ups Użytkownik anonimowy
Przedni napęd w SUVie... to jak telefon bez karty.
10 sty 20:13 | ocena: 59%
Liczba głosów:17
59%
41%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kakadu Użytkownik anonimowy
~kakadu
No photo ~kakadu Użytkownik anonimowy
do ~Gg:
No photo ~Gg Użytkownik anonimowy
11 sty 00:03 użytkownik ~Gg napisał
A prawdziwa klimatyzacja kiedy ?
Co wy wszyscy wieśniaccy kierowcy przyczepiliście się do automatycznej klimatyzacji,po cholerę ona jest potrzebna,nie można sobie ręcznie ustawić nawiewu zimnego albo ciepłego.
11 sty 02:21 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~luzik Użytkownik anonimowy
~luzik :
No photo ~luzik Użytkownik anonimowy
wsiadanie budzi nadzieję a wysiadanie przynosi ulgę - czy nie tak powinna wyglądać fachowa opinia o większości budżetowych suvów?
10 sty 18:09 | ocena: 62%
Liczba głosów:26
38%
62%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pio Użytkownik anonimowy
~pio
No photo ~pio Użytkownik anonimowy
do ~kakadu:
No photo ~kakadu Użytkownik anonimowy
11 sty 02:21 użytkownik ~kakadu napisał
Co wy wszyscy wieśniaccy kierowcy przyczepiliście się do automatycznej klimatyzacji,po cholerę ona jest potrzebna,nie można sobie ręcznie ustawić nawiewu zimnego albo ciepłego.
ja mam klimę automatyczną z tkz funkcją komfort, nic nie ustawiam ręcznie poza stopniami, ona sama na podstawie czujników nogi, góra, lewa strona, prawa chłodzi gdzie trzeba (reguluje temperaturę i obroty dmuchawy)
11 sty 07:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Dacia / Dacia

Dacia Duster

Z automatyczną skrzynią dostępna jest Dacia Duster z dieslem i przednim napędem

Dacia Duster wreszcie z automatem (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Dacia / Dacia

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Dacia / Dacia

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Dacia / Dacia

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Dacia / Dacia

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Dacia / Dacia

Reklamy
Koniec bloku reklamowego