CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.114.433.861.58
Średnio4.324.594.091.84
Najdrożej4.654.774.942.21

Dacia Sandero 0.9 TCe - nie widać, że to tanie auto

12 cze, 14:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Dacia Sandero z najmniejszym, ale nie najsłabszym silnikiem 0.9 przekonała nas do siebie przede wszystkim bardzo niskim spalaniem.

Lifting z jesieni zeszłego roku zmienił przednie i tylne światła oraz zderzaki. W naszym testowym aucie znalazł się najmniejszy w ofercie Dacii silnik 0.9 TCe z doładowaniem.

Dacia Sandero - nadwozie

Do wyglądu Sandero nie mamy żadnych uwag – jedno z tańszych aut segmentu B wcale nie wygląda tanio. Pod względem przestronności na tle konkurencji też nie jest źle. Bardzo spodobały nam się proste, ale czytelne zegary. Niestety, na tym koniec z pochwałami. O ile jeszcze jakość tworzyw w aucie o takiej cenie możemy zaakceptować, o tyle miękki, niedający żadnego trzymania fotel kierowcy mocno nas rozczarował – znalezienie wygodnej pozycji było właściwie niemożliwe, dodatkowo utrudnia to jednopłaszczyznowa regulacja kolumny kierowniczej.

Dacia Sandero - silnik

Jednostka TCe całkiem sprawnie napędza auto, ale ma też niestety dużą turbodziurę i trzeba przekroczyć 2 tys. obrotów – wcześniej wiele się nie dzieje. Niepodważalna zaleta: podczas bardzo spokojnej jazdy średnie spalanie wyniosło 4,9 l/100 km, czyli dokładnie tyle, ile podaje producent (taki wynik zdarzył nam się chyba po raz pierwszy). Powyżej 120 km/h odczuwa się nie najlepsze wyciszenie pojazdu.

Dacia Sandero - prowadzenie

Płyta podłogowa z Clio IV sprawia, że samochód prowadzi się pewnie i dobrze filtruje nierówności. Układ kierowniczy nie jest bezpośredni, ale Sandero nie ma sportowych aspiracji.

Dacia Sandero - koszty

Za Sandero z silnikiem 0.9 TCe (dostępny od wersji Laureate) zapłacicie min. 41 900 zł. Nasze auto z opcjami kosztowało 47 820 zł – całkiem dużo jak na Dacię, ale też wyposażenie jest znacznie lepsze niż przeciętna w klasie.

Dacia Sandero - to nam się podoba

Niskie spalanie, komfortowe zawieszenie, bogate wyposażenie wersji testowej.

Dacia Sandero - to nam się nie podoba

Duża turbodziura utrudnia ruszanie, niewygodna pozycja za kierownicą.

Dacia Sandero - naszym zdaniem

Silnik 0.9 TCe przekonuje nas do siebie głównie niskim spalaniem, ale trzeba delikatnie obchodzić się z gazem. Dlatego warto wziąć pod uwagę również wybór sprawdzonej jednostki 1.2 16V, tym bardziej że jest o prawie 5000 zł tańsza.

Silnik: typ/cylindr/zawory t.benz./R3/12
Pojemność 898 cm3
Moc maksymlana 90 KM/5000 obr./min
Maks. moment obrrotowy 140 Nm/2250 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/manualna 5b
Długość/szerokść/wysokość 4089/1496/1519 mm
Rozstaw osi 2589 mm
Pojemność bagażnika 320-1200 l
Masa własna/ładowność 962 kg/558 kg kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
Średnie spalanie 4,9 l/100 km
Emisja CO2 109 g/km
Cena testowanej wersji od 41 900 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (61)

No photo
No photo ~xXx Użytkownik anonimowy
~xXx :
No photo ~xXx Użytkownik anonimowy
"Nie widać że to tanie auto" taa jasne zwłaszcza po obiciach foteli i zagłówkach które mają grubość kartki papieru...
podobne zagłówki (albo i gorsze) są w skodzie citigo gdzie mocniej dociśniesz głową do zagłówka i wżyna ci się metalowy pręt ze środka...
kto takie coś dopuścił do produkcji? w razie gdy ktoś mocno wjedzie ci w tył masz pręt od fotela wbity w potylicę....

wracając do sandero plastiki w kabinie są baardzo toporne i tandetne a spalanie chmm każdy kto testował odradzał silnik
0.9 turbo ponieważ troche mocniej wciśniesz gaz i spalanie rośnie do 8 a nawet 10 litrów
oczywiście tutaj cudownie niskie spalanie jak w laboratorium...
19 cze 11:36 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bolo Użytkownik anonimowy
~Bolo :
No photo ~Bolo Użytkownik anonimowy
10 dni jeździłem tym pojazdem z wypożyczalni. Prawie nówka 8 tysi na zegarze. Zaskoczyła mnie wszechobecna tandeta. Plastik na desce najgorszy jakiego dotykałem, w maluchu i w Poldku był lepszy. Wszędzie widać ślady zgrzewów szczególnie po otwarciu klapy bagażnika. Pozycji za kierownicą nie udało się dopasować, może szympans by był zadowolony. Bryka dla kogoś, kto chce nówkę, bo wierzy, że to mu zapewni spokój. Moim zdaniem wszystko inne będzie lepsze: używane, po dzwonie, złożone trzech innych, zardzewiałe po Turku, który płakał, bo jeździł nim do kościoła. Albo nawet rower!
20 cze 22:41 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~acotam Użytkownik anonimowy
~acotam :
No photo ~acotam Użytkownik anonimowy
"niewygodna pozycja za kierownicą."

no to taka mała wada, która jedynie uniemożliwia dłuższą jazdę takim samochodem, ale to szczegół.
19 cze 08:29 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vsb Użytkownik anonimowy
~vsb :
No photo ~vsb Użytkownik anonimowy
"Dacia Sandero z najmniejszym, ale nie najsłabszym silnikiem 0.9 przekonała nas do siebie przede wszystkim bardzo niskim spalaniem". niskie spalanie? 4.9 l/100km? moja lancia delta z silnikiem benyznowym fiata 1,4 spala tyle benzyny po trasie i ma prawdziwe 4 cylindry, brak turbiny i brak turbodziury. na dodatek dacia to plastic fantastic. dla kogoś kto jeździł tico albo lanosem, moze to dobra jakosć. dla kogoś kto ma 40 tys zł i jeździł juz vw, audi czy skodami sprzed 10 lat to nic nie warte auto. ani prestiżu ani jakości. do firmy bazarowej w sam raz
19 cze 12:49 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MAtt Użytkownik anonimowy
~MAtt
No photo ~MAtt Użytkownik anonimowy
do ~olek:
No photo ~olek Użytkownik anonimowy
19 cze 09:18 użytkownik ~olek napisał
Akurat z marną wygodą foteli to bzdura. Robiłem jednorazowo 600 km i było ok. No chyba, że ktoś jest spaślakiem albo koszykarzem.
Wiesz to zależy do czego porównujesz. Jak wcześniej jeździłeś tylko polonezem albo maluchem to pewnie Dacia robi wrażenie. Jak porównasz ją do przeciętnego samochodu to już wypada trochę blado. Za te pieniądze można kupić lepszy samochód. Co ciekawe byłem w Rumunii ze 2 miesiące temu. Rozmawiałem z kilkoma osobami i wszystkie mi potwierdziły, że Dacia w Rumuni nie jest popularnym samochodem. Niby tania ale strasznie awaryjna i przeciętny Rumun woli kupić używanego VW czy Skodę niż produkowane u nich dziadostwo bo w totalu licząc z naprawami Dacia wychodzi drożej.
19 cze 09:33 | ocena: 59%
Liczba głosów:22
41%
59%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kkd Użytkownik anonimowy
~kkd
No photo ~kkd Użytkownik anonimowy
do ~zzzz:
No photo ~zzzz Użytkownik anonimowy
13 cze 11:35 użytkownik ~zzzz napisał
tak, tanio. W porównaniu do podobnego typu aut innych marek, z podobnym wyposażeniem Dacia jest najtańsza
Tylko, że to jest Dacia a nie inne marki. 47 tyś jak za Dacię z segmentu B to nie jest żadna okazja. Zobacz sobie cennik Tipo.
19 cze 09:59 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Konkurencja jest droższa
12 cze 20:44 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
12%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zzzz Użytkownik anonimowy
~zzzz
No photo ~zzzz Użytkownik anonimowy
do ~Ja:
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
12 cze 18:28 użytkownik ~Ja napisał
To jest tanio !? Cena 32 tyś i będzie OK.
tak, tanio. W porównaniu do podobnego typu aut innych marek, z podobnym wyposażeniem Dacia jest najtańsza
13 cze 11:35 | ocena: 76%
Liczba głosów:21
76%
24%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ain't no replacement for displacement Użytkownik anonimowy
~Ain't no replacement for displacement :
No photo ~Ain't no replacement for displacement Użytkownik anonimowy
Ja już czekam na nowy jednocylindrowy silnik benzynowy o poj. 0,3l z trzema sprężarkami i mocą 100 KM. Będzie palił 3,9 l/100 km i emitował bardzo mało dwutlenku. Dacia Duster z takim cudem to będzie dopiero hit.
19 cze 10:05 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Saxon Użytkownik anonimowy
~Saxon :
No photo ~Saxon Użytkownik anonimowy
Niech mi ktoś napisze która jeszcze marka wstawia takie tandetne klamki do swoich aut jak w przypadku Dacii??
Chcą się tym wyróżnić na tle wszystkich czy jak??
Po prostu z daleka widać i czuć taniość.
Nie rozumiem dlaczego dizajnerzy nie chcą ich zmienić>?
Wg mnie o niebo wygląd by się poprawił.
14 cze 08:56 | ocena: 53%
Liczba głosów:19
47%
53%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Dacia Sandero 0.9 TCe Laureate

Lifting Sandero zmienił wygląd przednich i tylnych lamp oraz zderzaków

Dacia Sandero 0.9 TCe - nie widać, że to tanie auto (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego