Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Test Fiata 500 L Living 1.6 Multijet

3 sty 14 16:04

Ma wydłużone nadwozie, w którym zmieści się nawet 7 pasażerów, aż 638-litrowy bagażnik i oszczędnego turbodiesla pod maską. Oto cechy najnowszego modelu Fiata – 500 L Living z silnikiem 1.6 Multijet

Udostępnij
0
Skomentuj

Living to klasyczny 5-miejscowy mikrovan z przesuwaną tylną kanapą i opcjonalnym trzecim rzędem foteli. Na wstępie trzeba wyjaśnić – bo nazwa modelu może wprowadzać w błąd – że 500 L (L jak long, z ang. długi) nie jest wydłużoną wersją klasycznej „500-ki”, lecz zupełnie odrębną konstrukcją. Fiat zdecydował się wykorzystać w mikrovanie dobrze przyjętą przez klientów stylistykę i kultową nazwę modelu.

Zobacz wszystko na temat

Fiat 500 L Living dla 7 osób

Tylko spójna nazwa i stylistyka

Patrząc na nowy model, trudno nie mieć skojarzeń z „pięćsetką”. 500 L ma jednak większy o ponad 31 cm rozstaw osi, a jego nadwozie jest dłuższe i wyższe niż w miejskim aucie o odpowiednio 60 i 17 cm. Odmianę 7-osobową wydłużono o 21 cm i podwyższono o 2 cm w stosunku do 500 L. Zamiast nazwy Living bardziej pasowałoby tu oznaczenie XL.

Standardowo bagażnik wariantu Living mieści aż 638 l (wersja 5-miejscowa). Po dokupieniu (3500 zł) trzeciego rzędu foteli (wygodny tylko dla niezbyt wyrośniętych dzieci) przestrzeń maleje do 168 l. Maksymalna pojemność kufra wersji 7-miejscowej to 1590 l. Przesuwana kanapa pozwala powiększać przestrzeń w 2. rzędzie foteli lub w bagażniku. Po jej odsunięciu pasażerowie mają dużo miejsca na nogi, a pojemność kufra zmniejsza się do 416 l. Gdy zależy nam na bagażniku (493 l), znacznie ograniczymy przestrzeń na nogi pasażerów.

Fiatowi należą się pochwały za funkcjonalny system składania kanapy. Wystarczy wcisnąć przycisk, żeby najpierw złożyć oparcie, a następnie podnieść je do pozycji pionowej wraz z siedziskiem. Jedyną niedogodnością tego rozwiązania jest nierówna podłoga bagażnika powstała w przypadku wykorzystania maksymalnej przestrzeni ładunkowej. Przy zakupie dodatkowego rzędu foteli Fiat wyposaża 500 L Living we wzmocnione zawieszenie. Zapewnia ono wysoki poziom bezpieczeństwa podczas jazdy włoskim samochodem z kompletem pasażerów.

Living ze wzmocnionym zawieszeniem

Nie cierpi na tym na szczęście komfort podróżowania, który jest typowy dla aut tej klasy. Także pod względem prowadzenia trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia do wersji Living. Podwozie jest na tyle sztywne, że auto nie wychyla się na zakrętach, a układ kierowniczy odznacza się dobrą precyzją. Nieduża średnica zawracania sprzyja manewrom w mieście (10,7 m).

Pod maską testowanego samochodu znalazła się słabsza odmiana turbodiesla 1.6 Multijet (w ofercie jest także 120-konna). 105-konny silnik dobrze radzi sobie z ważącym 1,5 tony autem. Duża w tym zasługa wysokiego momentu (320 Nm), dostępnego już od niskich obrotów, oraz dobrze zestopniowanej 6-biegowej skrzyni. W 12 sekund do „setki” nie jest może oszałamiającym wynikiem, ale do sprawnej jazdy po mieście i na trasie zupełnie wystarczy.

Test Fiata 500 L Living 1.6 Multijet Test Fiata 500 L Living 1.6 Multijet Foto: Auto Świat

Cena Fiata 500 L Living 1.6 Multijet 105 KM Lounge - 76 490 zł

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej