Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Fisker, Lucid, Faraday Future i NextEV - wzorem Tesli

11 sty 17 13:03

Co łączy marki: Fisker, Lucid, Faraday Future i NextEV? Wszystkie chcą podbić rynek aut elektrycznych, tak jak zrobiła to Tesla. Sprawdziliśmy, które mają na to realne szanse, a które obiecują więcej, niż mogą osiągnąć.

Udostępnij
0
Skomentuj

Tesla - sprawczyni całego zamieszania

Dwanaście nowych budynków, 3 tys. nowo zatrudnionych pracowników. Tesla dynamicznie rozbudowuje swój zakład we Fremont pod San Francisco, w którym ma być produkowany Model 3. Najmniejsza limuzyna w palecie (zasięg 345 km) pojawi się na rynku w 2017 r. i będzie kosztować od 30 tys. dolarów. Równocześnie Tesla zatrudnia kolejnych stylistów, którzy pracują nad kształtem nadwozia Modelu Y, czyli kompaktowego SUV-a, wykorzystującego podzespoły Modelu 3.

Tesla Model 3 Tesla Model 3 Foto: Auto Bild

Elon Musk oczekuje, że popyt na jego samochody wzrośnie dzięki temu do co najmniej 500 tys. sztuk rocznie, ale wierzy też, że uda mu się przyciągnąć nawet 1 mln klientów. Ponadto na bazie Modelu X (czyli dużego SUV-a Tesli, który niedawno trafił na rynek) mają powstać pikap i minibus, a nawet ciężkie auto dostawcze. Jest też nadzieja na samochód stricte sportowy, z otwartym dachem – to oznaczałoby powrót do korzeni Tesli, która zaczynała od przerabiania Lotusów Elise na elektryczne roadstery. Jednak przyszłość firmy w dużej mierze zależy od rynkowego powodzenia Modelu 3.

Fisker, Lucid, Faraday Future i NextEV - naszym zdaniem: szacunek i obawy

Start-upy mają to do siebie, że budują na jednym pomyśle, który może zrewolucjonizować daną branżę. Są zwykle finansowane przez fundusze wysokiego ryzyka. Mogą okazać się spektakularnym sukcesem albo klapą. Już niejeden chciał być jak Elon Musk i musiał się poddać (Mia, Mindset, Coda...). A jednak wciąż pojawiają się kolejni gracze, którym udaje się zebrać ogromne środki i ściągnąć ekspertów z uznanych firm motoryzacyjnych. To dobre zjawisko: każda konkurencja pobudza interes!

W galerii przedstawiamy projekty aut elektrycznych czterech start-upów.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Fisker EMotion - powrót z nowym autem

Henrik Fisker to duński designer, który kiedyś pracował dla Astona Martina, a w latach 2011-12 produkował pod własnym nazwiskiem hybrydową Karmę. Potem biznes, niestety, się załamał, dokumentację techniczną auta odkupili Chińczycy, ale Henrik Fisker zachował prawa do swojej marki, pod którą planuje kolejny projekt. Robocza nazwa nowego auta to EMotion. W rozmowie z naszym kolegą z redakcji „Auto Bilda” przyznał: „Chciałem wrócić do gry dopiero w momencie, gdy technologia akumulatorów będzie stała tuż przed przełomem”.

Fisker zamierza zaprezentować swoją luksusową limuzynę w połowie 2017 r. Produkcja ma się odbywać w Detroit. Kto to sfinansuje? Fisker: „Prywatni inwestorzy, którzy pragną pozostać anonimowi”. Auto jest wzorowane na Tesli Model S, ale ma mieć przestronniejszą kabinę, 600 km zasięgu na jednym ładowaniu i 260 km/h prędkości maksymalnej. A to wszystko za 30 000 dolarów!

Foto: Avarvarii / Auto Bild

Foto: Auto Bild

Foto: Auto Bild

Fisker, Lucid, Faraday Future i NextEV - wzorem Tesli (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego