Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Ford GT: dwie sztuki trafią do Polski

24 lis, 14:45

Najszybszy Ford w historii tej marki – model GT pojawił się na jeden dzień na wystawie w Warszawie. Wywołał sensację, zachwyt i pożądanie i... wyjechał. Jest jednak dobra wiadomość: dwa egzemplarze Forda GT trafią do Polski.

Udostępnij
0
Skomentuj

Kiedy w styczniu 2014 r. na salonie w Detroit po raz pierwszy pokazano Forda GT drugiej generacji (pierwszą produkowano w latach 2003-2007) kilka tysięcy klientów gotowych było wpłacić całą sumę (pół miliona dolarów, a w Europie pół miliona euro), aby tylko mieć gwarancję, że za jakiś czas dostaną ten model. Ford musiał wytypować klientów, ale widząc tak wielkie zainteresowanie, postanowił zwiększyć produkcję z 250 planowanych egzemplarzy do 500, a później – do tysiąca. Rocznie powstawać ma po 250 egz. Forda GT, produkcja tego modelu zakończy się więc w 2020 r.

Wśród tysiąca szczęśliwców jest dwóch klientów z Polski. Kim są? To tajemnica firmy, ale nieoficjalnie udało się nam dowiedzieć, że to dilerzy Forda. Jest więc szansa, że jeśli GT dotrą do Polski, to ich właściciele zechcą się nimi pochwalić.

Ford GT to superbolid z potężnym silnikiem o mocy ok. 650 KM. Ta moc pochodzi z zaskakująco małego silnika – V6, o pojemności 3,5 litra. GT pierwszej generacji miał silnik V8 o poj. 5,4 l o mocy 550 KM.

W nowym GT zastosowano silnik EcoBoost z podwójnym doładowaniem, co pozwoliło „wycisnąć" z niego moc ponad 600 KM. Ford GT ma karoserię z włókna węglowego, co pozwoliło zmniejszyć masę auta do 1385 kg, automatyczną skrzynię 7-biegową, rozpędza się do 340 km/h, a przyspieszenie do setki trwa zaledwie 3 sekundy.

W galerii zdjęcia modelu pokazanego w Warszawie. Zdjęcia wnętrza – z materiałów prasowych.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~hmm Użytkownik anonimowy
~hmm :
No photo ~hmm Użytkownik anonimowy
3.5 litra w takim aucie? Chyba raczej koneserzy motoryzacji wybiorą inne superauta z właściwymi silnikami. Nie kumam tego tym bardziej, że w mustangu ford montuje 5.0 V8.
27 lis 11:37 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebix Użytkownik anonimowy
~Sebix :
No photo ~Sebix Użytkownik anonimowy
Pamiętam, że poprzedni model miał pewnego rodzaju charakter, ten owszem jest fajny, ale wygląda już podobnie, jak projekty Lambo czy Pagani.
24 lis 16:34 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mm Użytkownik anonimowy
~Mm :
No photo ~Mm Użytkownik anonimowy
Auto boss diler forda bedzie mial taki samochod to jest lepsze niz jaka kolwiek lokata kapotalu ten,samochod za pare lat bedzie wart majatek
27 lis 01:02 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~toja112 Użytkownik anonimowy
~toja112
No photo ~toja112 Użytkownik anonimowy
do ~Mm:
No photo ~Mm Użytkownik anonimowy
27 lis 01:02 użytkownik ~Mm napisał
Auto boss diler forda bedzie mial taki samochod to jest lepsze niz jaka kolwiek lokata kapotalu ten,samochod za pare lat bedzie wart majatek
Nie będzie, dopiero za 30-40 lat zacznie drożeć, ale osiągnięcie wartości pierwotnej będzie rwało dłużej.
27 lis 17:52
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lokko Użytkownik anonimowy
~Lokko
No photo ~Lokko Użytkownik anonimowy
do ~hmm:
No photo ~hmm Użytkownik anonimowy
27 lis 11:37 użytkownik ~hmm napisał
3.5 litra w takim aucie? Chyba raczej koneserzy motoryzacji wybiorą inne superauta z właściwymi silnikami. Nie kumam tego tym bardziej, że w mustangu ford montuje 5.0 V8.
Jesteś zwyczajnie mało "kumaty". Nie chwal się tym.
27 lis 16:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~purchawa Użytkownik anonimowy
~purchawa
No photo ~purchawa Użytkownik anonimowy
do ~h:
No photo ~h Użytkownik anonimowy
27 lis 13:19 użytkownik ~h napisał
Kto kupil to auto chyba koles MASA.
grzybek z Torunia........
27 lis 14:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~h Użytkownik anonimowy
~h
No photo ~h Użytkownik anonimowy
do ~Sebix:
No photo ~Sebix Użytkownik anonimowy
24 lis 16:34 użytkownik ~Sebix napisał
Pamiętam, że poprzedni model miał pewnego rodzaju charakter, ten owszem jest fajny, ale wygląda już podobnie, jak projekty Lambo czy Pagani.
Kto kupil to auto chyba koles MASA.
27 lis 13:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Ford GT

Ford GT na targach Fleet Market w Warszawie

Ford GT: dwie sztuki trafią do Polski (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego