Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Test Lexusa LS 600h F Sport: hybryda na sportowo

31 sty 13 10:31

Hybryda kojarzy nam się z oszczędnym i raczej mało dynamicznym autem. Kierowca wyścigowy Patryk Szczerbiński, jeżdżąc flagowym modelem Lexusa, będzie chciał udowodnić, jak bardzo się mylimy

Udostępnij
0
Skomentuj

Komfortowy, luksusowy i dynamiczny – te cechy od 23 lat idealnie wpisują się w wizerunek flagowego LS-a. A sport? Raczej nie, zwłaszcza że mamy do czynienia z hybrydą! Lexus przy okazji ostatniego liftingu postanowił dodać swojej topowej limuzynie nieco pazura i wprowadził do oferty nowy pakiet F Sport.

Wyposażony w niego LS 600h ma obniżone o 10 mm sportowe zawieszenie pneumatyczne oraz aktywne stabilizatory. Na zewnątrz wyróżnia się innymi: grillem, zderzakami, 19-calowymi felgami aluminiowymi oraz specjalnymi emblematami. W środku również nie zabrakło sportowych wyróżników: doskonale wyprofilowanych foteli, trójramiennej kierownicy (z perforowaną skórą i logo F Sport) wyposażonej w łopatki do zmiany biegów oraz aluminiowych nakładek na progach i pedałach.

Pod maską LS 600h F Sport znajduje się taki sam jak w zwykłej odmianie hybrydowy napęd. Gdzie jest zatem sport? Rzut oka na dane techniczne szybko daje odpowiedź. Pięciolitrową benzynową „V8-kę” dysponującą mocą 394 KM wspomaga 165-kilowatowy (225 KM) silnik elektryczny. Całkowita moc systemu wynosi 445 KM, dzięki czemu prawie 2,3-tonowy pojazd rozpędza się od startu do „setki” w 6,1 s. A dokonuje tego nie tylko szybko, ale też niezwykle delikatnie, w czym pomaga mu napęd na cztery koła oraz układ Drive Mode Select z pięcioma trybami jazdy.

Test Lexusa LS 600h F Sport: hybryda na  sportowo Test Lexusa LS 600h F Sport: hybryda na sportowo Foto: Auto Świat

Dość jednak opisów i suchych danych, czas na opinie naszego eksperta: W trybach Eco Mode i Comfort silnik pracował cicho, a LS przyspieszał łagodnie. Po wybraniu ustawień Sport i Sport+ Lexus zmienił oblicze z łagodnego baranka na wygłodniałego wilka – zrobił się głośniejszy i wyraźnie było czuć, że można pojechać sportowo.

Zmodernizowane pod kątem sportowej jazdy zawieszenie sprawia, że niżej położony środek ciężkości polepsza prowadzenie auta na zakręcie, a utwardzane (w razie potrzeby) stabilizatory ograniczają wzdłużne przechyły nadwozia przy zmianie obciążenia.

Testujący auto w trudnych zimowych warunkach Patryk miał okazję się o tym przekonać: Lexusa prowadzi się bardzo stabilnie, nawet po oblodzonej nawierzchni. Byłem zaskoczony możliwością całkowitego wyłączenia elektronicznych pomocników, co przy napędzie na cztery koła pozwoliło na sportową jazdę (czyli kontrolowanymi poślizgami).

Test Lexusa LS 600h F Sport: hybryda na  sportowo Test Lexusa LS 600h F Sport: hybryda na sportowo Foto: Auto Świat

Biorąc pod uwagę masę pojazdu, nadwozie LS-a zachowuje się bardzo stabilnie przy przyspieszaniu i hamowaniu. Mimo że mamy do czynienia ze sportową wersją flagowej limuzyny, producent nie zapomniał, że głównym jej przeznaczeniem jest zapewnienie właścicielowi wygody i luksusu, niezależnie od tego, czy znajduje się za kierownicą, czy na tylnym siedzeniu.

Oto, co zwróciło w tej kwestii uwagę Patryka: Komfort to integralna część Lexusa i jego poziom mi odpowiadał – jest dokładnie taki, jaki być powinien. LS oferuje dużo miejsca, choć ma nisko położoną linię dachu, co dla wysokich pasażerów może być problemem.

Podczas liftingu w LS-ie wprowadzono 3000 zmian, a wśród nich znalazły się trzy niespotykane u konkurencji rozwiązania. Jednym z nich jest układ Climate Concierge, umożliwiający każdemu z podróżnych uzyskanie indywidualnego komfortu cieplnego za sprawą połączenia funkcji wielostrefowej klimatyzacji, podgrzewania i wentylacji foteli oraz podgrzewania kierownicy.

Test Lexusa LS 600h F Sport: hybryda na  sportowo Test Lexusa LS 600h F Sport: hybryda na sportowo Foto: Auto Świat

Kolejną innowacją jest system sterowania oświetleniem kabiny (AIS), czyli diodowe światła włączane automatycznie podczas kolejnych etapów uruchamiania samochodu. Trzecie rozwiązanie to udoskonalony układ wczesnego reagowania w razie zagrożenia kolizją z pieszym lub innym pojazdem.

LS 600h jest bardzo wygodną limuzyną z lekkim zacięciem sportowym, ale znam inne samochody w takiej cenie, które wybrałbym zamiast Lexusa. Moja opinia wynika pewnie z tego, że jestem kierowcą wyścigowym, a nie prezesem dobrze prosperującej firmy.

Patryk Szczerbiński

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również

Test Audi RS5: rasowa sztuka
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej