Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Hyundai i10 1.2 Style - poręczny i dynamiczny

17 mar 17 09:19

Wysoka pozycja za kierownicą i dynamiczny silnik to tylko niektóre zalety poliftingowego Hyundaia i10. Aż szkoda, że Koreańczycy tak wysoko wycenili swoje auto...

Udostępnij
0
Skomentuj

Produkowany od 4 lat najmniejszy Hyundai przeszedł pod koniec zeszłego roku niewielki face lifting. Do naszego testu trafiło auto z najmocniejszym silnikiem 1.2.

Hyundai i10 - nadwozie

Modyfikacje nie były duże, zmieniono m.in. zderzaki i kształt ledowych świateł dziennych. Tapicerka i kokpit naszego testowego auta są dwukolorowe, co ożywia wnętrze. Niemal płaskie fotele nie kłócą się aż tak bardzo z miejskim charakterem i10 – dzięki temu w aucie łatwiej zajmuje się miejsca. Przestronność z przodu OK, wysoka pozycja za kierownicą zapewnia dobrą widoczność, z tyłu najwygodniej będzie dzieciom – jak na ten segment po prostu średniak, dotyczy to też bagażnika (Skoda Citigo, liderka klasy, ma o litr mniejszy kufer).

Hyundai i10 - silnik

Wolnossący, do tego 4-cylindrowy motor w aucie o tej wielkości to dziś już rzadkość. Jednostka bardzo chętnie wkręca się na obroty, nie jest przy tym dokuczliwa, jeśli chodzi o hałas, a to sprawiło, że chętniej dociskaliśmy gaz. W efekcie i10 spaliło w mieście 7,5 l/100 km. Przy łagodnym traktowaniu gazu zeszliśmy do 6,9 l. Plus za pracę skrzyni biegów (poręczna krótka dźwignia).

Hyundai i10 - prowadzenie

Vanopodobne nadwozie i pozycja za kierownicą sprawiły, że także środek ciężkości auta jest dość wysoko położony. A to oznacza, że inżynierowie nie mieli zbytniego wyboru i ze względów bezpieczeństwa zawieszenie musieli dość sztywno zestroić. Na dobrych nawierzchniach jest więc spokojnie, ale na gorszych auto nieprzyjemnie podskakuje.

Hyundai i10 - koszty

Hyundai i10 w wersji Style kosztuje od 51 100 zł plus 1600 zł za lakier metalik (rocznik 2016: od 45 900 zł) – naszym zdaniem to dość dużo jak na segment A, a przy tej cenie dopłatę za możliwość sparowania komórki z audio (łącze Bluetooth) uznajemy za nieporozumienie. W standardzie znajdziecie m.in. klimatyzację, radio z USB, elektrykę szyb (przód i tył), tempomat. Na usprawiedliwienie: topowy VW up! z 90-konnym silnikiem jest jeszcze droższy (od 51 720 zł).

Hyundai i10 - to nam się podoba

Dynamiczny silnik 4-cylindrowy, 5-letnia gwarancja, funkcjonalne nadwozie, dobre wykonanie.

Hyundai i10 - to nam się nie podoba

System audio bez Bluetootha, wysoka cena zakupu testowej wersji, spore spalanie w mieście.

Hyundai i10 - naszym zdaniem

5 lat gwarancji to niepodważalny atut i10, ale ponad 52 000 zł to kupa pieniędzy. Szczerze powiedziawszy, gdybym rozważał zakup i10, zastanawiałbym się nad podstawową odmianą z benzynowym silnikiem 1.0 (z radiem i klimatyzacją) za 44 000 zł.

Hyundai i10 - dane technicze

Silnik: typ/cylindr/zawory benz./R4/16
Pojemność 1248 cm3
Moc maksymlana 87 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrrotowy 120 Nm/4000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/ręczna 5b
Długość/szerokść/wysokość 3665/1660/1500 mm
Rozstaw osi 2385 mm
Pojemność bagażnika 252-1046 l
Masa własna/ładowność 941 kg/509 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Średnie spalanie 4,9 l/100 km
Cena 52 700 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Hyundai i10 1.2 Style

52 000 zł za i10 to dużo? Bez wątpienia, ale w cenniku Hyundaia można znaleźć i10 za... 70 900 zł!

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Hyundai i10 1.2 Style - poręczny i dynamiczny (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego