Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Hyundai i30 N Performance – od razu w punkt i z grubej rury

6 gru, 16:33

To pierwszy rasowy hot-hatch Hyundaia i od razu pozytywne zaskoczenie. Modelowi i30 N trudno wytknąć słabe strony, zwłaszcza najmocniejszej, 275-konnej wersji N Performance, która trafiła w nasze ręce

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Ten samochód zbudował Alberta Biermanna, który wcześniej dowodził M GmbH (sportowy oddział BMW).
  • Hyundai i30 N Performance rozwija 275 KM i od 0 do 100 km/h przyspiesza po 6,1 s. ESP można całkowicie wyłączyć!
  • i30 N to jeden z nielicznych hot-hatchy, w których nie trzeba tuningować wydechu.

Hyundai stawia na sport i chce osiągnąć sukces. Zbudował świetną rajdówkę, bo gdyby nie wpadki Thierry’ego Neuville’a w rajdach Niemiec i Katalonii, prawdopodobnie Belg wraz z Hyundaiem świętowałby mistrzostwo świata w WRC. Teraz firma wprowadziła do oferty pierwszego rasowego hot-hatcha – i30 N (od Namyang, centrum badawczo-rozwojowego Hyundaia). I od razu wykonała kawał dobrej roboty, bo jazda tym autem to skrzyżowanie zaskoczenia, szacunku i czystej przyjemności. Warunek? Wybór topowej wersji N Performance.

Hyundai i30 N – tak, ale w wersji N Performance

Wersja ta jest droższa od bazowej o 25 000 zł. Dużo, ale w tym przypadku to dobrze wydane pieniądze. W zamian dostaniecie: mocniejszy silnik 2.0 T-GDI (nie 250-, tylko 275-konny), sterowaną elektronicznie mechaniczną szperę, większe hamulce (z czerwonymi zaciskami) oraz 19-calowe alufelgi i opony Pirelli P Zero. Trzeba przyznać, że te dodatki robią różnicę! Owszem, bez nich i30 N nie jest złym samochodem, ale finalnie brakowałoby tego ostatniego szlifu, tej kropki nad i. Auto nie mogłoby się też mierzyć z czołówką w klasie pełnokrwistych hot-hatchy segmentu C. A tak rywalizuje z nimi jak równy z równym mimo nieco słabszego silnika.

Hyundai i30 N Performance Hyundai i30 N Performance Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Włączam najbardziej rasowe ustawienia i ruszam. Już po przejechaniu kilku ostrych zakrętów z dużą prędkością na usta ciśnie się: jak to auto trzyma się drogi, jak pewnie zachowuje się na wejściu w łuk i wyjściu z niego, jakie jest zwarte, z jaką pasją opony wgryzają się w asfalt! Widać tu rękę Alberta Biermanna, który wcześniej dowodził M GmbH (sportowy oddział BMW), a teraz pracuje w Hyundaiu.

Hyundai i30 N – ESP można wyłączyć

Czuć to także po tym, że ESP można całkowicie wyłączyć oraz po pracy manualnej (!) skrzyni biegów (wysoka precyzja, krótki skok lewarka). Także jej zestopniowanie jest dobre. Efekt? 275-konna 2-litrówka na każdym biegu ciągnie nieprzerwanie aż do odcięcia. Moc rozwija liniowo, nie ma tu takiego wariactwa, jak w 320-konnym Civicu Type R (skądinąd kocham go za to!), ale płynny przyrost ma też swoje uroki.

Hyundai i30 N Performance Hyundai i30 N Performance Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Podczas pomiarów „setkę” osiągnąłem po 6,1 s (tyle obiecuje Hyundai), dobre były też czasy elastyczności, rozsądnie wypadło spalanie (średnie w teście ok. 9,7 l/100 km). Co ważne, nad wszystkim czuwają skuteczne hamulce. I jeszcze jedno: i30 N to jeden z nielicznych hot-hatchy, wktórych nie trzeba tuningować wydechu, gdyż po zdjęciu nogi z pedału gazu (gdy silnik osiąga ok. 5000 obr./min) wydech wściekle i donośnie o tym informuje – strzela bardzo soczyście!

Oczywiście, można też inaczej, bo w ustawieniach Eco lub Normal i30 N wyraźnie łagodnieje. Choć przyznaję: tryby te włączałem tylko na chwilę, by zaraz wrócić do topowych ustawień.

Hyundai i30 N Performance – dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Napęd rozrządu łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1998
Moc maks. (KM/obr./min) 275/6000
Maks. mom. (Nm/obr./min) 353 (over. 378)/1450
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,1
Prędkość maksymalna (km/h) 250
Średnie spal. fabr. (l/100 km) 7,1
Skrzynia biegów/napęd man. 6/przedni
Poj. zbiornika paliwa 50
Rozmiar opon 235/35 R 19 Y

Hyundai i30 N Performance – wyniki testu

Przysp. 0-50 km/h 2,6 s
Przysp. 0-100 km/h 6,1 s
Przysp. 0-130 km/h 9,2 s
Przysp. 0-160 km/h 13,9 s
Elastyczność 60-100 km/h 4,4 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 5,9 s (5. bieg)
Hamow. ze 100 km/h – zimne 35,9 m
Hamow. ze 100 km/h – gorące 35,4 m
Spalanie testowe 9,7 l/100 km
Zasięg 510 km

Hyundai i30 N Performance – gwarancja i cena

Gwarancja mechaniczna 5 lat
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Cena podst. w wersji N Performance 144 900 zł
Cena testowanego egzemplarza 147 200 zł

Hyundai i30 N Performance – nasza ocena

Kawał dobrej roboty! Pierwsze podejście i od razu świetny efekt, oczywiście w porównaniu z konkurencją. Hyundaia i30 N Performance pewnie się prowadzi, jest on dość szybki i daje frajdę z jazdy. Mógłby jedynie nieco agresywniej wyglądać.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~produkt przełomowy Użytkownik anonimowy
~produkt przełomowy :
No photo ~produkt przełomowy Użytkownik anonimowy
no tym razem się postarali -max moment 353 (over. 378) już przy 1450 i można pociągnąć dalej... chyba jest to produkt przełomowy -taki silnik u Koreańczyka ? Kupili jakiegoś specjalistę z Europy ?
7 gru 17:24 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szkot Użytkownik anonimowy
~szkot :
No photo ~szkot Użytkownik anonimowy
no całkiem całkiem. Ja teraz jestem po zakupie peugeota 308 i też muszę przyznać że jestem miło zaskoczony, skusiłem się w wyprzedaży rocznika bo cena na prawdę atrakcyjna. Ale jeździ się świetnie, przestrzenne i pojemne autko. Zbiera się dobrze, na trasie mi się mega przyjemnie prowadzi.
7 gru 22:08 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
45%
55%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xx Użytkownik anonimowy
~xx
No photo ~xx Użytkownik anonimowy
do ~szkot:
No photo ~szkot Użytkownik anonimowy
7 gru 22:08 użytkownik ~szkot napisał
no całkiem całkiem. Ja teraz jestem po zakupie peugeota 308 i też muszę przyznać że jestem miło zaskoczony, skusiłem się w wyprzedaży rocznika bo cena na prawdę atrakcyjna. Ale jeździ się świetnie, przestrzenne i pojemne autko. Zbiera się dobrze, na trasi
O kurcze, a u mnie przeciwnie. Kupiłem 308 i tragedia - z salonu wyjechało brudne. Auto było po naprawie, ukrywali to przede mną, teraz już wiem że trzeba do peugota jechać z rzeczoznawcą. Woda w baku, auto nie było umyte, a sam samochód... cóż, rozczarowuje. Plastiki klekocą i takie tam. Nie polecam.
16 gru 16:12
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ot tak Użytkownik anonimowy
~ot tak
No photo ~ot tak Użytkownik anonimowy
do ~sfgsdfgsgf:
No photo ~sfgsdfgsgf Użytkownik anonimowy
7 gru 17:09 użytkownik ~sfgsdfgsgf napisał
Dlaczego tak się rajcujecie tym i30? Czy jego cena jest atrakcyjna? Czy koszty eksploatacji są niskie, a osiągi powalające? Czy części są dostępne i tanie? Czy jest bazawaryjny, a test na dystansie przynajmniej 100 000 km to potwierdza? Rajcujecie się obi
Dobre pytania, niemniej twierdząc, że nikt tego nie kupi, mylisz się :)
8 gru 11:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg :
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
Bardzo cieszę się, że Hyundai wprowadził prawdziwego konkurenta "R", RS, GTI i innych zasłużonych hot-hatchy. Oby tak dalej! W dodatku cena wydaje się być do zaakceptowania, a wygląd...
No właśnie - osobiście zdecydowanie wolę zachowawcą stylistykę z ciekawymi smaczkami stylistycznymi i oryginalnym malowaniem niż narzucającą się "pornografię" samochodu sportowego "a la Russian Tuning" widoczną szczególnie u Hondy. Taki sleeper pokazujący możliwości wtedy kiedy chce tego kierowca :)
8 gru 11:09 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sfgsdfgsgf Użytkownik anonimowy
~sfgsdfgsgf :
No photo ~sfgsdfgsgf Użytkownik anonimowy
Dlaczego tak się rajcujecie tym i30? Czy jego cena jest atrakcyjna? Czy koszty eksploatacji są niskie, a osiągi powalające? Czy części są dostępne i tanie? Czy jest bazawaryjny, a test na dystansie przynajmniej 100 000 km to potwierdza? Rajcujecie się obietnicami producenta i tyle. Jak to się ma do realnej eksploatacji auta? Sorry, ale nikt tego nie kupi
7 gru 17:09 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
28%
72%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Qwerty Użytkownik anonimowy
~Qwerty :
No photo ~Qwerty Użytkownik anonimowy
Nie trzeba tuningować wydechu bo strzela z rury? To jest efekt systemu podtrzymywania ciśnienia w turbo a zasługa rury wydechowej.
7 gru 14:19 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Hyundai i30 N Performance

To auto jest pewne na drodze. Bez wątpienia pomaga w tym elektronicznie regulowane zawieszenie, które jest w serii (!).

Hyundai i30 N Performance – od razu w punkt i z grubej rury (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego